ATI Radeon X1800 XT bedre end GeForce 7800~
Fra : MAT

Dato : 17-10-05 20:18

I en test fra oktober 2005 scorer ATI Radeon X1800 XT (512 MB) bedre end
GeForce 7800 GTX (256 MB) i 3DMark05:
http://www.hardwaresecrets.com/article/228/7 (review'et starter her
http://www.hardwaresecrets.com/article/228)
Det anføres på http://www.hardwaresecrets.com/article/228/10 , at kortet
først kommer i handlen den 5. november.

Venligst

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 18-10-05 11:15

"MAT" <non-exit@non-exit.com> skrev i en meddelelse
>I en test fra oktober 2005 scorer ATI Radeon X1800 XT (512 MB) bedre end
> [...]

Kan det virkelig passe at vidunder kortet allerede er slået, jeg havde
ellers spået 7800GTX kortet til at holde første pladsen året ud :) Venligst
Glenn.

Fra : Brian Lund

Dato : 18-10-05 16:41

> Kan det virkelig passe at vidunder kortet allerede er slået, jeg havde
> ellers spået 7800GTX kortet til at holde første pladsen året ud :)
Venligst
> Glenn.

"Vidunder kortet" ;)?

Hvordan kan det overraske dig, der kommer jo hele tiden noget nyt, og det er
hele tiden hurtigere!
Jeg sidder her med et 9700 Pro og en XP-M som kører 2083 MHz... Og det er da
nok til mig!
Jeg har givet op at have det nyeste, for jeg har sgu'tte råd...

Brian

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 19-10-05 14:12

>Hvordan kan det overraske dig, der kommer jo hele tiden noget nyt, og det
>er
>hele tiden hurtigere!
Både ja og nej jeg ved godt det går stærkt nogen gange, men jeg jeg er vel
ledt overrasket over ATI denne gang jeg havde ikke troet de ville komme op
med et hurtigere kort før efter år 2006 der er trods alt et stor spring
mellem X850XT / X1800XT

>Jeg sidder her med et 9700 Pro og en XP-M som kører 2083 MHz... Og det er
>da
>nok til mig!
Denne konfigration tror jeg mange kunne nøjes med du kan garenteret stadig
køre alle spil uden det hakker i en rimelig opløsning.
For mit vedkommende er der også andre ting som spiller ind fx nysgerigheden
det at eje et kort med så meget nytænkning M.V.
Venligst Glenn

Fra : MAT

Dato : 18-10-05 17:40

> Kan det virkelig passe at vidunder kortet allerede er slået, jeg havde
> ellers spået 7800GTX kortet til at holde første pladsen året ud

Noget tyder på det. En frisk dansk test fra 10. oktober af ATI Radeon X1800
http://edb-tidende.dk/article.php?id=47 (inkl. oversigt over strømforbrug og
støjniveau) tyder på at det igen står lige mellem ATI Radeon og nVidia
GeForce - med et lille forspring til ATI, specielt for Battlefield 2 og Far
Cry, mens Doom 3, Everquest 2 og Guildwars er gladest for 7800GTX.

Venligst

Fra : Zeki

Dato : 23-10-05 22:48

"MAT" <non-exit@non-exit.com> skrev i en meddelelse

> Noget tyder på det. En frisk dansk test fra 10. oktober af ATI Radeon
> X1800

Hvornår kan dette kort købes? Jeg kan ikke finde nogle forhandlere der har
nogle af de nye X1000 kort.

Mvh¨
Zeki