Vil det hjælpe?
Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 10-10-05 22:23

Hej.

Jeg (og min søn) har et problem.

Når vi spiller fx. C&C Generals crasher spiller. Grafikken bliver først
meget "grim", sort i farverne, og hakkende. Derefter bliver vi smidt i
windows. C&C kommer med en meddelse der siger noget med at der er sket en
"kritisk fejl" surprise

Min PC er en ældre Athlon XP 1800+ 768 MB SD RAM, grafikken er et GeForce
5600 FX.

Vil det hjælpe at købe et kort som det der nævnt i en tidl. tråd (GeForce
6600GT / 6800), eller skal jeg i gang med at udskifte CPU, RAM, MB? (hvordan
finder jeg iøvrigt ud af, om jeg kan genbruge MB og RAM? og kan det betale
sig?)

Fra en tidl. tråd bliver der nævnt noget med varme... jeg har tjekket
køleren på grafikkortet, og den fungerer fint. Derimod duer blæseren i
strømforsyn. ikke. Jeg har derfor hevet hele låget af kabinettet, og lagt en
alm. ventilator ovenpå. Lidt alternativt ved jeg, men det fungerer fint med
spil som FIFA2005, MOHAA, COD.

Det jeg synes er lidt underligt er, at min PC som sagt fungerer fint med de
andre spil, men ikke med C&C... er der noget specielt med dette spil der
gør, at det er ekstra krævende i forhold til de andre?

Håber I kan hjælpe.

/Jasper

Fra : Mythos

Dato : 10-10-05 22:47

"Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /Jasper
>
> --
> Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.

Jeg har kørt samme spil med en maskine der var langt mindre. Det kunne da
til tider hakke lidt, men ikke mere end at det kunne spilles. Har du prøvet
at afinstallere spillet og installere det igen ?

Mythos

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 10-10-05 23:51

> Jeg har kørt samme spil med en maskine der var langt mindre. Det kunne da
> til tider hakke lidt, men ikke mere end at det kunne spilles. Har du
> prøvet at afinstallere spillet og installere det igen ?

Jeps, men det hjælper ikke!

Jeg kan til nød køre det i 800x600 når jeg tager ALLE "special effects" fra.
Derefter kan det spilles uden, at genstarte maskinen hele tiden.

Det værste er, at man ikke bare kan starte spillet igen. Der sker simpelt
hen et eller andet med grafikkortet der gør, at maskinen skal genstartes.
Prøver jeg fx. at starte FIFA 2005 bagefter at PC´en er crashet fra C&C, får
jeg besked på, at tjekke om PC´en understøtter 3D accel. !!!

Mvh

Jasper

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-10-05 00:24

> [...]

(hvordan
> finder jeg iøvrigt ud af, om jeg kan genbruge MB og RAM? og kan det betale

Inden du ofrer et nyt grafikkort så kig lidt på dit bundkort.
Du bruger SD RAM og det er langsommere end DDR RAM, allerede der kan der
opstå en flaskehals.
Om det kan betale sig at opgradere og genbruge CPU og grafikkort vil jeg
ikke sige, jeg ville nok vælge at købe en helt ny maskine da de efterhånden
er ret billige.

Men du burde nu nok kunne køre C&C Generals med din opsætning, jeg tror du
skal kigge lidt på grafikkort-driveren.
Afinstallér grafikkort driveren og installér en ny fra
http://nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Mvh
Benjamin