Skærme
Fijala 3554
Rengøring af fladskærm
Fra : csm

Dato : 27-10-05 07:53

må man bruge alm. glasrens på en fladskærm ?

Fra : Åge

Dato : 27-10-05 07:59

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> skrev i en meddelelse
> må man bruge alm. glasrens på en fladskærm ?

Det er sikkert bedst at lade være.

Fra : csm

Dato : 27-10-05 08:11

hvorfor ?

hvad skal man så bruge ?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-10-05 08:10

Hej!

csm wrote:

> må man bruge alm. glasrens på en fladskærm ?

Jeg har brugt alm. vinduesrens (f.eks. Ajax) og en blød klud til at rense
fjernsyn/crt monitorer/fladskærme osv. og har aldrig lavet ridser eller andre
ulykker på de involverede emner. Bare pas lidt på med hvor meget tryk du
påvirker overfladen med (på fladskærme), brug en god blød klud m. lidt ajax og
du er godt kørende.

(PS: Nu varer det næppe længe før nogen modsætter sig ovenstående, men ikke
desto mindre tager en fladskærm altså ikke skade af ovenstående behandling.)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 27-10-05 08:36

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> skrev i en meddelelse
> må man bruge alm. glasrens på en fladskærm ?

Hej

Jeg tror umiddelbart at de sagtens kan tåle vinduespuds, men som jeg
har nævnt flere gange her i gruppen, så findes der langt mere skånsomme
og bedre metoder

Microfiberklude - først en fugtig "almindelig" microfiberklub og derefter
tørrer man af med en microfiberklub til glas - GARANTERET ingen
striber eller skidt/fnug bagefter

Nemt og skånsomt

Jeg bruger nogen fra http://www.biosol.dk/
(jeg har INGEN tilknytning til firmaet, andet end jeg kører forbi hver dag
og har handlet mine klude der)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Åge

Dato : 27-10-05 10:03

"Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg tror umiddelbart at de sagtens kan tåle vinduespuds, men som jeg
> har nævnt flere gange her i gruppen, så findes der langt mere skånsomme
> og bedre metoder

Tror?
"Jeg troede, men nu er hele skærmen ødelagt!"

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-10-05 09:35

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> skrev i en meddelelse
> må man bruge alm. glasrens på en fladskærm ?

Jeg plejer at bruge en blød klud med vand.
Fladskærme har fået en speciel behandling af overfladen så de er lettere at
gøre rene uden alt muligt mærkeligt.
Man kan også købe noget decideret skærmrens, men jeg synes det er
overflødigt når nu en blød klud med vand kan klare opgaven ligeså godt

Mvh
Benjamin

Fra : Jens G

Dato : 27-10-05 14:42

On Thu, 27 Oct 2005 08:53:05 +0200, "csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> wrote:

>må man bruge alm. glasrens på en fladskærm ?

Hvad skriver producenten i vedligeholdelsesvejledningen?

Jeg ville ikke gøre det, da jeg ville være bange for at ødelægge
coatingen.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.