Nogle ting man skal ændre ved nyt grafikko~
Fra : heuten

Dato : 09-10-05 10:28

jeg har lige skiftet mit gamle grafikkort ud med et nyere, jeg syntes bare
ikke det fungerer særligt meget bedere. Så var det jeg tænkte om der var
nogle specielle ting man skulle tage hensyn til når man sætter nyt
grafikkort i..?

nogle indstillinger man skal ændre så de forskellige spil ved at der er
mere at tage af?

anything?

Fra : Per Nielsen

Dato : 09-10-05 11:14

heuten wrote:
> [...]
> sætter nyt grafikkort i..?
>
> nogle indstillinger man skal ændre så de forskellige spil ved at der

Det ville hjælpe lidt hvis du skrev lidt om:

Hvilke grafikkkort?
Hvilke drivere?
Hvilke spil?
Hvilket OS?

Fra : heuten

Dato : 09-10-05 16:38

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in news:4348ed20$0$49014
$14726298@news.sunsite.dk:

> Det ville hjælpe lidt hvis du skrev lidt om:
>
> Hvilke grafikkkort?

før: G-Force 4 ti-4200 128mb
nu: G-Foce 6600 GT 128mb

> Hvilke drivere?

de nyeste fra nvidia

> Hvilke spil?

ville gerne have nogle flere fps i DOD:S
og mindre lag når jeg spiller World of warcraft

> Hvilket OS?

WinXP alt er opdateret

et problem i world of warcraft er at jeg en gang imellem får nogle kæmpe
lag hvor alt fryser, helt op til 15 sekunder.. nogle gange går lyden også
i hak.. og var ude for at en 15 sekunders lag endte med at skærmen
slukkede, lyden spillede stadig videre.. 10 sekunder sernere bootede min
maskine selv :S

Fra : Per Nielsen

Dato : 09-10-05 17:11

heuten wrote:
> [...]
> lyden også i hak.. og var ude for at en 15 sekunders lag endte med at
> skærmen slukkede, lyden spillede stadig videre.. 10 sekunder sernere

Tja, jeg er selv lidt i tvivl. Men jeg ville selv prøve med: Genstart
maskinen i fejlsikret tilstand og afinstaller Nvidia driverne. Geninstaller
disse. Genstart maskinen normalt. Geninstaller DirectX9.0c. Geninstaller
lydkortdrivere. Hvilket bundkort og chipset kører du med? Måske er der også
noget her der kan/skal geninstalleres?

Fra : heuten

Dato : 10-10-05 16:12

> [...]
> DirectX9.0c. Geninstaller lydkortdrivere. Hvilket bundkort og chipset
> kører du med? Måske er der også noget her der kan/skal geninstalleres?

har prøvet at gøre som du siger, og da det ikke virkede, kørte den cd med
drivere der fulge med da jeg købte computeren..
jeg får desværre stadig disse lange frys :S

nogen andre ideer?

> Hvilket bundkort og chipset kører du med?

hvor ser man det?

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-10-05 16:21

heuten wrote:

> hvor ser man det?

Det kan du bl.a. bruge det gratis program Everest Home Edition til:

http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en

Fra : heuten

Dato : 10-10-05 19:32

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in news:434a86a3$0$49021
$14726298@news.sunsite.dk:

> Det kan du bl.a. bruge det gratis program Everest Home Edition til:
>
> http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en

her vil jeg tro alt der er at vide er. håber i kan se hvor fejlen er nu.
for det er virkeligt irreterende at spillene fryser så langt tid..

http://4ff3.dk/heuten/Report.txt

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-10-05 23:12

heuten wrote:

/klip

> her vil jeg tro alt der er at vide er. håber i kan se hvor fejlen er
> nu. for det er virkeligt irreterende at spillene fryser så langt tid..
>
> http://4ff3.dk/heuten/Report.txt

Jeg tror det kan hænge sammen med at der kun er 4% ledig plads på dit C
drev.

Måske ville det være en god idé at flytte pagefilen over på din Maxtor
harddisk.

Eller måske kan du bare flytte noget af det der ligger og fylder på C
drevet over på den.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : heuten

Dato : 12-10-05 20:47

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in news:434ae71d$0$78279
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> [...]
> harddisk.
>
> Eller måske kan du bare flytte noget af det der ligger og fylder på C

ok, det er ikke plads der er problemet.. har rykket lidt rundt på mine
ting og har nu 40gb fri på mit c drev..

ville en formatering gøre underværker? nogen andre ideer?

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-10-05 22:29

heuten wrote:

/snip

> ok, det er ikke plads der er problemet.. har rykket lidt rundt på mine
> ting og har nu 40gb fri på mit c drev..
>
> ville en formatering gøre underværker? nogen andre ideer?

Har du installeret drivere fra SiS til dit motherboard?

Du kan hente bl.a. AGP drivere, lyd-drivere, drivere til din RAID
controller og til dit on-board netkort.
http://www.sis.com/download/

-Sune

Fra : heuten

Dato : 13-10-05 18:43

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in news:434d8000$0$78285
> [...]

> Har du installeret drivere fra SiS til dit motherboard?
>
> Du kan hente bl.a. AGP drivere, lyd-drivere, drivere til din RAID

så er det også prøvet, men det hjalp desværre ikke..
jeg får stadig meget lange lag og computeren genstarter sig selv efter
nogle af dem...

nogen der ved hvordan man tyder en fejlmeddelelse fra windows.. sådan en
kom frem, efter sidste genstart computeren selv lavede..?

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-10-05 19:16

heuten wrote:

/installering af bundkort-drivere

> så er det også prøvet, men det hjalp desværre ikke..
> jeg får stadig meget lange lag og computeren genstarter sig selv efter
> nogle af dem...

