Mangler køling til mit GeForce 6600 GT
Fra : Morten Bowman

Dato : 15-10-05 23:17

Hejsa
Kan I anbefale en effektiv køle-løsning til mit GeForce 6600 GT?
(Leadtek WinFast PX6600 GT TDH Extreme 128 MB GDDR3 SDRAM / 1.2 GHz,
PCI-Express 16x )
På forhånd tak

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-10-05 08:18

Morten Bowman wrote:
> [...]
> Kan I anbefale en effektiv køle-løsning til mit GeForce 6600 GT?
> (Leadtek WinFast PX6600 GT TDH Extreme 128 MB GDDR3 SDRAM / 1.2 GHz,

Jeg har smidt denne Zalman VF700-Cu på mit Gainward GeForce 6800GT:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117551

Funker fint, og ikke mindst med meget lavere støj end retailkølingen der
fulgte med kortet. Du kan læse lidt mere på Zalman's hjemmeside:

http://www.zalman.co.kr/
http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=163&code=013

Du skal dog lige være opmærksom omkring flg. vedr. GeForce 6600GT:

http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-10-05 08:21
Fra : Morten Bowman

Dato : 16-10-05 23:39

On Sun, 16 Oct 2005 09:21:02 +0200, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com>
wrote:

>Det var nu egentlig denne uden LED:
>
>http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=149&code=013

Lyder ganske interessant.
Jeg synes ikke at 5 ~10°C lavere temp lyder af meget. Havde du problemer med
dit? Jeg oplever nemlig problemer efter at have spillet i 15 min - på en
kold pc og endnu kortere tid på en varm.

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-05 08:14

Morten Bowman wrote:
> [...]
> problemer med dit? Jeg oplever nemlig problemer efter at have spillet
> i 15 min - på en kold pc og endnu kortere tid på en varm.

Jeg vil skyde på at temp på mit GeForce 6800GT AGP er faldet ca. 3-5 grader
(hvordan laver du det lille gradtegn?). Og jeg kører i Silent Mode, dvs. 5V
i stedet for 12V. Jeg har ikke prøvet på 12V endnu og har ikke brug for den
ekstra køling. Jeg havde ikke varmeproblemer i forvejen, og røg mest af alt
på Zalman'en fordi retailkølingen var begyndt at larme en del. Faktisk en
hel del, det lød nærmest som om at den ene blæser ikke havde det så godt.
Garanti var der ikke mere af, så jeg måtte jo finde på en anden løsning.

Har du mulighed for at måle temp på dit grafikkort? Bl.a. Everest Home
Edition kan vise det. Har du ordentlig køling og luftgennemstrømning i
kabinettet? Hvis der er for varmt i kabinettet vil en anden køleløsning af
grafikkortet være mindre effektivt. Jeg ville først sørge for ordentlig
luftgennemstrømning af kabinettet. Når det så er i orden, kan en anden
køling af grafikkortet komme på tale. Hvilket kabinet har du?

Hvis det er ekstrem køling (mere end 5-10 grader) du leder efter, er der
sikkert bedre (og sikkert også dyrere) løsninger end Zalman'en. Så håber jeg
at der er andre der har forslag til en løsning

Fra : Morten Bowman

Dato : 17-10-05 10:36

On Mon, 17 Oct 2005 09:14:24 +0200, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>sikkert bedre (og sikkert også dyrere) løsninger end Zalman'en. Så håber jeg
>at der er andre der har forslag til en løsning

Mit problem er at grafikkortet sidder _meget_ tæt på cpu-køleren. Jeg kan
ikke flytte kortet da der kun er den ene slot til PCI-Ex16. Derved kommer
der meget lidt luft omkring selve kortet. Men ellers er den fint kølet.

Jeg prøver lige at måle temp.

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-05 10:58

Morten Bowman wrote:
> [...]
> kan ikke flytte kortet da der kun er den ene slot til PCI-Ex16.
> Derved kommer der meget lidt luft omkring selve kortet. Men ellers er

Hvilket bundkort? Og hvilken køler på CPU?

> Jeg prøver lige at måle temp.

Kører du overclocket? Jeg tænker både på CPU, grafikkort og RAM.

