[AGP] Nyt kort 6800 eller 6600GT
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-10-05 18:58

Hej

Jeg troede at jeg snart ville blive den lykkelige ejer af et 6800 kort, men
nej sådan skulle det ikke gå
Kunne ikke skaffes længere var den kedelige besked

Nogen der ved pt hvor man kan skaffe et 6800 eller 6600 GT til en fornuftig
penge (på nettet)?

Nej edbpriser er ikke opdateret mht hvad der er forhandles i de enkelte
forretninger

pft/Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*! Copy me into your ~/.signature to help me
spread!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-10-05 19:58

"Peter Lykkegaard" wrote

> Nogen der ved pt hvor man kan skaffe et 6800 eller 6600 GT til en
> fornuftig penge (på nettet)?

Hmm eller et X800GT vil måske være at foretrække :)
~ 1700 kr m/256Mb/AGP

- Peter

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 29-10-05 08:38

Hej

Peter Lykkegaard wrote:
> Jeg troede at jeg snart ville blive den lykkelige ejer af et 6800 kort, men
> nej sådan skulle det ikke gå
> Kunne ikke skaffes længere var den kedelige besked

Blot for nygerrighedens skyld. Det var vel ikke et Asus V9999 ? Jeg fik
nemlig et V9999GT kort og dagene efter forsvandt de fleste forhandlere
fra EDB-priser.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-10-05 09:19

"Karsten Feddersen" wrote

> Blot for nygerrighedens skyld. Det var vel ikke et Asus V9999 ?

Just precis

> Jeg fik nemlig et V9999GT kort og dagene efter forsvandt de fleste
> forhandlere fra EDB-priser.

Ok, er det ellers noget værd?

Peter

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 29-10-05 09:35

Hej

Peter Lykkegaard wrote:
> Just precis

Tænkte det nok

> Ok, er det ellers noget værd?

Bestemt. Hastighedsmæssig er det intet at udsætte på kortet og jeg tror
at min maskines sammensætning nu (P4 3Ghz, 1Gb ram, 6800GT kort) er
nogenlunde optimal med hensyn til flaskehalse. Jeg fornemmer i hvert
fald at jeg ikke kan få mere ydelse ud af maskinen uden at skulle skifte
flere dele.

Hvis jeg skruer op for CPU-hastigheden stiger grafikydelsen kun
marginalt lidt og omvendt hvis jeg kun piller ved grafikkortet, så
stiger den samlede ydelse ligeledes meget lidt. Pilles der ved begge
dele, så henter jeg betydelige point hjem. Så det fortæller mig at
sammensætningen er rimelig optimal.

Jeg har dog et problem, men det beskriver jeg lige i en ny tråd.

Fra : Jan

Dato : 29-10-05 11:25

On Fri, 28 Oct 2005 19:58:20 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

> [...]
>penge (på nettet)?
>
>Nej edbpriser er ikke opdateret mht hvad der er forhandles i de enkelte

Hej.

Prøv at kigge i tråden.(lidt længere oppe.)

Hvilket grafikkort har jeg brug for.

Klukker.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-10-05 11:41

"Jan" wrote

> Prøv at kigge i tråden.(lidt længere oppe.)
> Hvilket grafikkort har jeg brug for.

Ja, det var det samme asus 6800 til AGP jeg var ude efter

Jeg har bestilt et Sapphire X800GT i stedet (256Mb mem) koster ~1700
Det læner sig op ad 6600GT mht performance og går mod det bedre når man øger
opløsningen

Det når dog ikke helt op til Asus 6800 - som jeg kunne have fået for ~1400
:(

- Peter