irriterende problem med google
Fra : Allan

Dato : 16-09-05 16:10

Hej allesammen
Jeg har fået et problem med google. Den bliver ved med at sende mig
til google.dk eller hvis jeg vælger google.com, prioriterer den altid
de danske hits først.
Dette syntes jeg mildest talt er røvirriterende, og har forsøgt nu
med firefox, safari og internet explorer, der gør det samme. Jeg
forsøgt at slette alle cookies, men lige lidt hjælper det. Min
computer er købt i usa og jeg kører med den engelske version af mac
os x.
min header i http protokolen ser således ud
GET / HTTP/1.1\r\n
Accept: */*\r\n
AppleWebKit/412.7 (KHTML, like Gecko) Safari/412.5\r\n
Connection: keep-alive\r\n
Host: google.com\r\n
\r\n
Men stadigvæk bliver jeg redirected til google.dk
Har I nogen ide om hvad der sker her?

mvh
Allan

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 16-09-05 16:51

Allan wrote:
> [...]
> forsøgt at slette alle cookies, men lige lidt hjælper det. Min
> computer er købt i usa og jeg kører med den engelske version af mac
SNIP
> Men stadigvæk bliver jeg redirected til google.dk
> Har I nogen ide om hvad der sker her?

Du befinder dig vel i Danmark, og dermed er din IP og evt. hostname
dansk, derfor vælger den dansk.

Under indstillinger kan du vælge at teksten på siden skal være engelsk
(eller et andet sprog) om det har nogen indflydelse på prioriteringen
skal jeg ikke kunne sige, men du kan vel prøve og se om der er forskel.

/Andreas

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-09-05 17:11

"Allan" <minkonto@gmail.com> writes:

> Men stadigvæk bliver jeg redirected til google.dk
> Har I nogen ide om hvad der sker her?

Du har ikke fortalt den på et tidspunkt at du er dansker?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Allan

Dato : 16-09-05 18:51

> [...]
(eller et andet sprog) om det har nogen indflydelse på prioriteringen
skal jeg ikke kunne sige, men du kan vel prøve og se om der er

jeg har valgt at det skal skrives som en/us.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-09-05 09:02

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> (eller et andet sprog) om det har nogen indflydelse på prioriteringen
> skal jeg ikke kunne sige, men du kan vel prøve og se om der er
> forskel.

Prøv "Google.com in English" linket nederst på Google.dk siden.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Erik Richard

Dato : 17-09-05 16:55

Hej Kaj

Det hjælper ikke som permanent løsning. Du vil altid blive redirected to
google.dk...
mvh. Erik Richard

Kaj Christiansen wrote:

> Prøv "Google.com in English" linket nederst på Google.dk siden.

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Allan

Dato : 16-09-05 18:52

> Du har ikke fortalt den på et tidspunkt at du er dansker?

næh :) ved ikke hvordan jeg skulle gøre det. Det eneste jeg ved er at
på mit arbejde hvor de bruger windows, har jeg ikke de samme problemer.

Fra : Allan

Dato : 18-09-05 15:54

Efter lidt tjekken hos mine bekendte, fandt jeg ud af at google
tilsyneladende sortere efter ipadresser. Så der er ikke noget at gøre
der. Man kan dog fx gå ind på google.co.uk og snige sig udenom på
den måde..

Fra : Karl Antz

Dato : 18-09-05 16:28

> [...]

> tilsyneladende sortere efter ipadresser. Så der er ikke noget at gøre
> der. Man kan dog fx gå ind på google.co.uk og snige sig udenom på

Det tror jeg ikke.

Jeg kører med engelsk system, har et ip-nr her i danmark og lander altid
www.google.com og det er de engelske/internationale sider der er
prioriteret højest ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : jonas.voss@gmail.com

Dato : 19-09-05 22:23

Det ser nu ud til at virke her, med Camino. Efter at have trykket på
"Google.com in English"-linket nederst, ryger jeg på google.com hver
gang.

~/j