Fra : Morten Bowman

Dato : 17-10-05 12:00

On Mon, 17 Oct 2005 11:57:34 +0200, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com>
wrote:

>Hvilket bundkort? Og hvilken køler på CPU?

DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D
Thermalright XP-120

>Kører du overclocket? Jeg tænker både på CPU, grafikkort og RAM.

Nej

Hvordan får jeg programmet til at måle temp mens jeg spiller?

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-05 12:11

Morten Bowman wrote:
> Hvordan får jeg programmet til at måle temp mens jeg spiller?

Under PC og Sensorer. Jeg ved ikke om du kan multitaske mellem spil og
Everest (afhænger af spillet), men ellers lader du bare Everest køre i
baggrunden, og checker temp lige så snart du er gået ud af spillet.

Fra : Morten Bowman

Dato : 17-10-05 12:19

On Mon, 17 Oct 2005 13:11:13 +0200, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com>
wrote:

>Under PC og Sensorer. Jeg ved ikke om du kan multitaske mellem spil og
>Everest (afhænger af spillet), men ellers lader du bare Everest køre i
>baggrunden, og checker temp lige så snart du er gået ud af spillet.

Synes ikkke jeg kan se hvor den skriver temp?

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-05 17:54

Morten Bowman wrote:
> Synes ikkke jeg kan se hvor den skriver temp?

Du skal under menu trykke på +'et ud for PC. Så vælger du Sensorer, og under
Temperaturer finder du temp for GPU, som er dit grafikkort.

Fra : Morten Bowman

Dato : 17-10-05 18:21

On Mon, 17 Oct 2005 18:53:44 +0200, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com>
wrote:

>Du skal under menu trykke på +'et ud for PC. Så vælger du Sensorer, og under
>Temperaturer finder du temp for GPU, som er dit grafikkort.

Ok. Jeg spillede i ca. 5-7 min.
Før spil: 55ºC og efter 95ºC
Så det ser ud til jeg skal have noget kraftig køling!

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-05 18:25

Morten Bowman wrote:
> Ok. Jeg spillede i ca. 5-7 min.
> Før spil: 55ºC og efter 95ºC
> Så det ser ud til jeg skal have noget kraftig køling!

WOW. Så er der da godt nok et problem. Kunne også være at den nuværende
køling ikke sidder helt som den skal. Har du mulighed for at skille det lidt
ad, skifte kølepasta og sikre at genmontering virkelig er i øjet?

Fra : Morten Bowman

Dato : 17-10-05 19:00

On Mon, 17 Oct 2005 19:25:09 +0200, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com>
wrote:

>WOW. Så er der da godt nok et problem. Kunne også være at den nuværende
>køling ikke sidder helt som den skal. Har du mulighed for at skille det lidt
>ad, skifte kølepasta og sikre at genmontering virkelig er i øjet?

Den tanke fik jeg også for 15 min siden
Checker det

Fra : Morten Bowman

Dato : 17-10-05 20:44

On Mon, 17 Oct 2005 20:00:08 +0200, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Den tanke fik jeg også for 15 min siden
>Checker det

Ser ud til at være ok. Tror bare jeg skal prøve den Zalman. Den foreslår de
også på Hardwareonline

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-05 20:51

Morten Bowman wrote:
> Ser ud til at være ok. Tror bare jeg skal prøve den Zalman. Den
> foreslår de også på Hardwareonline

Good luck. Gider du evt. melde tilbage med resultatet?

Fra : Morten Bowman

Dato : 17-10-05 21:34

On Mon, 17 Oct 2005 21:51:02 +0200, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com>
wrote:

>Good luck. Gider du evt. melde tilbage med resultatet?

Gerne

Fra : Morten Bowman

Dato : 17-10-05 12:18

Jeg har postet et par billeder i dk.binaer under:
Køling af GeForce 6600 GT

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-05 17:58

Morten Bowman wrote:
> Jeg har postet et par billeder i dk.binaer under:
> Køling af GeForce 6600 GT

Har set dem. Der er godt nok heller ikke meget plads mellem gfx (grafikkort)
og CPU. Men jeg synes heller ikke jeg kan se nogle kabinetblæsere? Hvis du
kører med lukket kabinet kan du sikkert godt få et varmeproblem. Prøv om det
evt. hjælper at køre med åbent kabinet.

