kan en knallert (45) have 4 hjul ?
Fra : klaus nielsen

Dato : 24-10-05 17:33

kan en knallert. evt en knallert 45 have 4 hjul som en bil ? eller er det så
en bil ? hvor skiller det om der er (eller kan) registreres om det er
bil,knallert, motorcykel eller hvad det nu kunne være ?
feks har jeg en ellert (elbil den der blev bygget i randers) den er
registreret som en motorcykel. den har 3 hjul og kan kun køre ca 40 km/t.
men kunne den i princippet ikke ligeså godt være en 45 knallert ? eller
måske en bil ?
findes der ikke et sted hvor man kan slå op hvad der kræves af køretøjet for
at det kan betegnes som hhv bil, mc, knallert, knallert 45 ?

eks: jeg vil gerne have en åben (ting uden dag. men ellers sidde i den som
bil) el knallert med 4 hjul... kan man finde en kategori til det ?

mvh
klaus nielsen

Fra : MArtin Nielsen

Dato : 24-10-05 22:41

> eks: jeg vil gerne have en åben (ting uden dag. men ellers sidde i den som
> bil) el knallert med 4 hjul... kan man finde en kategori til det ?

Den findes. Scootcar.

Fra : Non-Desperado

Dato : 25-10-05 07:45

"MArtin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev:

>Den findes. Scootcar.

Nope, Scootcar har 3 hjul + 2 støttehjul....

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : KubikH

Dato : 25-10-05 17:57

"klaus nielsen" <klaus_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> eks: jeg vil gerne have en åben (ting uden dag. men ellers sidde i den som
> bil) el knallert med 4 hjul... kan man finde en kategori til det ?

Hej Claus
Hvis der er 4 hjul under er det en bil i juridisk forstand.
Det bliver måske snart ændret.
Det tætteste du kommer med en 45 er en Secma Funtech scooter (Scootcar).
Så vidt jeg ved importeres de ikke mere til Danmark, men der dukker tit en
brugt op til salg.
Tidligere blev de bl. a. forhandlet af: www.scootcar.dk
Men hvorfor ikke købe en "Sandrail":
http://www.parkhave.dk/default.aspx?con=vare&id=611
Der er flere varianter og forhandlere, både 1 og 2 personers.
mvh
Niels

Fra : klaus nielsen

Dato : 26-10-05 15:36

> [...]
> http://www.parkhave.dk/default.aspx?con=vare&id=611
> Der er flere varianter og forhandlere, både 1 og 2 personers.

hejsa
tak for svaret..
den ser ellers rimelig ud.. er den indrigistreret som motorcykel, bil eller
hvad ?
jeg vil gerne have eldrift.. jeg har selv en ellert. og den kan jeg faktisk
godt li. men bare der kommer lidt sol så er den ulidelig varm at sidde i.
og så er der lige det med at den har tre hjul.. den kan faktisk godt vælte.
og sidste fejl, der er kun plads til én voksen person i den.
men jeg tror jeg blev lidt klogere på emnet ellers. jeg kunne godt tænke
mig at bygge et el-køretøj selv. jeg kan også lave det meste af den selv.
men jeg aner ikke hvor og hvordan man får den tybegodkende osv hvis man skal
køre på vejen med den..

mvh
klaus nielsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-11-05 19:57

Med hensyn til typegodkendelse, kan du kigge på www.fstyr.dk
Men ellerten er IKKE en 45er.
Og det er også noget med hvor meget den vejer og hvor mange hk den har mener
jeg...

Cawdy aka Karsten N