Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort til HTPC
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-10-05 20:14

Hej!

Hvilket grafikkort skal jeg vælge til en HTPC hvis det skal være til PCI? Jeg
har i forvejen et GeForce fx5900 AGP kort... Det "nye" grafikkort skal kunne
sættes til at køre 15.625kHz (via f.eks. PowerStrip) så jeg kan bruge det
direkte i RGB-indgangen på mit 32" Sony widescreen CRT fjernsyn.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-10-05 20:16

Hej!

Og der må meget gerne være to VGA-udgange på det!

Fra : Kenneth

Dato : 27-10-05 21:36

> [...]
> kunne sættes til at køre 15.625kHz (via f.eks. PowerStrip) så jeg kan
> bruge det direkte i RGB-indgangen på mit 32" Sony widescreen CRT fjernsyn.

Hej Kim

Et spørgsmål udenom dit: Hvordan smækker du PCen på RGB? Hvad kræver det?

--
Kenneth

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-10-05 22:01

Hej!

Kenneth wrote:
> Et spørgsmål udenom dit: Hvordan smækker du PCen på RGB? Hvad kræver det?

Der kommer skam allerede RGB ud af VGA-porten, det er bare timingen der skal
ændres så et tv kan sync'e det.

Billedet skulle iøvrigt blive _rigtig_ godt - meget bedre end med tv-out...

Der er lidt interessant læsning her:

http://www.nada.kth.se/~feldt/vgascart/index.html