Tillad mig at benytte denne lejlighed til at rette en meget udbredt
misforståelse.

"lag" er når man oplever forsinkelser under et on-line multiplayerspil
enten fordi ens egen eller nogen andres internet-forbindelse er langsom,
eller fordi der er høj latency (ping) p.g.a den fysiske afstand mellem
serveren og en eller flere spillere. Det har ikke noget med dit problem
at gøre.

> nogen der ved hvordan man tyder en fejlmeddelelse fra windows.. sådan
> en kom frem, efter sidste genstart computeren selv lavede..?

Du kan starte med at slå automatisk genstart ved fejl fra. Højreklik på
'denne computer', vælg 'egenskaber', klik 'avanceret', og klik på den
nederste 'indstillinger' knap. Herefter skulle det være til at finde ud
af.

Kig i systemets logfiler (under administration, find det i start
menuen).

Prøve at poste fejlmeldingen her.

-Sune

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-10-05 19:23

Sune Salminen wrote:
> heuten wrote:
>
> /installering af bundkort-drivere

Jeg kom lige til at tænke på at der kan være noget galt med din RAM.

Prøv at køre et RAM-testprogram som f.eks. det her:
http://www.memtest86.com/

Sandsynligheden er ikke stor, det er mest bare for at få det afklaret.

-Sune

Fra : heuten

Dato : 22-10-05 20:02

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in news:434ea43d$0$67259
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Prøve at poste fejlmeldingen her.
>
> -Sune

ok her er så nogle fejlmeddelelser..

Frys og genstart skete lige omkring 18:05

Program:
http://4ff3.dk/heuten/fejl/fejl01.jpg
http://4ff3.dk/heuten/fejl/fejl02.jpg
System:
http://4ff3.dk/heuten/fejl/fejl03.jpg
http://4ff3.dk/heuten/fejl/fejl04.jpg
http://4ff3.dk/heuten/fejl/fejl05.jpg
http://4ff3.dk/heuten/fejl/fejl06.jpg

troede der var noget galt med en af mine 3 harddiske så pillede den ud..
skulle ikke være der anyways.. der sidder nu et cd-drev i stedet

så rapport af mit system ser nu sådan ud:

http://4ff3.dk/heuten/fejl/Report2.txt

ikke sådan:

http://4ff3.dk/heuten/fejl/Report.txt

kan du tyde noget ud af dette?

Fra : heuten

Dato : 23-10-05 21:39

så skete der noget andet efter 5 minutters frys:

http://4ff3.dk/heuten/fejl/fejl-driver.JPG

hvad gør man så når de nyeste drivere fra nvidia er installeret?

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-10-05 17:46

heuten wrote:

> [...]
> lyden også i hak.. og var ude for at en 15 sekunders lag endte med at
> skærmen slukkede, lyden spillede stadig videre.. 10 sekunder sernere

Check IRQ tabellen for dit motherboard i dets manual og se efter at der
ikke er nogen ting der deler IRQ. Også selvom du ikke har nogen IRQ
konflikter synlige i dit styresystem.

Gå dit system igennem, kig i BIOS og sluk for seriel- og parallelporte,
on-board modem og den slags som du ikke bruger.

Sørg for at dit lydkort sidder i en 32-bits busmastering PCI slot som
ikke deler IRQ med nogle andre enheder.

Der må i en spillecomputer under ingen omstændigheder sidde nogen kort i
PCI soklen under AGP-porten.

-Sune

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 09-10-05 20:02

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse
> Der må i en spillecomputer under ingen omstændigheder sidde nogen kort i
> PCI soklen under AGP-porten.

Hvorfor mener du det? Pga grafikkortet ikke kan komme af med
varmen?

Selv har jeg ingen problemer med det.

/Kenneth Iversen

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-10-05 20:43

Kenneth Iversen wrote:

> Hvorfor mener du det? Pga grafikkortet ikke kan komme af med
> varmen?

Fordi den første PCI slot altid deler IRQ med AGP porten.

> Selv har jeg ingen problemer med det.

Hvilken type kort har du siddende i den første PCI slot?

-Sune

Fra : heuten

Dato : 10-10-05 16:15

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in news:43494959$0$78281
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Check IRQ tabellen for dit motherboard i dets manual og se efter at der
> ikke er nogen ting der deler IRQ. Også selvom du ikke har nogen IRQ
> konflikter synlige i dit styresystem.

der fulgte desværre ikke nogen manual med, men det ville heller ikke
hjælpe for jeg har ingen ide om hvad det er du foreslår

> [...]
> on-board modem og den slags som du ikke bruger.
>
> Sørg for at dit lydkort sidder i en 32-bits busmastering PCI slot som

har onbord

> Der må i en spillecomputer under ingen omstændigheder sidde nogen kort
> PCI soklen under AGP-porten.

jeg ved ikke lige hvordan jeg skal tage fat, kan du uddybe?

Fra : Mythos

Dato : 09-10-05 11:18

"heuten" <heuten@4ff3.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grafikkort i..?
>
> nogle indstillinger man skal ændre så de forskellige spil ved at der er

Det kan jo også afhænge af dit andet hardware, du har måske en flaskehals et
eller andet sted i systemet som så "bremser" dit grafikkort.

Mythos

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-10-05 16:14

Mythos wrote:
> Det kan jo også afhænge af dit andet hardware, du har måske en flaskehals et
> eller andet sted i systemet som så "bremser" dit grafikkort.

Eller måske er det nye kort bare ikke hurtigere end det gamle? :)

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk