Hvilket grafikkort har jeg bruge for ?
Fra : Michael

Dato : 24-10-05 16:21

Hejsa

Håber i kan hjælpe mig lidt, jeg skal ud og have et nyt grafikkort, jeg
har
en pc med følgende :

ASUS P4PE2-X P4 3ghz med 512mb ram
200gb. sata hdd
xp home

Jeg har lige købt F.E.A.R spillet
(http://whatisfear.com/us/flash_index.jsp)
og kunne gdt tænke mig at spille uden at det hakker
og også det udkomne quake 4

hvad skal jeg bruge for et grafikkort som rykker til mit system ?
Det må ikke koste flere tusinde

Det skal lige siges at jeg køber 512mb ram mere til maskinen.

håber i kan hjælpe mig med det

/Michael

Fra : Vega

Dato : 24-10-05 16:45

"Michael" <michael@fjernvvs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det må ikke koste flere tusinde
>
> Det skal lige siges at jeg køber 512mb ram mere til maskinen.

Hej Michael.

Jeg har følgende:

AMD64 3500+
1024mb ram
ATi Radeon X850XT 256mb ram

Køre F.E.A.R i 1280x1024x32 med alle detaljer på det højeste, men nogen har
jeg måttet sætte lidt ned.
Hvad er dit budget helt præcis, og hvad har du nu af grakkort?

Mvh. Vega.

Fra : Jan

Dato : 25-10-05 10:23

On Mon, 24 Oct 2005 17:21:28 +0200, "Michael" <michael@fjernvvs.dk>
wrote:

> [...]
>Det må ikke koste flere tusinde
>
>Det skal lige siges at jeg køber 512mb ram mere til maskinen.

Hvad må det max. koste.? AGP.? PCI-Express.?
Er det mest for at spille.?

Klukker.

Fra : Jan

Dato : 25-10-05 10:25

wrote:

> [...]
>Det må ikke koste flere tusinde
>
>Det skal lige siges at jeg køber 512mb ram mere til maskinen.

Ups, glemte lige at spørge hvilket bundkort/chipset kører du med.?

Klukker.

Fra : Michael

Dato : 25-10-05 11:54

> Ups, glemte lige at spørge hvilket bundkort/chipset kører du med.?
ASUS P4PE2-X P4 med agp (
http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=12&l3=36&model=191&modelmenu=1)
bundkort med chipset :Intel 845PE

jeg har omkring de 1200 kr til det .. hvad ville være det bedste i den
pris
klasse ?

mvh

michael

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-10-05 12:08

Hej

Michael wrote:
> jeg har omkring de 1200 kr til det .. hvad ville være det bedste i den
> pris
> klasse ?

Til den pris har du et fint udvalg af Geforce 6600GT kort. Så fås det
ikke hurtigere.

mvh
Karsten

Fra : Michael

Dato : 25-10-05 12:34

hvad med et her kort det kan jeg købe billgt af en kammersjuk er det godt ?

http://dk.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=7&l3=6&model=263&modelmenu=1

Michael

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-10-05 13:15

Hej

Michael wrote:
> hvad med et her kort det kan jeg købe billgt af en kammersjuk er det godt ?
>
> http://dk.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=7&l3=6&model=263&modelmenu=1

Kortet er udemærket, men tjek lige den her test først:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/index.html

Det er meget langsomt i forhold til et 6600GT kort. De gamle FX kort var
ganske vist DX9 kompatible, men de ydede ikke særlig godt sammenlignet
med de nye 66xx/68xx kort.

I den her test kan du sammenligne et GF6200 med et FX5900 kort:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041222/vga_charts-01.html

Umiddelbart vil jeg mene, at kortet højst må koste 300,-. Ellers kan du
ligeså godt snuppe et splinternyt GF6200 til under 500,- som ovenikøbet
er passivt kølet om kun fylder 1 slot.

I den første test ser du, at FX5800 er langsommere end FX5900. I den
næste test ser du at FX5900 er langsommere end GF6200.

mvh
Karsten Feddersen

Fra : Jan

Dato : 28-10-05 21:31

On Tue, 25 Oct 2005 12:53:38 +0200, "Michael" <michael@fjernvvs.dk>
wrote:

> [...]
>bundkort med chipset :Intel 845PE
>
>jeg har omkring de 1200 kr til det .. hvad ville være det bedste i den

Ja, der er dette, godt kort, og med den hurtige ddr3 ram.
et 6600 GT

Eller dette.
et 6800

som der også var en der skrev.

Klukker.

Fra : famkristensen

Dato : 25-10-05 15:09

Spurgte selv her i gruppen for kort tid siden og det endte med . at min
dreng købte et asus 6800 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587
kortet kører fabelagtigt og klarer alle spil. Så det kan anbefales

hilsen
john

Fra : Jan

Dato : 28-10-05 21:20

On Tue, 25 Oct 2005 16:09:24 +0200, "famkristensen"
<famkristensen@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>dreng købte et asus 6800 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587
>kortet kører fabelagtigt og klarer alle spil. Så det kan anbefales

Ja, det er et godt bud, har selv købt dette asus

har altid været Asus fan.

Klukker.