Capture VHS optagelser
Fra : Danny

Dato : 09-10-05 10:56

Hej

Jeg vil gerne overføre gamle VHS optagelser til DVD. Der vil være lidt
redigering, så jeg ønsker en så tabsfri overførsel som muligt ved at encode
med PicVideo eller MJPEG, og når redigering er fuldført vil jeg foretage
MPEG2 encoding og brænde en DVD.

Jeg har tænkt mig at købe et TV-kort til formålet, fx Cinergy 400 eller et
Hauppauge WinTV 150. Disse har jo hardware MPEG2-encoder, så det er vigtigt,
at jeg kan slå denne funktion fra og capture med fx VirtualVCR og encode med
PicVideo.

Men har ovennævnte TV-kort mulighed for dette? Eller hvad kan anbefales af
TV-kort?

Mvh,
Danny

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 11-10-05 16:48

Hej Danny

Jeg har lige været turen igennem det kræver ikke
ret meget da VHS er ret lav opløsning

jeg benytter et ATI All-in-wonder 9200, det capture dirkte til mpg
så benyttede jeg Nero burning rom (fra Ahead)
til at brænde dvd-en med.

så var den hjemme

(det tager lidt tid at brænde DVD'en, men man behøver ikke at se på det)

Hilsen Bjarne