Geforce Grafikkort til Battlefield ?
Fra : Martin Bilgrav

Dato : 16-10-05 18:39

Hejsa

Hmm - Her har man lige brugt 350.- kr på BAF2, og kun får at få en sort
skærm ved opstart og derefter exit to desktop !
Har en GF4-ti4600 med v78.10 driver (seneste) og en DX9.0c på win2k-pro-us
Så er det man kigger på Spec's - De siger sq at GF4 ikke er supportet
grafikkort til BAF2 !!
Er det korrekt ?
Eller sagt på en anden måde er der nogle der har kørt BAF2 på et GF4 kort ?

Alternativt: Hvilket AGPx4 kort kan klare BAF2 rimeligt, og støjsvagt ? (Har
en Zalman VGA passivt sag på mit GF4)

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 16-10-05 18:54

Hej

Martin Bilgrav wrote:
> Alternativt: Hvilket AGPx4 kort kan klare BAF2 rimeligt, og støjsvagt ? (Har
> en Zalman VGA passivt sag på mit GF4)

Den her er helt sikker på at klare opgave:

En lidt billigere variant er:
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=98587

Og den helt billige er (ved ikke om det er nok):

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 16-10-05 19:40

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
> Den her er helt sikker på at klare opgave:
>
> En lidt billigere variant er:
> http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=98587
>
> Og den helt billige er (ved ikke om det er nok):

Tak for svar.
Er disse ASUS kort specielt "low noise" da ?
Findes de i en 256 mb RAM udgave ?

Mvh
Martin

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 16-10-05 20:05

Hej

Martin Bilgrav wrote:

> Tak for svar.
> Er disse ASUS kort specielt "low noise" da ?
> Findes de i en 256 mb RAM udgave ?

Det sidste er, da det er blæserløs. Vedrørende de to andre ved jeg det
ikke, men jeg har bestilt det store og får det i morgen med posten, hvis
alt går vel. Ifølge kommentarerne på EDB-priser på kortene kan et stykke
software løse støjproblemerne. Jeg har pt en blæserløs løsning, så når
jeg ved lidt mere, så kan jeg lige melde tilbage.

Ja, de findes også i 256mb-udgaver, men så er priserne helt anderledes.
Det der er specielt ved de to store Asus kort er, at de er lidt
neddroslede i forholde til det fulde potentiale i GPU'en, men ikke mere
end, at de er det bedste køb til henholdsvis 1600,- og 1200,-. De "ægte"
varianter med 256mb koster snildt det doppelte, men er kun marginalt
hurtigere.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 16-10-05 20:11

> [...]
> software løse støjproblemerne. Jeg har pt en blæserløs løsning, så når
> jeg ved lidt mere, så kan jeg lige melde tilbage.

Har læst at de fanless bliver *RET* meget varme ... så det vil jeg helst
ikke, før jeg ved meget om dette kort.
Glæder mig til at høre om dit kort - tillyke med det indtil videre
8)

> [...]
> end, at de er det bedste køb til henholdsvis 1600,- og 1200,-. De "ægte"
> varianter med 256mb koster snildt det doppelte, men er kun marginalt

Har kig på dette her til aften :
http://www.computermail.dk/core.php?ext=eshop.item&itemno=4150001
Men det er et 6600GT kort, dog med 256 mb RAM
ok pris vil jeg mene - Der er ikke mange af disse kort med 256 mb RAM på
iflg edbpriser

vh
Martin

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 17-10-05 18:30

Hej

Martin Bilgrav wrote:
> Har læst at de fanless bliver *RET* meget varme ... så det vil jeg helst
> ikke, før jeg ved meget om dette kort.
> Glæder mig til at høre om dit kort - tillyke med det indtil videre
> 8)

Ok, så kom det og nogle få tests blev det til.

Min maskine er ca:
Asus P4S533 bundkort
P4 2,8Ghz (Northwood?)
1Gb ram
Asus V9999GT, 128mb kort (før MX440) på AGPx4

Tallene er ca-tal, som jeg lige husker dem i hovedet:
AquaMark 3 - 46000, 46fps
3Dmark01 - 14000,
3Dmark05 - 3600

Med hensyn til støjen, så er det jo noget mere end min blæserløse, men
det er klart acceptabelt. Jeg har i forvejen støjdæmpet mit kabinet og
monteret en del lydsvage kabinetblæsere, så normalt brummer maskinen
stille og roligt derudaf under bordet. Og det er rigtig nok, man kan
helt slukke for blæseren med det medfølgende software, men jeg ved så
ikke hvor varmt det bliver.

Eventuelt kunne man downclocke kortet når det bruges til 2D. Man kan
vist nok gemme nogle profiler for indstillingerne.

Har man dog kun et råt kabinet stående ovenpå bordet ved siden af
skærmen, så tror jeg nok at det larmer for meget.

Lige i starten larmede det helt vildt og jeg fattede ikke hvordan det
kunne opfattes som "stille", men da jeg så tog CD'en ud af drevet
forsvandt støjen .

Jeg kan godt høre det, men jeg vil ikke gøre noget yderlige for at dæmpe
det, men det ser faktisk ud til, at jeg fik et af de sidse GT-kort.
Siden fredag, hvor jeg bestilte mit er der forsvundet et par forhandlere
på EDB-priser, så prisen er også steget.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 17-10-05 23:12

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message

> Min maskine er ca:
> Asus P4S533 bundkort
> P4 2,8Ghz (Northwood?)
> 1Gb ram

minder meget om min...

> [...]
> det er klart acceptabelt. Jeg har i forvejen støjdæmpet mit kabinet og
> monteret en del lydsvage kabinetblæsere, så normalt brummer maskinen

-Ditto

> Og det er rigtig nok, man kan
> helt slukke for blæseren med det medfølgende software, men jeg ved så
> ikke hvor varmt det bliver.

-Er der noget Temp program med, eller er det Asus Probe ?

> [...]
>
> Lige i starten larmede det helt vildt og jeg fattede ikke hvordan det
> kunne opfattes som "stille", men da jeg så tog CD'en ud af drevet

LOL

> [...]
> Siden fredag, hvor jeg bestilte mit er der forsvundet et par forhandlere
> på EDB-priser, så prisen er også steget.

Det lyder jo meget positivt - Tror jeg vil gå efter et sådant, hvis jeg så
altså kan finde det nogle steder.
Ellers må det jo blive et ATI baseret kort ...

Jeg er godt nok overrasket over hvor få AGP kort der er tilbage !
Det er jo kun PCIe kort næsten over hele linjen....

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 18-10-05 07:50

Hej

Martin Bilgrav wrote:
> -Er der noget Temp program med, eller er det Asus Probe ?

Det hedder Asus SmartDoctor. Man kan ligefrem slå blæseren helt fra og
så sætte den til "prevent overheat".

> Det lyder jo meget positivt - Tror jeg vil gå efter et sådant, hvis jeg så
> altså kan finde det nogle steder.

Du skal være hurtig. Siden jeg købte mit er det steget i pris fordi de
to billigste forhandlere er væk nu. Alternativt findes det almindelige
GF6800 i en 128Mb udgave til 1200,- hvilket bestemt også er godt. Jeg er
nemlig ikke sikker på at GT kortet kan skaffes mere, medmindre det lige
ligger på lager hos en forhandler. GetMore, hvor jeg købte mit og som i
øvrigt pt er billigst på 6800 kortet leverede i øvrigt suværen service.

> Ellers må det jo blive et ATI baseret kort ...

Problemet er bare, at til henholdsvis 1200 og 1600 får du ikke noget ATI
kort der kommer i nærheden af Geforces styrke. Det er først når du
kommer op omkring 2500,- eller mere, at de er konkurrenter.

> Jeg er godt nok overrasket over hvor få AGP kort der er tilbage !
> Det er jo kun PCIe kort næsten over hele linjen....

Ja, jeg betragter også mit køb som et panikkøb og som "den sidste olie"
til min PC. Jeg ville egentlig have et VIVO-kort (se anden tråd), men
det var næsten umuligt, når det skulle være AGPx4. Så nu får knægten et
til AGPx8.

Hvis du tør, kan du også vente lidt. Der kommer et Asus V9999GE som står
for Gamers Edition. Det jeg har fået er et 6800GT kort i
6800-forklædning (GT chip, men kun 128mb SD-ram). GE kortet er et 6800
kort i 6800GT-forklædning med 256mb SDDR3 ram. Det skulle ifølge
rygterne komme til ca 15-1600,-, men om det er rigtig ved jeg ikke. Det
skulle være direkte konkurrent til X1600 kortet fra ATI, men ingen ved
noget endnu. Siden det dog ligger i Asus V9999-serien vil jeg
umiddelbart tro, at det også er i stand til at køre i AGPx4, som de
andre kort. Ydelsesmæssigt skulle det ligge mellem 6600GT og 6800GT
kortet, dvs det samme om mit kort, blot med 256mb ram.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 18-10-05 08:23

Hej

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> 6800-forklædning (GT chip, men kun 128mb SD-ram). GE kortet er et 6800
> kort i 6800GT-forklædning med 256mb SDDR3 ram.

Her er lidt info om det:
http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=5002

Ifølge Asus kører det AGP x2-x8

mvh