Hvad er T&L ?
Fra : Kåre

Dato : 21-10-05 21:22

Min søster har problemer med at køre spillet Rollercoaster 3 på sin PC
(3000+ AMD Sempron).
Spillet brokker sig over grafikkortet.

Jeg har tjekket spillets krav til grafikkort, og der står T&L nævnt.
Hvad er det for noget?

Grafikkortet er integreret på bundkortet, og er et VIA S3G Unichrome 64Mb.
Kan det passe at det ikke kan køre Rollercoaster?

pft
Kåre

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-10-05 21:30

"Kåre" <kaare@raffish.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har tjekket spillets krav til grafikkort, og der står T&L nævnt.
> Hvad er det for noget?

Transform & Lighting

> Grafikkortet er integreret på bundkortet, og er et VIA S3G Unichrome
> 64Mb. Kan det passe at det ikke kan køre Rollercoaster?

Muligvis nyeste DirectX kan hjælpe, men spillet kan muligvis kræve at T&L
skal være hardware baseret, dvs understøttes og beregnes af GPUen, fremfor
software baseret (Din CPU overtager beregningerne for T&L)

--
Bjarke Andersen

Fra : Kåre

Dato : 21-10-05 23:24

> [...]
> skal være hardware baseret, dvs understøttes og beregnes af GPUen, fremfor
> software baseret (Din CPU overtager beregningerne for T&L)

Jeg tror der står i kravene at det skal være hardare baseret. Tror mere og
mere på at det ikke kan lade sig gøre at få det til at køre på det
indbyggede grafikkort. Så må hun jo i computerbixen igen...

Kåre

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-10-05 21:42

hEJ

Kåre wrote:
> Grafikkortet er integreret på bundkortet, og er et VIA S3G Unichrome 64Mb.
> Kan det passe at det ikke kan køre Rollercoaster?

Om det lige er det ved jeg ikke, men mit gamle Geforce MX440 kunne med
nød slæbe afsted på det og det havde ikke T&L i hardwaren, men måtte
simulere det via driverne.

For under 500,- kommer i dog langt, hvis altså der kan sættes et andet
grafikkort i maskinen.

Fra : Kåre

Dato : 21-10-05 23:23

> [...]
> det via driverne.
>
> For under 500,- kommer i dog langt, hvis altså der kan sættes et andet

Det kan der vel. Jeg regner med det er noget med at disable det intergrerede
grafik kort i BIOS inden man installerer det nye.

Kåre