Flere grafikkort under Windows XP
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-10-05 07:34

Hej!

Kan man relativt nemt tilføje et ekstra grafikkort og få det til at virke under
Windows XP?

Situationen er den, at jeg har brug for 4 udgange (primær skærm, projektor,
tv-out, monitor i soveværelse) fra mit P4-baserede system. Jeg har allerede et
AGP-kort med 2 udgange (Nvidia fx5900 kort) og ville således tilføje et
PCI-grafikkort med 2 ekstra udgange.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-10-05 13:23

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> Kan man relativt nemt tilføje et ekstra grafikkort og få det til at
> virke under Windows XP?

Hej Kim.

Det er der ingen problemer i, jeg har selv to grafikkort i min PC.
Det ene er et Geforce 6800 GT og det andet er et Radeon 7000 PCI.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-10-05 13:34

Hej!

Sune Salminen wrote:

> Det er der ingen problemer i, jeg har selv to grafikkort i min PC.
> Det ene er et Geforce 6800 GT og det andet er et Radeon 7000 PCI.

Ok, det lyder jo fint :) Hvordan afgøres hvad der skal være min primære udgang?
Det skulle gerne være port 1 på AGP-kortet nemlig.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-10-05 14:45

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev

> Ok, det lyder jo fint :) Hvordan afgøres hvad der skal være min primære
> udgang? Det skulle gerne være port 1 på AGP-kortet nemlig.

Det afhænger af de kort, du bruger. Nogle kort viser billede på alle skærme
under opstart, andre skærme tænder først, når windows har fået læst driverne
ind. Men dei agp vil antagelkigvis være standard skærm. Nogle maskine med
onboard grafik har iøvrigt mulighed for at bestemme i bios, hvilket kort,
der skal initialiserer først under opstart.

Men jeg vil vædde på, at det er dit agpkort.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-10-05 14:49

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev

> Ok, det lyder jo fint :) Hvordan afgøres hvad der skal være min primære
> udgang? Det skulle gerne være port 1 på AGP-kortet nemlig.

Jeg har måske misforstået dig...

Din primære skærm sætter du under windows, når alle drivere er læst ind.
Under egenskaber til skrivebord kan du sætte alle dine skærmegenskaber.
Bruger du Nvidia eller f.eks. Matrox har du endnu flere muligheder..

www.tersgov.dk/dual.jpg

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-10-05 14:42

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev

> Kan man relativt nemt tilføje et ekstra grafikkort og få det til at virke
> under Windows XP?

Ja, du kan tilføje lige så mange pci kort, som du har sokler til. Men vær
opmærksom på, at det er ikke alle *gamle* kort, hvor chipsættet understøtter
multiskærmsmode. Hos microsoft er der en liste over de chipsæt, der kan
bruges. Nyere kort burde ikke være noget problem.

Windows kan arbejde med ni skærme i alt.

Claus

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-10-05 08:06

Hej!

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> multiskærmsmode. Hos microsoft er der en liste over de chipsæt, der kan
> bruges. Nyere kort burde ikke være noget problem.

Efter en søgning hos Microsoft ser det ud til du har ret. Nvidias grafikkort
virker helt tilbage fra Riva128-dagene :)

Jeg køber nok et Nvidia kort til (har pt. et fx5900 ultra) og smækker i maskinen.

Tak til jer begge!

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader