/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Please et hurtigt svar på det her.!!
Fra : Jacob Olsen


Dato : 09-01-01 13:50

Winfast GeForce2 MX 32 MB AGP 4X TV-OUT

Er det noget værd.!!

Jeg tænker mere på Winfast.....er det ikke skod !!



 
 
Martin Bundgaard (09-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bundgaard


Dato : 09-01-01 14:20

Der er såvidt jeg ved en del kompatibilitetsproblemer forbundet med
winfast's kort... men uanset, så køb da et mere kendt fabrikat såsom ASUS;
www.shg.dk har ASUS V7100T 32MB TV-OUT til 1215,-

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> wrote in message
news:93f1e1$52l$1@news.inet.tele.dk...
> Winfast GeForce2 MX 32 MB AGP 4X TV-OUT
>
> Er det noget værd.!!
>
> Jeg tænker mere på Winfast.....er det ikke skod !!
>
>



Thomas Alexander Fre~ (09-01-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 09-01-01 16:42

Martin Bundgaard wrote:

> Der er såvidt jeg ved en del kompatibilitetsproblemer forbundet med
> winfast's kort... men uanset, så køb da et mere kendt fabrikat såsom ASUS;
> www.shg.dk har ASUS V7100T 32MB TV-OUT til 1215,-
<snip>

Det tror jeg ganske simpelt ikke på, Zitech bruger Winfast til alle deres
standard-configs, og de er så vidt jeg ved mere interesserede i stabilitet
og kompatabilitet end rå fps i Q3. Desuden vinder Zitechs maskiner samtlige
tests af færdigbyggede danske maskiner (jo, IBM og deslige deltager da
også, men de kan jo slet ikke følge med - så det er kun de danske der er
interessante i den forbindelse), og det vel og mærke oftest på
grafiksubsystemets performance.

--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...

Martin Bundgaard (09-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bundgaard


Dato : 09-01-01 17:05

Der er nok forskel på deres kort, men med hensyn til AGP drivere og lign.
bliver der ofte gjort opmærksom på at et eller andet skal gøres anderledes
hvis man har et winfast AGP kort.

Mht. Zitech's computere, tror du så ikke det er fordi Zitech bruger mere
avancerede standarder som f.eks. TNT2 og måske GF (fremfor andre producenter
som bruger on-board chipsets og den slags lir), at de får så gode
anmeldelser... og at det altså ikke er kvaliteten af winfast-kort der er
udslagsgivende?

-mb

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@nomail.tele.dk> wrote in message
news:XiG66.4844$Hy.101517@twister.sunsite.dk...
> Martin Bundgaard wrote:
>
> > Der er såvidt jeg ved en del kompatibilitetsproblemer forbundet med
> > winfast's kort... men uanset, så køb da et mere kendt fabrikat såsom
ASUS;
> > www.shg.dk har ASUS V7100T 32MB TV-OUT til 1215,-
> <snip>
>
> Det tror jeg ganske simpelt ikke på, Zitech bruger Winfast til alle deres
> standard-configs, og de er så vidt jeg ved mere interesserede i stabilitet
> og kompatabilitet end rå fps i Q3. Desuden vinder Zitechs maskiner
samtlige
> tests af færdigbyggede danske maskiner (jo, IBM og deslige deltager da
> også, men de kan jo slet ikke følge med - så det er kun de danske der er
> interessante i den forbindelse), og det vel og mærke oftest på
> grafiksubsystemets performance.
>
> --
> MVH
>
> Thomas A. Frederiksen
>
> Fjern no fra mail, så virker den...



Thomas Alexander Fre~ (09-01-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 09-01-01 17:18

Martin Bundgaard wrote:

> Der er nok forskel på deres kort, men med hensyn til AGP drivere og lign.
> bliver der ofte gjort opmærksom på at et eller andet skal gøres anderledes
> hvis man har et winfast AGP kort.

Skal jeg ikke kunne sige, men det lyder nu ikke videre sandsynligt...

> Mht. Zitech's computere, tror du så ikke det er fordi Zitech bruger mere
> avancerede standarder som f.eks. TNT2 og måske GF (fremfor andre
> producenter som bruger on-board chipsets og den slags lir), at de får så
> gode anmeldelser... og at det altså ikke er kvaliteten af winfast-kort der
> er udslagsgivende?
>
> -mb
<snip>

Alt Om Data, November 2000:

Zitech: Athlon 900, 128MB RAM, Winfast Geforce 2 GTS

Uniteam: P-III 800, 128 MB RAM, Elsa Gladiac 32 (GF 2 GTS)

Datagrossisten: Athlon 800, 128 MB RAM, Asus V7100 (GF 2 MX)

3D Winbench 99:

Zitech: 92.9

Uniteam: 108.0

Datagrossisten: 50.7

Vinder af overall performance i Winbench 99: Zitech...

