XNews/slrn score-files setup
Fra : gb

Dato : 28-10-05 22:32

Jeg har fået det at vide før, for længe siden, men røg ud i en
nyinstallation og har mistet min score.ini.

Derfor: Hvordan er det lige man filtrerer nogen i /Xnews/score.ini (lad
os kalde vedkommende Anders And) som opererer via www-baserede
nyhedsgrupper, og som har en randomiseret tegnkombination (f. eks.
0VK6D) i sin afsenderadresse, som skifter for hver mail?

Almindeligt killfilter virker selvfølgelig ikke her.

altså:

From: Anders And <andersand@0VK6Dprivat.dk> (slet 0VK6D)
Scoren skal sættes til -9999 og gælde alle grupper.

Jeg har læst score.txt, men den tager ikke højde for problemet.
På forhånd tak for tips...

GB

Fra : Dino

Dato : 29-10-05 01:01

Den 28-10 2005 skrev gb i dk.edb.internet.software.mail+news:

> From: Anders And <andersand@0VK6Dprivat.dk> (slet 0VK6D)
> Scoren skal sættes til -9999 og gælde alle grupper.

[.]
Score:: -9999
   From: ^Anders\sAnd$
   From: ^andersand@.*privat\.dk$

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : gb

Dato : 29-10-05 01:05

Dino <no.email.replies@excite.com> wrote in

> [.]
> Score:: -9999
> From: ^Anders\sAnd$
> From: ^andersand@.*privat\.dk$

Tusind tak!

Her er en virtuel øl/sodavand alt efter tilbøjelighed!

GB

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-10-05 17:44

Dino wrote:

> [.]
> Score:: -9999
>    From: ^Anders\sAnd$
>    From: ^andersand@.*privat\.dk$

Det vil da ikke virke. I slrn ville jeg skrive sådan her:

[*]
Score: =-9999
From: ^Anders And <andersand@.+privat\.dk> (slet .+)$

I Xnews burde det ikke være meget anderledes. Paranteserne skal nok
"escapes" og [*] skal (?) være [.]. Jeg ved ikke hvad Xnews siger til
lighedstegnet.

--
"man stirrer på hinanden uden at se noget som helst,
som dukker og voksmannequiner,

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-10-05 17:49

Lars Stokholm wrote:

> From: ^Anders And <andersand@.+privat\.dk> (slet .+)$

Vil det her mon virke (i Xnews)?

From: ^Anders And <andersand@([A-Z0-9]{5})privat\.dk> \(slet \1\)$

For så kan det vel ikke gøres mere præcist. ;)

Fra : GB

Dato : 29-10-05 23:56

Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> wrote in

> Det vil da ikke virke. I slrn ville jeg skrive sådan her:
> [*]
> Score: =-9999
> From: ^Anders And <andersand@.+privat\.dk> (slet .+)$

Nej, Dino's forslag virker ikke, så jeg prøver lige dit.

> I Xnews burde det ikke være meget anderledes. Paranteserne skal nok
> "escapes" og [*] skal (?) være [.]. Jeg ved ikke hvad Xnews siger til
> lighedstegnet.

Luu Tran skriver direkte, at score-systemet i XNews er direkte kopieret
fra slrn, så nu må vi se.

Tak for inputtet, og god søndag. Husk at stille uret en time tilbage kl.
02:00...

GB

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-10-05 00:31

Hej GB, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Husk at stille uret en time tilbage kl. 02:00...

Kl. 3.00 (men *så* bliver den kl. 2.00

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : GB

Dato : 30-10-05 19:27

GB <nospam@nospam.invalid> wrote in news:Xns96FF93EA74F3Youremail@
62.243.74.162:

> Nej, Dino's forslag virker ikke, så jeg prøver lige dit.

Dit forslag virker desværre heller ikke. Men det KAN lade sig gøre - er der
andre forslag, for jeg er på bar bund her?

GB

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-10-05 21:10

GB wrote:

> Dit forslag virker desværre heller ikke. Men det KAN lade sig gøre - er der
> andre forslag, for jeg er på bar bund her?

Xnews betragter åbenbart From-headeren som stoppet efter >, så
(slet AH7B2) vil du aldrig kunne matche på. Underligt.

Det her virker altså:
From: ^Anders And <andersand@.+privat\.dk>$

Og det her gør også:
From: ^Anders And <andersand@[A-Z0-9]{5}privat\.dk>$

Men det her virker ikke:
From: ^Anders And <andersand@.+privat\.dk> \(slet .+\)$

Og den sjoveste virker heller ikke:
From: ^Anders And <andersand@([A-Z0-9]{5})privat\.dk> \(slet \1\)$

Prøv at teste den sidste i Special > Text Regex. ** Match **

Jeg vil overlade det til dig at vælge en af de to første. :)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-10-05 21:15

Lars Stokholm wrote:

> Det her virker altså:
> From: ^Anders And <andersand@.+privat\.dk>$

Jeg kan bare ikke lade være med at svare mig selv.

Al sjov til side ville jeg måske nok vælge denne her:
From: ^Anders And <andersand@.*privat\.dk>$

Det er en totalt lille detalje, men skulle (m)anden en dag vælge at
bruge sin uslørede adresse, fanges også den her.

Fra : GB

Dato : 31-10-05 13:39

> From: ^Anders And <andersand@.*privat\.dk>$

BINGO! Nu virker det! Tak!