Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
gforce eller ati
Fra : Christian

Dato : 28-10-05 12:55

Valget står mellem et 6600 kort og et x800 kort.

Er der nogen grund til ikke at vælge 6600 kortet?
Det er billigere, og hurtigere, men hvad med billedkvalitetet?
det skal hovedsageligt bruges til WoW og RTS.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-10-05 18:49

> Valget står mellem et 6600 kort og et x800 kort.
> Er der nogen grund til ikke at vælge 6600 kortet?

X800 er hurtigere, men også lidt dyrere.. Det er ikke så længe siden at jeg
købte et 6600GT som erstatning til mit 9800Pro, men 2D-grafikken på 6600GT
kortet var så langsomt at det nærmest føltes som om at jeg sad ved en 500MHz
maskine igen. Da min musecursor også hakkede (som den ikke gjorde med 9800
kortet), så røg kortet retur til forhandleren. Ok, 3D-ydelsen var bedre med
6600GT kortet, men det var bare ubrugeligt i Windows, så nu sidder jeg med
mit 9800Pro igen, og det har jeg det fint med.

> Det er billigere, og hurtigere, men hvad med billedkvalitetet?

Nvidia er også kommet godt med og leverer en rimeligt fornuftig
billedkvalitet idag, hvilket de ellers ikke har været kendt for. Jeg
foretrækker dog personligt ATIs måde at håndtere flere skærme på.

> det skal hovedsageligt bruges til WoW og RTS.

I ren 3D-ydelse, så klarer 6600GT kortet sig stadig ret godt i sin
prisklasse, så hvis du ikke er så pernitten med 2D-ydelsen som mig, så er
den sikkert er godt valg.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-10-05 18:59

Christian <darkwing@hco.kollegienet.dk> crashed Echelon writing

> Valget står mellem et 6600 kort og et x800 kort.
>
> Er der nogen grund til ikke at vælge 6600 kortet?
> Det er billigere, og hurtigere, men hvad med billedkvalitetet?
> det skal hovedsageligt bruges til WoW og RTS.

Nu skriver du ikke om du kører med PCI-E eller AGP, men springpunket kunne
være om hvilket bundkort du kører med og om du vil få mere ydelse med at
køre med 2 grafikkort i fremtiden.

Nvidia bruger SLI som p.t. kun findes på Nforce4 bundkort og ATi anvender
CrossFire som p.t. kun fåes på RadeonXpress bundkort.

--
Bjarke Andersen