Stille og hurtigt grafikkort?
Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-10-05 08:54

Hey,

Nu er jeg efterhånden lige ved at være træt af at vente på
Asus Extreme N6600GT Silencer..

Er der mon nogle andre stille/lydløse grafikkort der er værd at
kigge på? er der evt. nogle der er udstyret med noget blæserstyring
så de kan holde deres kæft når man ikke spiller? :)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-10-05 18:20

Hej

Hans Joergensen wrote:
> [...]
> kigge på? er der evt. nogle der er udstyret med noget blæserstyring
> så de kan holde deres kæft når man ikke spiller? :)

Jeg har netop bestilt det her:

Ifølge folks kommentarer, så betyder blæseren ikke noget når man bruger
noget medfølgende software. Bemærk at det ikke er et begrænset 6800GT
kort hvor chippen ikke er udnyttet til sidste dråbe.

Om kommentarerne passer kan jeg fortælle dig i starten af næste uge. Jeg
har nemlig en blæserløs løsning lige nu, så jeg "frygter" lidt den blæser.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-10-05 22:47

Karsten Feddersen wrote:
> Ifølge folks kommentarer, så betyder blæseren ikke noget når man bruger
> noget medfølgende software. Bemærk at det ikke er et begrænset 6800GT
> kort hvor chippen ikke er udnyttet til sidste dråbe.

Uhm, gad vide om man også kan styre blæseren fra Linux af..
Det bruger jeg nemlig af og til, og da man har noget bedre mulighed for
at styre systemets øvrige blæsere i Linux er maskinen generelt noget
mere lydløs i Linux end den er i Windows

Det må man lige surfe lidt på tror jeg.

> Om kommentarerne passer kan jeg fortælle dig i starten af næste uge. Jeg
> har nemlig en blæserløs løsning lige nu, så jeg "frygter" lidt den blæser.

Det må du meget gerne fortælle mere om

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-10-05 05:54

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> har nemlig en blæserløs løsning lige nu, så jeg "frygter" lidt den blæser.

Nu har jeg pludselig opdaget Gigabyte's 6600GT-baserede kort.. de er
jo også passivt kølet.

Jeg tror jeg napper sådan et, de sælges for rimelige priser på ebay.

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://scene-event.dk

Fra : Nicolai

Dato : 15-10-05 09:18

> Nu har jeg pludselig opdaget Gigabyte's 6600GT-baserede kort.. de er
> jo også passivt kølet.
>
> Jeg tror jeg napper sådan et, de sælges for rimelige priser på ebay.

Mener jeg læste i en anmeldelse at de nå 105 grader under fuld load - Asus'
når 75.

Jeg venter pænt på mit asus . . .

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-10-05 10:28

Nicolai wrote:
> Mener jeg læste i en anmeldelse at de nå 105 grader under fuld load - Asus'
> når 75.

Nåh.. mon ikke mine to 120mm blæsere i fronten kan holde det lidt i
skak? :) det håber jeg.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Nicolai

Dato : 15-10-05 13:09

> Nåh.. mon ikke mine to 120mm blæsere i fronten kan holde det lidt i
> skak? :) det håber jeg.

Det er nok en god plan at få flyttet lidt luft :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-10-05 15:03

Nicolai wrote:
> Det er nok en god plan at få flyttet lidt luft :)

Såfremt speedfan kan finde grafikkortets temperatursensor er det
formodentligt en smal sag at sætte den til at skrue lidt op for
luften når det bliver lidt for hedt

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-10-05 13:47

Hans Joergensen wrote:
> Såfremt speedfan kan finde grafikkortets temperatursensor er det
> formodentligt en smal sag at sætte den til at skrue lidt op for
> luften når det bliver lidt for hedt

Uhm ..

Ok, nu fandt jeg så en biks i tysklandet der sælger kortene for
1200kr/stk (ca.) og så kom jeg til at købe to..

Så bliver det så spændende om min køleløsning bliver vred over at
jeg sætter 2 stk. passivt kølede 6600GT-kort i SLI ind i maskinen :)

Ellers må man gå til ekstremerne og give dem en 120mm papst til deling :)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)