Fra : Morten Bowman

Dato : 17-10-05 18:11

On Mon, 17 Oct 2005 18:57:54 +0200, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>kører med lukket kabinet kan du sikkert godt få et varmeproblem. Prøv om det

Har prøvet og jeg kunne måske køre liidt længere,-)

Fra : Coach [4130]

Dato : 19-10-05 23:04

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> (hvordan laver du det lille gradtegn?).

På min PC er det

ALT + 167 hvilket bliver til º

mvh
Bri@n

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-10-05 23:31

Coach [4130] wrote:
> På min PC er det
>
> ALT + 167 hvilket bliver til º

Det er det skisme da også her. Takker ººººººººººººº SÅ stopper vi.....
®

Fra : MAT

Dato : 21-10-05 09:17

Prøv C:\WINDOWS\System32\charmap.exe
I nederste højre hjørne står alle genvejskombinationer.

Venligst

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-10-05 09:25

MAT wrote:
> Prøv C:\WINDOWS\System32\charmap.exe
> I nederste højre hjørne står alle genvejskombinationer.

Fint, takker

Fra : Morten Bowman

Dato : 16-10-05 23:37

>Du skal dog lige være opmærksom omkring flg. vedr. GeForce 6600GT:
>
>http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html

Mit er et PCIe

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-05 07:57

Morten Bowman wrote:
> Mit er et PCIe

Arh, bummer. Det havde jeg da lige overset

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-10-05 00:58

Hej igen
Nyt spørgsmål:
jeg har lige spillet gode gamle Quake II o OpenGL og der får jeg ingen af
disse streger og blink. Efter en times spillen står gpu på 72ºC (mod før 92
efter 5 min).
Er der nogen der har en forklaring eller er det bare fordi det ikke er nær
så krævende for gpu'en?

Fra : Morten Bowman

Dato : 07-11-05 23:50

On Sun, 16 Oct 2005 00:17:08 +0200, Morten Bowman
> [...]

>Kan I anbefale en effektiv køle-løsning til mit GeForce 6600 GT?
>(Leadtek WinFast PX6600 GT TDH Extreme 128 MB GDDR3 SDRAM / 1.2 GHz,

Jeg endte op med et Zalman VF700 og må sige det virker!
Efter heftigt spil i HL2 holder den stabilt ca. 50 grader

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-11-05 00:31

Morten Bowman wrote:
> Jeg endte op med et Zalman VF700 og må sige det virker!
> Efter heftigt spil i HL2 holder den stabilt ca. 50 grader

Sådan! Og mindre støj?

Fra : Morten Bowman

Dato : 08-11-05 17:54

On Tue, 8 Nov 2005 00:30:36 +0100, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com>
wrote:

>Sådan! Og mindre støj?

Ja jeg kan ihvertfald ikke høre den

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-11-05 18:32

Morten Bowman wrote:
> Ja jeg kan ihvertfald ikke høre den

Hvad temperatur kan man aflæse på kortet med sådan en køleplade på?
på et 6600GT?

Jeg er nysgerrig da mit passivt kølede ligger på ~92c under fuldt
load, og jeg vil gerne vide hvor normal en temperatur det er

Jeg er nu ganske sikker på at det kan holde til det, det er jo trods
alt produceret til det.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 5000 indlæg.

Fra : Morten Bowman

Dato : 08-11-05 23:58

On 08 Nov 2005 17:31:34 GMT, Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk>
wrote:

> [...]
>load, og jeg vil gerne vide hvor normal en temperatur det er
>
>Jeg er nu ganske sikker på at det kan holde til det, det er jo trods

Ved normalt pc brug ligger min gpu nu på 30-35 grader, hvor den før lå på
ca. 50 grader.
Efter at have spillet Q4 på højeste opsætning i ½ time lå det på 53 grader.
Før crashede min pc efter at have spillet nogen tid. Efter få minutter fik
jeg en masse flimmer og temperaturen lå på 90-95 grader.