Køler på Leadtek Winfast Geforce 6800 GT
Fra : Martin Ohlsson

Dato : 10-10-05 19:48

Hej Gruppe

Jeg har et Leadtek Winfast Geforce 6800 GT grafikkort, men nu er blæseren på
kortet begyndt at skratte og larme. Det kan tænkes at det er kugleleget der
er slidt, men lyden er ihvertfald temmelig irreterende.

Jeg har haft plastik-filteret skruet af, og har bemærket at blæseren er
skruet fast med 3 små skruer. Jeg havde netop kigget efter en ny blæser, og
havde set på en Zalman de sælger på shg.dk. Men denne ser ud til kun at
bruge 2 skruer. Da Leadtek åbenbart bruger deres egen form for massive køler
til grafikkortet, ser det desuden ikke ud til at det sådan lidt er til at
fjerne - men alt er vel muligt.

Nu er det så at jeg vil spørge her i gruppen om nogen har eller har haft
samme grafikkort - og eventuelt ved hvilken blæser jeg kan købe og montere?

HJÆLP

Mvh. Martin

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-10-05 20:36

Du skal kigge lidt her:

http://tinyurl.com/9tzrb

Jeg har selv monteret et Zalman på mit Gainward 6800GT:

En lise for ørerne... Derudover har jeg skiftet køler/blæseren på mit
bundkort's chipset (northbridge), og den kombination kan virkelig høres.
Eller snarere tværtimod, det sænkede støjen en hel del

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 10-10-05 21:13

> Jeg har selv monteret et Zalman på mit Gainward 6800GT:

Men denne monteres også med 2 skruer, ikke sandt?

> En lise for ørerne... Derudover har jeg skiftet køler/blæseren på mit
> bundkort's chipset (northbridge), og den kombination kan virkelig høres.
> Eller snarere tværtimod, det sænkede støjen en hel del

Jeg leder netop efter en blæser, der passer præcist til mit Leadtek 6800GT,
for denne kølerprofil er lidt speciel iforhold til standarden vist nok

Mvh. Martin

Fra : Hans

Dato : 10-10-05 21:19

Martin Ohlsson wrote:

> [...]
>
> Jeg leder netop efter en blæser, der passer præcist til mit Leadtek
> 6800GT, for denne kølerprofil er lidt speciel iforhold til standarden
Hvem siger at det 3. hul er nødvendigt at bruge, sålænge at de to andre
sidder på samme sted som alle andre kort?

Hans

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-10-05 08:27

Hans wrote:
> Hvem siger at det 3. hul er nødvendigt at bruge, sålænge at de to
> andre sidder på samme sted som alle andre kort?

Det er jo det. Jeg har monteret en Zalman VF700-Cu på mit GeForce 6800GT.
Specifikationer, monteringsfilm, kompatibilitetsliste mm. kan ses her:

http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=149&code=013

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 11-10-05 16:36

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo det. Jeg har monteret en Zalman VF700-Cu på mit GeForce 6800GT.
> Specifikationer, monteringsfilm, kompatibilitetsliste mm. kan ses her:
>
> http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=149&code=013

Først og fremmest, tak for hjælpen

Det ser alt sammen lovende ud, jeg tror også jeg må købe denne køler. Men
jeg havde bare hørt at den passede til alle Geforce6800GT kort, lige pånær
Leadtek da de har deres eget system.

Et billede af grafikkort kan ses her:
http://s90782290.onlinehome.us/wp-content/photos/14_122_195_01.JPG

og der er endda en køleprofil på bagsiden af kortet:
http://www.3dcard.com.ru/view/leadtek6800gt/leadtek6800gtback.jpg

Jeg ville blot høre, om der er nogen der har lige præcist dette kort - eller
kender nogen der har det, som det har lykkedes at skifte blæser på? Det
ville være synd at købe noget der ikke passer jo

Mvh. Martin

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-10-05 17:27

Martin Ohlsson wrote:
> Det ser alt sammen lovende ud, jeg tror også jeg må købe denne køler.
> Men jeg havde bare hørt at den passede til alle Geforce6800GT kort,
> lige pånær Leadtek da de har deres eget system.

Du har jo 14 dages returret (mener jeg det er) ved online køb. Og i det
tilfælde vil din eneste udgift være returportoen.

> [...]
> http://s90782290.onlinehome.us/wp-content/photos/14_122_195_01.JPG
>
> og der er endda en køleprofil på bagsiden af kortet:

Og her ser det ud til at der er de sædvanlige 4 monteringshuller (hvoraf de
to skal bruges til Zalman køleren). Hvis du har mod på det, kan du prøve at
afmontere dit grafikkorts nuværende kølersystem. Og derefter sammenligne med
billederne på det link jeg har givet, hvor man kan se monteringshullerne. Og
på det nævnte link nævnes nævnes dit Leadtek ikke under "Incompatible VGA
Cards".

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-10-05 17:28

Martin Ohlsson wrote:
> Men jeg havde bare hørt at den passede til alle Geforce6800GT kort,
> lige pånær Leadtek da de har deres eget system.

Hvor har du forresten læst det?

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-10-05 23:54

Martin Ohlsson wrote:
> [...]
> Men jeg havde bare hørt at den passede til alle Geforce6800GT kort,
> lige pånær Leadtek da de har deres eget system.

Den passer fint på et Leadtek 6800 GT kan jeg så fortælle dig.

> [...]
> - eller kender nogen der har det, som det har lykkedes at skifte
> blæser på? Det ville være synd at købe noget der ikke passer jo

Ja, jeg har nøjagtigt det samme kort. Jeg har selv sat en Zalman VF700
på mit uden problemer overhovedet.

Send mig en email (husk at fjerne aben) så skal jeg sende dig et par
billeder af mit kort som jeg tog imens jeg skiftede køler på det.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 12-10-05 09:09

> Den passer fint på et Leadtek 6800 GT kan jeg så fortælle dig.

Super, det lyder godt

> [...]
>
> Send mig en email (husk at fjerne aben) så skal jeg sende dig et par
> billeder af mit kort som jeg tog imens jeg skiftede køler på det.

Jeg har lige droppet dig en mail. Bestiller nok blæseren i eftermiddag så.
Nu er jeg godt og grundig træt af lyden af den nuværende

Endnu engang tak for hjælpen.

Mvh. Martin

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-10-05 12:23

Martin Ohlsson wrote:

> [...]
>
> Jeg har lige droppet dig en mail. Bestiller nok blæseren i
> eftermiddag så. Nu er jeg godt og grundig træt af lyden af den

Billeder sendt.

-Sune