Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort med god tv-out (S-video)
Fra : John

Dato : 19-10-05 11:50

Hej

Efter jeg har skiftet min skærm ud og nu kører med en opløsning på
1280*1024, kan jeg ikke få vist hele billedet fra computeren på mit
fjernsyn - det er zoomet ind. Kortet er et NVIDIA GeForce4 MX440.

Så nu er jeg på jagt efter et nyt grafikkort, med mulighed for at køre
1280*1024 samtidig med at hele billedet kan vises på fjernsynet.

Krav til kortet:

- Passiv køling
- Skal være AGP 4x kompatibelt
- God S-video udgang
- Pris omkring 400 kr.
- Behøver ikke kunne trække tunge 3D spil

Jeg overvejede først at købe et Matrox, men har læst flere steder at der
i dag findes flere andre producenter der leverer stort set samme
billedkvalitet - bare til en lavere pris, så dem har jeg droppet igen.

Kortet skal tilsluttes en 19" fladskærm med VGA-indgang, så DVI er ikke
altafgørende.

Mvh

John

Fra : Jeppe Nielsen

Dato : 19-10-05 15:38

Jeg tror desværre ikke løsningen er et nyt grafikkort, hvilken opløsning
kørte du før du skiftede skærm?

Grunden til det ikke hjælper at skifte grafikkort er at fjernsynet rimeligt
sikkert ikke kan køre 1280x1024 så lige gyldigt hvilket kort du køber kan du
ikke få fjernsynet til at køre den opløsning.

Fra : John

Dato : 19-10-05 15:58

Jeppe Nielsen skrev:
> [...]
> sikkert ikke kan køre 1280x1024 så lige gyldigt hvilket kort du køber kan du
> ikke få fjernsynet til at køre den opløsning.

Jeg kørte med 1024*768 førhen, men kunne sætte tv-udgangen til 800*600.
Det kan jeg ikke længere. Nu kan jeg kun sætte den ned til 1024*768.

Men der må da være nogle kort hvor man kan køre 1280*1024 på
VGA-udgangen og 800*600 på tv-udgangen på samme tid?

Mvh

John

Fra : Karsten Andersen

Dato : 19-10-05 16:45

Wed, 19 Oct 2005 16:58:25 +0200, skrev John, på 19 linier, i
<43565f10$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, :

>Men der må da være nogle kort hvor man kan køre 1280*1024 på
>VGA-udgangen og 800*600 på tv-udgangen på samme tid?
ATI kort.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : John

Dato : 19-10-05 19:54

Karsten Andersen skrev:
> Wed, 19 Oct 2005 16:58:25 +0200, skrev John, på 19 linier, i
> <43565f10$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, :

> ATI kort.

Det har jeg også i tankerne.

Jeg har kigget på:

Jeg har et ASUS bundkort i maskinen og har generelt gode erfaringer med
produkter fra ASUS.

Jeg regner ikke med at RGB-udgangen er ringere på et kort med DVI, end
på et tilsvarende kort uden
- og prisforskellen på et kort med og uden DVI er alligevel så lille

Er der andre kort jeg bør overveje?
Det skal som tidligere nævnt være AGP 4x kompatibelt.

Mvh

John

Fra : Brian Lund

Dato : 20-10-05 01:28

> ATI kort.

_Hvordan_?
(Klon tilstand tænker jeg her på)

Brian

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-10-05 17:05

> [...]
> 1280*1024, kan jeg ikke få vist hele billedet fra computeren på mit
> fjernsyn - det er zoomet ind. Kortet er et NVIDIA GeForce4 MX440.

Kan du ikke køre dual-view på dit gamle kort?
Svjh. skulle GF4 MX440 nemlig kunne klare det nummer, så kan du vælge
forskellig opløsning på begge skærme.

Ellers har jeg vist et ATI Radeon 7000 med 2 VGA udgange + TV-out liggende.
Det understøtter AGPx4, har 64 MB RAM og er passivt kølet, det eneste der
mangler er en driver-CD og emballage.
Så hvis ikke du kan få dit kort til at køre med dual-view, så smid et bud på
kortet jeg har hvis du er int.

Mvh
Benjamin
laziterNO@THANKSgmail.com (fjern NOTHANKS)

Fra : John

Dato : 19-10-05 19:45

Laziter [9440] skrev:
> "John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke køre dual-view på dit gamle kort?
> Svjh. skulle GF4 MX440 nemlig kunne klare det nummer, så kan du vælge
> forskellig opløsning på begge skærme.

Da jeg kørte 1024*768 på RGB-udgangen, kunne jeg uden problemer køre
800*600 på tv-udgangen.
Nu hvor jeg kører 1280*1024 på RGB-udgangen, kan jeg kun vælge 1024*768
på tv-udgangen.

> [...]
> mangler er en driver-CD og emballage.
> Så hvis ikke du kan få dit kort til at køre med dual-view, så smid et bud på

Det kan næsten ikke betale sig med porto osv. Jeg kan købe et nyt
7000-series kort til omkring 200 kr. her i Odense. Men tak for tilbuddet.

Mvh

John