Adgang til slæbesteder
Fra : clausm

Dato : 27-10-05 11:11

Hej alle

Jeg vil høre om der er nogen der kender reglerne for anvendelse af
slæbesteder i havne rundt om i DK.
Kan en havn f.eks. nægte en dykkerklub at sætte en RIBbåd i vandet,
selvfølgelig mod en betaling eller indløsning af årskort??
Er der forskel på om det en er kommunal eller en privat havn (hvis
sådanne findes)??
Kan man læse om disse regler nogen steder??

Hilsen
Claus M.

Fra : ksch@tele2adsl.dk

Dato : 27-10-05 12:16

hej claus
prøv at se om ikke der står noger i, den danske los og i den danske
havnelos.
mvh.
kenneth

Fra : ld@journalist.dk

Dato : 27-10-05 14:13

Jeg tror du skal poste i en jura-gruppe.
Jeg er ikke jurist - Men i kommunal forvaltning plejer det er være en
hovderegel at regler skal være generelle.
Jeg tror ikke en kommunal havn er på sikker grund vis de nægter
adgang for dykkerklubber eller rib'er. Jeg tror jeg ville klage til
tilsynet over sådan en sag.

mvh
Lars Damkjær

Fra : Jan Birk

Dato : 29-10-05 18:50

Lidt uden for tråden, men....

Jeg har ved flere lejligheder spurgt DSF om ikke forbundet skulle prøve
at få en slags 'pas' til diverse slæbesteder rundt om i landet. Det er
der ikke kommet noget ud af.

Umiddelbart synes jeg det ligger lige til højrefoden for DSF, at kunne
sænke en del klubbers udgifter til slæbesteder, hvis det var muligt at
lave en slags frihavns-ordning. Desværre er der ikke meget response fra DSF.

Nogle lystfisker foreninger har haft held med det, så det må vel også
være muligt for DSF, eller er jeg helt 'væk fra vinduet'?

/Jan

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 29-10-05 19:25

"Jan Birk" <jan.birk@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse
> Jeg har ved flere lejligheder spurgt DSF om ikke forbundet skulle prøve
> at få en slags 'pas' til diverse slæbesteder rundt om i landet. Det er
> der ikke kommet noget ud af.

Der er nok for få dykkerbåde.. men vi var en overgang medlem af danmarks
småbåds forening fordi de havde et billigt medlemsskab af nogle af de havne
vi brugte.

Fra : Jan Birk

Dato : 30-10-05 08:33

> Der er nok for få dykkerbåde.. men vi var en overgang medlem af danmarks
> småbåds forening fordi de havde et billigt medlemsskab af nogle af de havne
> vi brugte.

Det kan godt være at du har ret. Vi er medlemmer af småbådsforeningen
pga. billig forsikring.....

/Jan

Fra : Kirsten Klaaborg

Dato : 31-10-05 20:54

Hvilken type båd har I?

/Kirsten

Fra : Allan Hansen

Dato : 01-11-05 16:51

> [...]
> Nogle lystfisker foreninger har haft held med det, så det må vel også være
> muligt for DSF, eller er jeg helt 'væk fra vinduet'?

Du har fat i et væsentligt problem for det er efterhånden mange penge vi
bruger kort/nøgler for bare at få adgang 3 relevante slæbesteder. Men jeg
tror nu ikke løsningen ligger i DSF. Hvilke
lystfiskerforeninger/småbådsforeninger kender du der har haft held med at
lave aftaler ?

Allan Hansen

Fra : clausm

Dato : 31-10-05 23:34

Det kan godt være jeg er lidt tunghør, men ofte foregår debatten her
i gruppen mest på om indlæggene er kommercielle eller ej og om CMAS
er bedre end PADI. Når man så stiller et lille forsigtigt
spørgsmål, så er der faktisk ikke nogen der rent faktisk svarer på
det jeg spørger om, det ender i en diskussion om småbådsforeninger,
DSF, forsikringer m.m.

Så det ku' være at jeg skulle ændre mit spøgsmål til:

Er der nogen der vil deltage i et kursus til 750 kr. pr. deltager
(profitten er 749 kr.). Indholdet er vist ikke så vigtigt, men det
skulle måske handle om slæbesteder i Danmark og og den der kom op med
flest facts omkring anvendelse af slæbesteder i Danmark, strøg
gevinsten:-/

Claus

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 01-11-05 16:15

http://www.danskguf.dk/shop/default.asp?ProductID=268

Fra : clausm

Dato : 01-11-05 16:42

Jonas Lüttichau skrev:

> http://www.danskguf.dk/shop/default.asp?ProductID=268
>
> mvh

Se, dette var jo relevant

Mvh.
Claus

Fra : Søren Arnvig

Dato : 01-11-05 18:10

"clausm" <csmadsen@gmail.com> wrote in message
> [...]

>Kan en havn f.eks. nægte en dykkerklub at sætte en RIBbåd i vandet,
>selvfølgelig mod en betaling eller indløsning af årskort??

Hvis det er en privat havn, har ejeren(e) altid selv ret til at lave
sine regler.
Det er havnefogeden som håndhæver reglerne.
Der er nogen enkelte regler som ikke kan fraviges.
f.eks. kan man ikke nægte adgang til et skib som er i nød.

>Er der forskel på om det en er kommunal eller en privat havn (hvis
>sådanne findes)??
Der er masser af private havne og de kan være yderst restriktive
omkring anvendelsen af et evt. slæbested.

>Kan man læse om disse regler nogen steder??
Den enkelte havn har som regel et sæt vedtægter,
som kan fås eller købes hos havnefogeden.

Søren Arnvig