Skærme
Fijala 3554
Hjælp: findes der er fladskærm der opfylde~
Fra : Thomas G

Dato : 28-10-05 20:34

Hey NG

jeg er på jagt efter en 17 - 19 tommer fladskærm. Den skal helst opfylde
følgende.

1) Være så tynd som muligt. (altså være så flad som mulig)

2) have mulighed for at blive monteret på et standard vægbeslag til
fladskærme (dermed skal den helst heller ikke veje mere en max 15 kg. men
det bliver nok heller ikke noget problem)

3) have indbygget TVtuner - og derfor også nogle små indbyggede højtalere
(disse må gerne være meget små da jeg gerne vil have at rammen udenom selve
skærmen er så lille som mulig). En fjernbetjening ville også være lækkert.

4) Have Dsub og DVI indgang eller bare DVI indgang.

Det er svært at lave en så præcis søgning så mit spørgsmål går mest på om
der er nogle af jer der har en der opfylder så mange af kravene som mulig.

og så lige et tillægsspørgsmål: Er der muligt af købe en ekstern tv-tuner
der kan sættes på Dsub eller DVI indgangen på skærmen?

håber nogen har lyst til at hjælpe mig..

Mvh. Thomas G

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 29-10-05 16:24

Thomas G skrev:
> og så lige et tillægsspørgsmål: Er der muligt af købe en ekstern tv-tuner
> der kan sættes på Dsub eller DVI indgangen på skærmen?

jeg har en ekstern tv-tuner liggende... den kan spytte signal ud på vga15 og
composit (phonostik)
har fjernbtj og kabler, men ikke manual eller kvitt.

200 + evt fragt

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Thomas G

Dato : 30-10-05 00:16

> [...]
og
> composit (phonostik)
> har fjernbtj og kabler, men ikke manual eller kvitt.

kunne måske godt have interesse... kommer dog an på hvilket mærke og
model...

Mvh. Thomas

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 30-10-05 14:28

det er noget no-name...
Office DSign...

købte den, men har aldrig fået den sat til... gidder ikke betale licens, så
skal bare af med den så hurtigt som muligt...

strømkablet er klippet over og der er sat et stykke ledning på for at
forlænge det...

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-10-05 15:22

> købte den, men har aldrig fået den sat til... gidder ikke betale
> licens, så skal bare af med den så hurtigt som muligt...

Jeg tror ikke det er licens-pligtigt at have sådan en TV-Tuner, nu når man
ikke skal betale licens for at have en TV-Tuner i sin PC..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 30-10-05 22:21

Martin skrev:
> Jeg tror ikke det er licens-pligtigt at have sådan en TV-Tuner, nu når man
> ikke skal betale licens for at have en TV-Tuner i sin PC..

citat: https://www.dr.dk/licens/omlicensen.asp#Hvem%20skal%20betale%20licens
"Licensen er en afgift, som alle over 18 år med et apparat, der kan modtage
radio eller tv-signaler, skal betale."

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-10-05 00:09

> https://www.dr.dk/licens/omlicensen.asp#Hvem%20skal%20betale%20licens
> "Licensen er en afgift, som alle over 18 år med et apparat, der kan
> modtage radio eller tv-signaler, skal betale."

Én ting er hvad der står, noget andet er hvordan det bliver håndhævet..
Jeg kan ikke lige finde nogle gode referencer på stående fod, men læs f.eks.
overskriften på kulturministeriets hjemmeside:
http://www.kum.dk/sw27336.asp (søg efter 'licens')

Elgiganten forsøger også at udnytte det i øjeblikket:
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_ViewTemplate-Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI0000_F0jcND6?Template=info%2F4462&filename=publisher_text

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Åge

Dato : 31-10-05 00:06

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke det er licens-pligtigt at have sådan en TV-Tuner, nu når man
> ikke skal betale licens for at have en TV-Tuner i sin PC..

Vås. Du tror, men ved ikke.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-10-05 00:10

> Vås. Du tror, men ved ikke.

Så er det jo ikke vås hvad jeg skriver. Jeg skriver netop 'tror', da jeg
ikke er sikker.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : John

Dato : 02-11-05 17:23

Martin Sørensen skrev:

> Så er det jo ikke vås hvad jeg skriver. Jeg skriver netop 'tror', da jeg
> ikke er sikker.

Ignorer Åge. Det er vist bare en GVerner i forklædning.

Mvh

John

Fra : Åge

Dato : 31-10-05 00:05

> [...]
> der kan sættes på Dsub eller DVI indgangen på skærmen?
>
> håber nogen har lyst til at hjælpe mig..

Du kan jo faktisk søge på størrelse, DVI, radio/tv mv. på edbpriser, så det
er let at finde den håndfuld, der opfylder dine krav.