PSU spørgsmål ?
Fra : Mette Vilholdt

Dato : 19-10-05 11:45

Hej

Jeg går og tænker på at skifte mit elskede Ti 4600 ud til fordel for et af
asus 6600 eller 6800 men er blevet i tvivl om min stømforsyning kan trække
det. Jeg har en HEC - 300LR - PT(SR) ATX 300W hvis det siger nogen noget.

Mvh Mette Vilholdt

Fra : Ulrik Løye

Dato : 28-11-05 10:09

Mette Vilholdt wrote:
> [...]
> det. Jeg har en HEC - 300LR - PT(SR) ATX 300W hvis det siger nogen noget.

Du bliver nød til at fortælle os hvad dit system ellers består af...
PSUen leverer jo strøm til alle delene og ikke kun dit elskede ti4600.

Men når det er sagt så foreslår jeg at du køber det nye grafikkort og
ser hvad der sker. Hvis PSUen ikke kan levere nok strøm (dvs. hvis
maskinen ikke starter op eller at den bliver ustabil) så er det bare at
smide det elskede ti4600 kort i igen og bestille en ny PSU.

/u

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-11-05 20:57

> [...]
> et af asus 6600 eller 6800 men er blevet i tvivl om min stømforsyning
> kan trække det. Jeg har en HEC - 300LR - PT(SR) ATX 300W hvis det

Jeg kan fortælle at jeg har kørt med en ældre 300W Aopen strømforsyning på
følgende system: AMD Athlon 64 3200+, ATI Radeon 9800 Pro, 3x harddiske og
3x optiske drev. Det kørte fint stabilt i mange måneder, indtil jeg skiftede
PSUen ud til fordel for en mere støjsvag model. Mit råd er også at du skal
prøve og se om det virker.

--
signing off.. Martin Sørensen