Som det ses (og som forventet) var Elsa'en hurtigst i 3D, men Zitech løb
med den samlede sejr, så det kan da godt være de ikke er så hurtige - men
besværlige eller mindre stabile er de ikke. Ingen OEM (og jo, Zitech er en
OEM) vil bruge kort der kræver særlig forberedelse.

--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...

--* Edmundo *-- (09-01-2001)
Kommentar
Fra : --* Edmundo *--


Dato : 09-01-01 17:26


"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@nomail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:XiG66.4844$Hy.101517@twister.sunsite.dk...
> Martin Bundgaard wrote:
>
> > Der er såvidt jeg ved en del kompatibilitetsproblemer forbundet med
> > winfast's kort... men uanset, så køb da et mere kendt fabrikat såsom
ASUS;
> > www.shg.dk har ASUS V7100T 32MB TV-OUT til 1215,-
> <snip>
>
> Det tror jeg ganske simpelt ikke på, Zitech bruger Winfast til alle deres
> standard-configs, og de er så vidt jeg ved mere interesserede i stabilitet
> og kompatabilitet end rå fps i Q3. Desuden vinder Zitechs maskiner
samtlige
> tests af færdigbyggede danske maskiner (jo, IBM og deslige deltager da
> også, men de kan jo slet ikke følge med - så det er kun de danske der er
> interessante i den forbindelse), og det vel og mærke oftest på
> grafiksubsystemets performance.
>
> --

Acer bruger også Winfast i deres pc'ere, så helt skidt kan mærket ikke være.

Edm...
www.edmundo.dk




Martin Bundgaard (09-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bundgaard


Dato : 09-01-01 17:41

Måske kan de bare få det leveret billigt...

"--* Edmundo *--" <edmundo@"nospam"sol.dk> wrote in message
news:93fe2i$jh$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@nomail.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:XiG66.4844$Hy.101517@twister.sunsite.dk...
> > Martin Bundgaard wrote:
> >
> > > Der er såvidt jeg ved en del kompatibilitetsproblemer forbundet med
> > > winfast's kort... men uanset, så køb da et mere kendt fabrikat såsom
> ASUS;
> > > www.shg.dk har ASUS V7100T 32MB TV-OUT til 1215,-
> > <snip>
> >
> > Det tror jeg ganske simpelt ikke på, Zitech bruger Winfast til alle
deres
> > standard-configs, og de er så vidt jeg ved mere interesserede i
stabilitet
> > og kompatabilitet end rå fps i Q3. Desuden vinder Zitechs maskiner
> samtlige
> > tests af færdigbyggede danske maskiner (jo, IBM og deslige deltager da
> > også, men de kan jo slet ikke følge med - så det er kun de danske der er
> > interessante i den forbindelse), og det vel og mærke oftest på
> > grafiksubsystemets performance.
> >
> > --
>
> Acer bruger også Winfast i deres pc'ere, så helt skidt kan mærket ikke
være.
>
> Edm...
> www.edmundo.dk
>
>
>



--* Edmundo *-- (09-01-2001)
Kommentar
Fra : --* Edmundo *--


Dato : 09-01-01 18:13


"Martin Bundgaard" <kubrick@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:CaH66.5123$Hy.104222@twister.sunsite.dk...
> Måske kan de bare få det leveret billigt...
>

Måske, men et anerkendt firma på et marked med hård konkurrence kan nu
heller ikke tillade sig at sætte noget billig skidt i deres maskiner!!

Mvh.
Edm...
www.edmundo.dk



Thomas Alexander Fre~ (09-01-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 09-01-01 18:17

--* Edmundo *-- wrote:

>
> "Martin Bundgaard" <kubrick@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:CaH66.5123$Hy.104222@twister.sunsite.dk...
> > Måske kan de bare få det leveret billigt...
> >
>
> Måske, men et anerkendt firma på et marked med hård konkurrence kan nu
> heller ikke tillade sig at sætte noget billig skidt i deres maskiner!!
>
> Mvh.
> Edm...
> www.edmundo.dk
>
>

Netop, mig bekendt er det da heller ikke support-opkald om grafikkortene
der drukner supporterne hos hverken Acer eller Zitech.
--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...

