Bundkort med SiS grafikkort
Fra : Jens

Dato : 12-10-05 19:02

Hej

Jeg har et Asrock bundkort med SiS chipset inkl grafikkort.

Når jeg installere den medfølgende driver og vælger 1280x1024 60 Hz
forbliver min Skærm i 800x600, men billedet er 1280x1024. Man kan så flytte
billedet rundt.

Jeg kan ikke i Egenskaber for Skræm ændre den til en 1280x1024 (det ER en
1280 x 1024 LCD). Hvorledes knækkes denne nød?

/Jens

Fra : Jante

Dato : 12-10-05 21:20

"Jens" skrev:

> Jeg kan ikke i Egenskaber for Skræm ændre den til en 1280x1024 (det ER en
> 1280 x 1024 LCD). Hvorledes knækkes denne nød?

Installerer den korrekte driver til _skærmen_.
Alternativt en Super VGA 1280x1024 standardskærmdriver.

/J

Fra : Jens

Dato : 12-10-05 21:56

....og hvordan gøres dette så lige (jeg er ikke så skrap til det der
PC-væsen)

/Jens

Fra : Jante

Dato : 12-10-05 22:51

"Jens" skrev:

> ...og hvordan gøres dette så lige (jeg er ikke så skrap til det der
> PC-væsen)

Du er heller ikke skrap til at poste her
Vi andre svarer _under_ det, vi svarer på - vi er trætte af jeopardy.

Åbn 'Egenskaber for skærm',
vælg fanen 'Indstillinger' og tryk på 'Avanceret...',
i det nye vindue vælg fanen 'Skærm' og tryk på 'Skift...'.

Eller noget lignende (ovenstående gælder for Win98).

/J

Fra : Jens

Dato : 13-10-05 06:47

> [...]
> i det nye vindue vælg fanen 'Skærm' og tryk på 'Skift...'.
>
> Eller noget lignende (ovenstående gælder for Win98).

Der kan ikke vælges "Skift" der hvor du peger på! Kun Opdateringshastighed
kan ændres (60 Hz, 75Hz ...)

/jens

Fra : Jante

Dato : 13-10-05 07:21

"Jens" skrev:

> Der kan ikke vælges "Skift" der hvor du peger på! Kun Opdateringshastighed
> kan ændres (60 Hz, 75Hz ...)

Okay, det lyder mærkeligt.
Prøv så i stedet at kigge i 'Egenskaber for System'
(højreklik på 'Denne Computer'), vælg fanen 'Enhedshåndtering'.
Her er listen over installeret hardware, dobbeltklik på 'Skærme',
marker den skærm, der er installeret, og tryk på 'Egenskaber'.
I det nye vindue vælg fanen 'Driver' og tryk på 'Opdater driver...'.

(Igen, dette gælder Win98, XP er en smule anderledes)

/J