Hvad er min FZ-50 værd?
Fra : Benjamin H. Petersen

Dato : 26-10-05 21:24

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad min FZ-50 kan sælges for... Her er
nogle informationer:
Suzuki FZ-50 fra 2002, 5*** km, blå, kører fint, lige istandsat for 1300 bla
på pro forhandlerværksted. Nyt speedometer, alt el virker og intet i
stykker. lidt rust på forgaffel. Der er lavet rust og malet med
rustbeskyttelse på fodstøtte. Kører over 30 km pr l benzin. Forskellige
reservedele medfølger..

Tak for hjælpen. Bud er også velkomne

Fra : Kantana MC

Dato : 26-10-05 21:38

1000 er her med budt og en rimlig pris

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 27-10-05 11:52

"Kantana MC" <Se@vores.hjemmeside> skrev i en meddelelse
> 1000 er her med budt og en rimlig pris

Det er ikke en gammel forskruet FZ'er fra midt-halvfemserne - den er fra
2002 med <6000km på bagen, og derfor sikkert også noget mere værd...

Fra : Non-Desperado

Dato : 27-10-05 12:05

"Brian Axelgaard" <ask@for.it> skrev:

>"Kantana MC" <Se@vores.hjemmeside> skrev i en meddelelse
>
>Det er ikke en gammel forskruet FZ'er fra midt-halvfemserne - den er fra
>2002 med <6000km på bagen, og derfor sikkert også noget mere værd...

Det skal du ikke være så sikker på.

Jeg har en Yamaha Aerox Racing Replica fra 2004 med mindre end
1500 km på bagen. Den står som ny. Jeg kan dårligt få 5000 kr.
for den. (nypris med ekstraudstyr 20.000 kr.+ lev.)

Så jeg har valgt at afmelde den frem til foråret, hvor jeg kan så
kan bruge den som et hurtigt indløbsalternativ til bilen i
sommerhalvåret.
Med andre ord jeg har afskrevet den, da den ikke kan sælges for
så meget som den er værd for mig.

Og på et tidspunkt (tidshorisont ca. 2007) skulle det blive
lovligt at køre 125 ccm med maks. 15 HK på alm. kat.
B-kørekort....

Hvad tror du så der sker med priserne på knallerter....

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Hekto

Dato : 27-10-05 13:54

Non-Desperado presented the following explanation :
> [...]
>
> Og på et tidspunkt (tidshorisont ca. 2007) skulle det blive
> lovligt at køre 125 ccm med maks. 15 HK på alm. kat.

Principielt er 'ting' ikke mere værd end man kan få for dem.
Det er jo ikke en sammensværgelse af alle potentielle købere der
beslutter udelukkende at vil afgive latterlige bud.

125cc på bilkørekort??? ... det vil ikke ske uden et direkte
EU-direktiv! Skatteprovenuet ville falde drstisk p.gr.a. afskaffelse af
bil nr. 2 og udgiften til offentlig transport vil stige om vinteren
fordi nogen vil købe en 125cc istedet for at have bil.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 27-10-05 17:10

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skatteprovenuet ville falde drstisk p.gr.a. afskaffelse af bil nr. 2 og
> udgiften til offentlig transport vil stige om vinteren fordi nogen vil

Det er da svjv allerede lovligt i andre EU-lande... huske selvf. ikke
hvilke(t).

Fra : Hekto

Dato : 28-10-05 12:10

Brian Axelgaard formulated the question :
> Det er da svjv allerede lovligt i andre EU-lande... huske selvf. ikke
> hvilke(t).

Ja; men der er stor forskel på lokal lovgivning og EU-diektiver.
45'eren blev indført vd direktiv, ellers havde vi skam aldrig fået den!

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 27-10-05 17:11

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:fjc1m1t7ql9ckhiqj1473lk74u0mn7mc9p@4ax.com...
> "Brian Axelgaard" <ask@for.it> skrev:
> Jeg har en Yamaha Aerox Racing Replica fra 2004 med mindre end
> 1500 km på bagen. Den står som ny. Jeg kan dårligt få 5000 kr.
> for den. (nypris med ekstraudstyr 20.000 kr.+ lev.)

Det va da en voldsom afskrivning, kan du godt nok ikke få mere for den? Har
du prøvet?

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 28-10-05 19:35

> Og på et tidspunkt (tidshorisont ca. 2007) skulle det blive
> lovligt at køre 125 ccm med maks. 15 HK på alm. kat.
> B-kørekort....

Hvor har du det fra ? jeg ved godt der har stået noget i JP, men der var
ingen tidspunkt på.

Jens

Fra : Non-Desperado

Dato : 29-10-05 12:04

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)>
skrev:

>Hvor har du det fra ? jeg ved godt der har stået noget i JP, men der var
>ingen tidspunkt på.

Det er ud fra hukommelsen, men der _skulle_ være tale om et
EU-direktiv, så vidt jeg erindrer...

I news:dk.fritid.motorcykel var der selvfølgelig en del garvede
motorcyklister der var ved at gå af deres gode skind, da de læste
om muligheden for "bilister" på motorcykel.

Men igen: jeg har ledt på ft.dk og har ikke kunnet finde noget
konkret, så indtil videre må det stå hen i det uvisse.

Jeg beklager.

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Benjamin H. Petersen

Dato : 27-10-05 17:19

Kan jeg få nogle flere bud på hvor meget den er værd?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-10-05 20:38

> Kan jeg få nogle flere bud på hvor meget den er værd?

Kig i den blå avis, www.dba.dk , og sammenlign med dem. 1000 kr er i hvert
fald alt for lidt.

Niels

Fra : Gaakeligak

Dato : 28-10-05 09:44

"Benjamin H. Petersen" <mrcoolguy@klatmaler.dk> wrote in

> Kan jeg få nogle flere bud på hvor meget den er værd?
>
> "Benjamin H. Petersen" <mrcoolguy@klatmaler.dk> skrev i en meddelelse

Hvorhenne i landet? Billeder postet i dk.binaer???

Pft
/Bent

Fra : mathias

Dato : 05-11-05 16:40

Hejsa

Den lyder til at være i god stand men desværre står fz'ere ikk i særlig høj
kurs, personeligt leder jeg efter en fz'er og skulle du få lyst til at sælge
din fz'er så vil jeg give 1500