Martin Bundgaard (09-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bundgaard


Dato : 09-01-01 18:29

Hvad med Compaq????

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@nomail.tele.dk> wrote in message
news:HIH66.5217$Hy.106056@twister.sunsite.dk...
> --* Edmundo *-- wrote:
>
> >
> > "Martin Bundgaard" <kubrick@mail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:CaH66.5123$Hy.104222@twister.sunsite.dk...
> > > Måske kan de bare få det leveret billigt...
> > >
> >
> > Måske, men et anerkendt firma på et marked med hård konkurrence kan nu
> > heller ikke tillade sig at sætte noget billig skidt i deres maskiner!!
> >
> > Mvh.
> > Edm...
> > www.edmundo.dk
> >
> >
>
> Netop, mig bekendt er det da heller ikke support-opkald om grafikkortene
> der drukner supporterne hos hverken Acer eller Zitech.
> --
> MVH
>
> Thomas A. Frederiksen
>
> Fjern no fra mail, så virker den...



Thomas Alexander Fre~ (09-01-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 09-01-01 18:39

Martin Bundgaard wrote:

> Hvad med Compaq????
>
<snip>

Hvad har de nu gjort ?
--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...

Martin Bundgaard (09-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bundgaard


Dato : 09-01-01 18:45

Jeg har ikke noget imod "mærkevarer", men Compaq har skuffet mig meget...
sløve Seagate harddiske, on-board lyd (som ikke kan disables!), dårlig/ingen
support som lovet osv.

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@nomail.tele.dk> wrote in message
news:P0I66.5265$Hy.106886@twister.sunsite.dk...
> Martin Bundgaard wrote:
>
> > Hvad med Compaq????
> >
> <snip>
>
> Hvad har de nu gjort ?
> --
> MVH
>
> Thomas A. Frederiksen
>
> Fjern no fra mail, så virker den...



Thomas Alexander Fre~ (09-01-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 09-01-01 18:54

Martin Bundgaard wrote:

> Jeg har ikke noget imod "mærkevarer", men Compaq har skuffet mig meget...
> sløve Seagate harddiske, on-board lyd (som ikke kan disables!),
> dårlig/ingen support som lovet osv.
<snip>

Derfor har Scumbag da intet med Winfast at gøre, oder ?
--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...

Martin Bundgaard (09-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bundgaard


Dato : 09-01-01 19:30

Nej, ikke specielt... men da vi nu talte om Acer, såh...

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@nomail.tele.dk> wrote in message
news:pfI66.5292$Hy.107984@twister.sunsite.dk...
> Martin Bundgaard wrote:
>
> > Jeg har ikke noget imod "mærkevarer", men Compaq har skuffet mig
meget...
> > sløve Seagate harddiske, on-board lyd (som ikke kan disables!),
> > dårlig/ingen support som lovet osv.
> <snip>
>
> Derfor har Scumbag da intet med Winfast at gøre, oder ?
> --
> MVH
>
> Thomas A. Frederiksen
>
> Fjern no fra mail, så virker den...



--* Edmundo *-- (09-01-2001)
Kommentar
Fra : --* Edmundo *--


Dato : 09-01-01 23:52


"Martin Bundgaard" <kubrick@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:wMI66.5589$Hy.109694@twister.sunsite.dk...
> Nej, ikke specielt... men da vi nu talte om Acer, såh...
>

Acer, Compaq øøøøh, hvor er lighederne lige henne ??????

Edm...
www.edmundo.dk




Martin Bundgaard (10-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bundgaard


Dato : 10-01-01 01:28

Ikke fordi jeg tror folk gider følge med i denne streng længere.. men fordi
du fremhævede Acer (mærkevare) som noget "helligt"... nogle som altid vælger
den bedste hardware, p.g.a. den ?hårde? konkurence på markedet?

"--* Edmundo *--" <edmundo@"nospam"sol.dk> wrote in message
news:93g4mb$io8$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Martin Bundgaard" <kubrick@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:wMI66.5589$Hy.109694@twister.sunsite.dk...
> > Nej, ikke specielt... men da vi nu talte om Acer, såh...
> >
>
> Acer, Compaq øøøøh, hvor er lighederne lige henne ??????
>
> Edm...
> www.edmundo.dk
>
>
>



--* Edmundo *-- (10-01-2001)
Kommentar
Fra : --* Edmundo *--


Dato : 10-01-01 07:26


"Martin Bundgaard" <kubrick@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:b0O66.6222$Hy.124725@twister.sunsite.dk...
> Ikke fordi jeg tror folk gider følge med i denne streng længere.. men
fordi
> du fremhævede Acer (mærkevare) som noget "helligt"... nogle som altid
vælger
> den bedste hardware, p.g.a. den ?hårde? konkurence på markedet?
>

Det kan du selvfølgelig ha' ret i, det med seriøsiteten af denne tråd, men
det starter vist meget længere oppe!!

Æbler og bananer kan ikke sammenlignes, og det var det sidste harfra.

Edm...



Jacob Olsen (10-01-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Olsen


Dato : 10-01-01 11:49

Utroligt hvad mit spørgsmål kan ende med til sidst *g*

Winfast GeForce2 MX 32 MB AGP 4X TV-OUT

Er det noget værd.!!

Jeg tænker mere på Winfast.....er det ikke skod !!



NetHead (10-01-2001)
Kommentar
Fra : NetHead


Dato : 10-01-01 15:23

On Wed, 10 Jan 2001 11:49:09 +0100, "Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk>
wrote:

>Utroligt hvad mit spørgsmål kan ende med til sidst *g*
>
>Winfast GeForce2 MX 32 MB AGP 4X TV-OUT
>
>Er det noget værd.!!
>
>Jeg tænker mere på Winfast.....er det ikke skod !!
>

Nej, winfast er ikke noget skod !
Jeg er glad for deres utroligt billige 3D lydkort, som Zitech fører.
Har købt 2. De er med optical in/out.

Principielt er det chipsettet (geforce2 med mx) du køber, og køber du
det billigste kort, sker der ikke noget ved det. Hvis du alligevel
ender med at bruge nvidia's nyeste drivere !

Nu har det TV-out og det understøttes kun af kortets egne drivere, så
skal du bruge det hele tiden, må du bruge winfast's drivere.

Vi så jo med TNT bundkortene at det billigste, også noname, ofte var
ligeså godt.

Så sparer du 200 kr. og er glad for det, så køb winfast. Naturligvis
det billigste sted. Check på http://www.edbpriser.dk
Skal der fragt og efterkravs-gebyr på, så modsvarer det naturligvis en
lidt højere pris hos din lokale pusher.

mvh

John

Santa Xcaze (12-01-2001)
Kommentar
Fra : Santa Xcaze


Dato : 12-01-01 16:43

Det var dog den største gang fis.....Det er sq da ikke ligemeget hvilken
kort du køber....Der er jo stor forskel på kort...Bare se nogle af de
tidligere tråde om creative kort MX som er langsomere....Og nogen betaler
man altså også ngt for kvalitet...Så at påstå at det er ligemeget hvilket
kort du køber bare det er Nvidia chip er ngt fis...

Anyway køb et ASUS kort så går du aldrig galt i byen.....





Martin L. Johansen (11-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 11-01-01 22:58

>
> Måske, men et anerkendt firma på et marked med hård konkurrence kan nu
> heller ikke tillade sig at sætte noget billig skidt i deres maskiner!!

Det går da tilsyneladende glimrende for Compaq/IBM m.m....???

>
> Mvh.
> Edm...
> www.edmundo.dk
>
>

--
Venlig Hilsen / Best Regards

Martin L. Johansen
Kolding, DK
volcane@mail.dk
ICQ # 124 309 67



Martin Olsen (12-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Olsen


Dato : 12-01-01 00:23


"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:93f1e1$52l$1@news.inet.tele.dk...
> Winfast GeForce2 MX 32 MB AGP 4X TV-OUT
>
> Er det noget værd.!!
>
> Jeg tænker mere på Winfast.....er det ikke skod !!
>
>
Hej Jacob,
om Winfast er skod, tja, hvis man synes at navnet lyder dårligt ;c)
Har udskiftet en vens grafikkort fra Creative TNT2 M64 til et Winfast TNT2
Ultra og der var dælme forskel!
(okay, det skulle der helst også være ;c) )
Jeg skiftede selv fra Creative TNT2 Ultra til Winfast GeForce m.tv out og
der var absolut ingen problemer der.
Jeg synes at det er et udemærket kort og de har da også leveret både ny
bios+drivere i den tid jeg har haft det,
og det sidder på et "gammelt" ASUS BX mb og der skulle ikke installeres
noget ekstra, kører nu med Det.6.34 uden problemos.
Det var mit bud på om Winfast er noget skod, nix!
Masser af nethilsner
Martin




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408595
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste