WinXP SP2
Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 12-10-05 22:19

Hej.

Jeg har efterhånden, fra flere steder, hørt at denne SP er det rene gift for
mange spil.

Mit grafikkort er GeForce 5600FX, og jeg har et par spil der mildt sagt ikke
kører optimalt.

Er der andre der har problemer med SP2, og er der nogen der kender
konsekvenserne ved at afinstallere skidtet?

Mvh

Jasper

Fra : Bruno

Dato : 12-10-05 22:48

Jasper Ahrensbach wrote:
> Hej.
>
> Jeg har efterhånden, fra flere steder, hørt at denne SP er det rene gift for
> mange spil.

Hmm, måske det var bedre at spørge der eller i en Windows gruppe eller
måske i spil gruppen. Hvis det specifikt er SP2, så har det jo intet med
grafikkort at gøre.

> Mit grafikkort er GeForce 5600FX, og jeg har et par spil der mildt sagt ikke
> kører optimalt.

Nu er det altså heller ikke lige det hurtigste kort på jorden længere,
kunne det være du bare forventer for meget.

> Er der andre der har problemer med SP2, og er der nogen der kender
> konsekvenserne ved at afinstallere skidtet?

Ingen problemer her. Check hjemmesiderne for de pågældende spil og check
ligeledes hos Microsoft.

Mvh

Bruno

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 13-10-05 09:17

Jasper Ahrensbach wrote:
> Jeg har efterhånden, fra flere steder, hørt at denne SP er det rene
> gift for mange spil.

Jeg spiller ikke selv, men har installeret rigtig mange spil på
knægtens PC, som kører SP2. Der har aldrig været nogen problemer,
der kan relateres til SP2. Grafikkortet er et ATI Radeon 9100.

Mon ikke problemerne snarere skyldes, at folk ikke kan finde
ud af at håndtere den indbyggede firewall f.eks. hvis de skal
hoste en spilserver.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 13-10-05 09:31

> Jeg spiller ikke selv, men har installeret rigtig mange spil på
> knægtens PC, som kører SP2. Der har aldrig været nogen problemer,
> der kan relateres til SP2. Grafikkortet er et ATI Radeon 9100.

Tjo, men der var nu også i forbindelse med Nvidia GeForce at problemet
åbenbart kan opstå.

> Mon ikke problemerne snarere skyldes, at folk ikke kan finde
> ud af at håndtere den indbyggede firewall f.eks. hvis de skal
> hoste en spilserver.

Hmm, der skal da sikkert være en del der har problemer med firewall´en. Men
i dette tilfælde er on-line spil overhovedet ikke på tale.

Mvh

Jasper

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 13-10-05 18:53

"Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> Tjo, men der var nu også i forbindelse med Nvidia GeForce at problemet
> åbenbart kan opstå.

Jeg har aldrig haft nogle problemer med SP2 og jeg har brugt flere
forskellige Geforce kort på det.

Er der noget specifikt du har hørt, der er problemer med?

/Kenneth Iversen

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-10-05 09:49

Jeg røg først på XP vognen kort før SP2. Så jeg havde det hele installeret
og opdateret, inkl. SP1 og alle andre opdateringer via Windows Update. En
installation af SP2 oveni fik virkelig min maskine i knæ. Den blev
simpelthen møj langsom og nærmest ubrugelig. Så ud med SP2, og derefter
kørte alt igen som det skulle. Der gik så nogle måneder hvor jeg ikke havde
SP2 installeret, men det var/er jo nok ikke så smart i længden.

Så faldt jeg over det med at slipstreame en WinXP installations-CD med SP2.
Formatterede og installerede helt forfra. Og så kørte det bare derudaf. En
af mine venner havde det samme problem med SP2, og det blev også først løst,
da vi formatterede og lavede en ren installation inkl. SP2 fra starten af.