Skifte til manuel choker
Fra : Gaakeligak

Dato : 25-10-05 11:58

Hey gruppe

Min kæreste har en Yamaha Axis (45'er) som hun er glad for, men jeg har på
fornemmelsen at autochokeren er ved at være slidt op. Når det er koldt
starter maskinen i første hug, når det er lunt i vejret (12-15 grader eller
derover, drukner den under start - også selvom gashåndtaget ikke røres.

Jeg ved godt man kan skifte chokeren til en ny, men jeg har overvejet lidt
om man kan sætte en manuel choker på den originale karbu. Maskinen står
fuldstændigt original, og vi vil helst ikke skifte til uoriginale stumper.

Er det muligt at skifte til en manuel choker - og i så fald, hvordan?
Er der nogen der kan hjælpe? Findes der en "universal" choker eller
lignende???

På forhånd tak
/Bent

P.s. fik ved en fejl smidt mit indlæg i markedsgruppen, så til alle dem der
har læst mit indlæg 2 gange - beklager meget - var lige hurtig nok med at
poste....

Fra : Kion L.

Dato : 26-10-05 21:22

Hej..

Du kan ikke lave den kaburator om til manuel choker..
Men køb dig en 12mm dellorto med manuel choker, eller bare huset til sådan
en + et kabel, rasten passer over fra din egen dellorto med auto choker. :)