AGP vs. PCI-Express
Fra : --= Butby2005 =--

Dato : 06-10-05 08:08

Hej

Jeg er ved og opgradere min PC.

Men ved ikk om jeg skal købe et bundkort med PCI-Express + nyt grafikkort
eller et med AGP.

Er der stor forskel mellem de kort/sokkel..? Tænker også på nye ting som
grafikkortet skal kunne understøtte i spil.

Jeg køber en Athlon 64 3500+ for den skal bruges til spil.

Mit grafikkort er et Nvidia GeForce 4 TI 4200 med 128 DDRRam

På forhånd tak.

--= Butby2005 =--

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-10-05 08:55

"--= Butby2005 =--" <mambam@privat.dk> writes:

> [...]
>
> Er der stor forskel mellem de kort/sokkel..? Tænker også på nye ting som
> grafikkortet skal kunne understøtte i spil.

Der er ikke nogen tvivl om at PCIe er fremtiden, men pt er det ikke
PCIe/AGP bussen som begrænser ydelsen, udfra det jeg har hørt/læst.

Kai

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-10-05 17:35

--= Butby2005 =-- wrote:
> [...]
>
> Jeg køber en Athlon 64 3500+ for den skal bruges til spil.
>
> Mit grafikkort er et Nvidia GeForce 4 TI 4200 med 128 DDRRam

Jeg ville uden tvivl købe PCIe, nu ved jeg at du har et mobo i forvejen,
men hvis du skal opgradere igen i fremtiden, er det PCIe som er det
eneste valg...

Dvs. at du nu får et mobo+et gfx kort til overs...

Hvis du alligevel opgraderer til en dual core CPU inden for et stykke
tid, har du jo så mobo+cpu+gfx kort du kan sælge samlet

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : --= Butby2005 =--

Dato : 07-10-05 08:16

Ja.. Det er rigtigt..

Hvad kan i så anbefale af grafikkort med PCIe..?

Det skal være billigt men kunne yde noget alligevel.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 07-10-05 11:35

"--= Butby2005 =--" <mambam@privat.dk> wrote in message
> Ja.. Det er rigtigt..
>
> Hvad kan i så anbefale af grafikkort med PCIe..?
>
> Det skal være billigt men kunne yde noget alligevel.

De to ønsker er jo lidt i modstrid med hinanden, da pris og ydelse gerne
følges ad. Hvad er du villig til at ofre på et nyt grafikkort?
---
Mvh
Anders

Fra : --= Butby2005 =--

Dato : 09-10-05 09:24

Jeg vil sige alt mellem 600 til 1000 kr.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 10-10-05 15:51

"--= Butby2005 =--" <mambam@privat.dk> wrote in message
> Jeg vil sige alt mellem 600 til 1000 kr.

Så kan du tage et kig på GeForce 6600. Forvent dog ikke det store i ydelse
til den pris. Alternativt kan du måske finde et brugt GeForce 6600 GT eller
GeForce 6800 i samme prisleje.
---
Mvh
Anders