Olympia
Fra : Sace

Dato : 27-10-05 15:23

Hej NG!

Er der nogle der har erfaring med cylindre af mærket Olympia?
I mit tilfælde 41mm std cylle til katana LC..

/Anders P

Fra : NoShyGuy

Dato : 27-10-05 18:57

Er det en du ligger inde med da?
Mærket er rimelig ukendt i Danmark, men det er en del større i tyskland.
Det skulle vidst nok være et godt mærke.
Har ikke erfaring med det, men til prisen kan man lige så godt vælge
noget andet.

http://www.kandu.dk/

Fra : Sace

Dato : 28-10-05 06:00

Nope, jeg ligger ikke inde med det.
Jeg har det problem at det er svært at få mit udslidte polini sport
til at slutte tæt i toppen, og kender flere med samme problem.

Jeg kan ikke rigtigt finde andre mærker i DK der sælger original
størrelse cylinder? Ud over svansen slf (har jeg dog min scooter for
kær til!)

/Anders Poulsen

Fra : Henning Lund

Dato : 28-10-05 12:09

Sace <andersbp@gmail.com> skrev:
> [...]
>
> Jeg kan ikke rigtigt finde andre mærker i DK der sælger original
> størrelse cylinder? Ud over svansen slf (har jeg dog min scooter for

Planslib toppen.

Der er et hav af forhandlere der ligger inde med "lovlige" cylindre, kig
efter engang til på div. onlinebutikker.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Sace

Dato : 28-10-05 17:42

De lovlige cylindre er med samme system. Men nu har jeg købt et
malossi sport sæt, det har en ordentlig pakning!

Er der nogle der har et godt råd til hvordan man får vand ud af sit
krumtaphus?

Fra : Allan Riise

Dato : 28-10-05 17:54

Sace wrote:
> De lovlige cylindre er med samme system. Men nu har jeg købt et
> malossi sport sæt, det har en ordentlig pakning!
>
> Er der nogle der har et godt råd til hvordan man får vand ud af sit
> krumtaphus?

Slange ned i bunden og sug sug sug, hvis du ikke kan vende bøtten i vejret
på den !

Derefter en times tid med hårtørrer eller lignende

--
Allan Riise

Fra : Sace

Dato : 28-10-05 20:47

Hej.

Tak for rådet, men jeg tror ikke det er så meget mere at det er nemt
at suge (der er kølervæske i, det smager grimt. Men jeg overvejede at
"skylle" det ud med olieblandet benzin, derefter vende den på hovedet
og så hårtørrer?
Lyder det fornuftigt?

/Anders

Fra : Allan Riise

Dato : 28-10-05 21:13

Sace wrote:
> [...]
> at suge (der er kølervæske i, det smager grimt. Men jeg overvejede at
> "skylle" det ud med olieblandet benzin, derefter vende den på hovedet

Ja, du skal bare ikke skylle først, da vandet vil lægge sig nederst, men du
kan, hvis du har en kompressor, tage dine membraner af (Hvis der sådan nogen
på), og så blæse den godt og grundigt igennem, inden du giver den med
hårtørreren.

Husk bagetfter at hælde en sjat alm. motor olie ned i krumtaphuset, ikke
meget men en 10 - 15 ml.

--
Allan Riise
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59672

Fra : Sace

Dato : 29-10-05 17:55

Tak. Men er den ikke næsten umulig at starte hvis man hælder
motorolie ned derned?
Men altså, det blå "snask" fra kølervæsken kan skylles ud når det
er tørt?

Fra : Allan Riise

Dato : 29-10-05 18:44

Sace wrote:
> Tak. Men er den ikke næsten umulig at starte hvis man hælder
> motorolie ned derned?

Lidt for pokker, meget lidt, det er din(e) krumtap/krumtapslejer.

> Men altså, det blå "snask" fra kølervæsken kan skylles ud når det
> er tørt?

Ja, det kan renses ud, men hvis det er lidt vi taler om, så ryger det bare
med i forbrændingsprocessen de første kilometre, så kan du evt. rense dit
tændrør, og den er go' fin!