MSI FX 5500, eller ASUS 9550?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-10-05 13:43

Hej NG.

Nu fik jeg jo afklaret at 8x AGP kort også kan køre på et 4x bundkort.
Så nu skal junior have investeret lommepengene.
Valget står umiddelbart mellem MSI FX 5500 og ASUS 9550, personligt er jeg
mest tilhænger af Nvidia

Nogen pro & con?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 16-10-05 14:10

Hej

Petersen_Michael wrote:
> Nu fik jeg jo afklaret at 8x AGP kort også kan køre på et 4x bundkort.

Det var også min holdning for et stykke tid siden. Konkret havde jeg et
bestemt kort i tankerne, men kunne kun finde frem til at det kørte x8.
Jeg spurgte mig for og fik et meget konkret NEJ på om det kunne køre i
mit x4 bundkort. Så inden du vælger noget så sørg for at få bekræftet
fra producent eller forhandleren at det valgte x8 kort kan køre i et x4
bundkort.

> Valget står umiddelbart mellem MSI FX 5500 og ASUS 9550, personligt er jeg
> mest tilhænger af Nvidia

Asus er flink til at skrive hvis det fungerer på et x4 bundkort, så
start med at smutte forbi www.asus.com og check specifikationerne på det.

> Nogen pro & con?

Asus har aldrig skuffet mig, men jeg har heller aldrig prøvet MSI. Har
selv lige bestilt to grafikkort. Et NVidia og et ATI. I visse klasser
kan den ene være dominerende. Check eventuelt www.tomshardware.com eller
www.anandtech.com for at se lidt tests.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-10-05 15:05

In news:435250b0$0$150$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> Typed:

Hej Karsten.

> Så inden du vælger noget så sørg for at få
> bekræftet fra producent eller forhandleren at det valgte x8 kort kan
> køre i et x4 bundkort.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340962
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340696

Iflg. SHG skal begge kort kunne køre AGP 4X

Jeg finder ikke noget relevant på hverken ASUS´s eller MSI´s web.

Jeg har ikke erfaring med hverken ASUS, eller MSI som gfx. kort, men har
kørt med begge fabrikater af bundplanker, med udmærket resultat.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 16-10-05 15:26

Hej

Petersen_Michael wrote:
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340962
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340696
>
> Iflg. SHG skal begge kort kunne køre AGP 4X

Det skal nok passe. Det er begge lidt "ældre" typer kort.

Alternativt vil jeg anbefale et Geforce 6200 til få kroner mere:
http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=484&l1=2&l2=7&l3=155

Det er klart hurtigere end de to andre, det har ingen blæser og det kan
ifølge Asus køre i et x4 bundkort.

Se eventuelt denne her test. Godt nok er det PCIe kort, men i de små
kort er forskellen mellem AGPx4 og PCIe næsten lig 0.
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050524/vga_charts-02.html#3d_mark_2005

> Jeg har ikke erfaring med hverken ASUS, eller MSI som gfx. kort, men har
> kørt med begge fabrikater af bundplanker, med udmærket resultat.

Jeg har brugt Asus som bundkort de sidste 10 år og bruger også deres
grafikkort hvis det lige passer med mine ønsker, men ellers ville jeg
heller ikke være bange for at bruge MSI.