imap problem med "Mail"
Fra : Jan Holm

Dato : 14-09-05 14:03

Hej

Vores IT afd ser rødt og kører med akut bil til koldbøtten
hvis jeg nævner min Mac derinde så......

Jeg har en mappe der hedder "public folders" der laver problemer.
I denne mappe er der en masse offentlige mapper som Mail forsøger
at åbne, men jeg får prompter med "access denied" Jeg skal ikke bruge
dem, og ville egentlig gerne bare have dem væk fra Mail på maccen.
Der er over 100 mapper og det er irriterende af sig "ok" til alle de
prompter.

Situationen er så den af jeg dels opdaterede til tiger og vores mail
system blev opdateret fredag/lørdag. Mine problemer startede
mandag. Før har der ikke været problemer.

Delete på public folders dur ikke, access denied. Findes der en
indstilling der gør at Mail ikke scanner alle mapper ved opstart
men kun de mappe du trykker på ved alm brug ?

Nogle gode ideer ?

Mvh
Jan Holm

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-09-05 14:07

Jan Holm wrote:

> [...]
> dem, og ville egentlig gerne bare have dem væk fra Mail på maccen.
> Der er over 100 mapper og det er irriterende af sig "ok" til alle de

Bruger i en MS-Exchange server på arbjdet? I så fald kunne det tyde på
at Mail prøver at læse en masse mapper som ikke er din mail. Selv har
jeg løst problemet ved at bruge Thunderbird som mailklient, for her kan
man vælge hvilke mapper man vil abonnere på. Dog skulle Mail også have
mulighed for at abstrahere fra mapper som ikke er mail. Mener der et et
sted i indstillingerne, hvor man kan gøre opmærksom på (sætte et
flueben), at man snakker med en Exhange-server (og ikke bare bruger alm.
IMAP).

Janus

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-09-05 16:05

Janus Sandsgaard <spamthis@janus.dk> wrote:

> [...]
> sted i indstillingerne, hvor man kan gøre opmærksom på (sætte et
> flueben), at man snakker med en Exhange-server (og ikke bare bruger alm.

Det er lige præcis det, som er problemet. Hvis man faktisk snakker med
en Exchange-server skal man huske at angive det, når man opretter
kontoen. Hvis man ikke gør det, vil alle mulige ekstra-data
(kontaktpersoner, kalendere osv) dukke op som ekstra mapper i
mailprogrammet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jan Holm

Dato : 14-09-05 18:53

René Frej Nielsen wrote:
> [...]
> kontoen. Hvis man ikke gør det, vil alle mulige ekstra-data
> (kontaktpersoner, kalendere osv) dukke op som ekstra mapper i

Er det muligt at lave om på efterfølgende. Problemet kom
med, og, eller opdatering af firmaets mail system. Samt min
lokale opdatering til Tiger. Begge ting skete samme dag.

Mvh
Jan Holm

Fra : Jan Holm

Dato : 14-09-05 19:29

tror jeg prøver at slette den account og oprette den
igen efter disse anvisninger.

http://www.shsu.edu/administrative/training/guides/pdfs/exchange_mail_mac.pd

Jan Holm

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-09-05 19:32

Jan Holm wrote:

> Er det muligt at lave om på efterfølgende. Problemet kom
> med, og, eller opdatering af firmaets mail system. Samt min
> lokale opdatering til Tiger. Begge ting skete samme dag.

Det ved jeg ikke, men hvis det ikke kan lade sig gøre, tager det ikke
mange sekunder at sætte en ny konto op i Mail. Dine mail er jo netop
spejlet ove IMAP så du mister ikke data på manøvren.

Janus

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-09-05 21:37

Jan Holm <NOSPAM@nospam.tia> wrote:

> Er det muligt at lave om p? efterf?lgende. Problemet kom
> med, og, eller opdatering af firmaets mail system. Samt min
> lokale opdatering til Tiger. Begge ting skete samme dag.

Ja, du fjerne blot kontoen og opretter den igen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen