Brug af Visakort Adventure Quest?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 22-10-05 10:09

Hej

Har postet i 2 grupper, da jeg har lidt forskellige spørgsmål..

Min søn spiller Adventure Quest (Internet spil) og vil gerne have vi betaler
de 15$ så han kan fortsætte med spillet.
Men hvor sikkert er det at betale med Visakort sådan et sted, kan se de
bruger noget der hedder Paypal?
Hvis jeg nu betaler en gang, har de så mine kontooplysninger, så de f.eks
kan hæve nogle flere penge hvis knægten svarer ja, til et eller andet?

Nu skiriver de at det er et engangsbeløb, men kan man så regne med at
spillet kan spilles om et ½ år?

Hvad findes der af købe spil (i forretning) som ligner dette spil?

Mvh Sid

Fra : Mikael Schøler

Dato : 22-10-05 10:52

sls(2770) wrote:
> [...]
> spillet kan spilles om et ½ år?
>
> Hvad findes der af købe spil (i forretning) som ligner dette spil?

Så vidt jeg ved (uden at jeg skal gøre mig ekspert på området), så er
Paypal vist rimelig sikker. Mange privatpersoner og firmaer benytter sig
af det.

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-10-05 11:40

["Followup-To:"-hoved sat til dk.edb.sikkerhed.]
sls(2770) <sls@FJERNsol.dk> skrev 2005-10-22:
> [...]
> de 15$ så han kan fortsætte med spillet.
> Men hvor sikkert er det at betale med Visakort sådan et sted, kan se de

Jeg kender ikke paypal men visa er en af de sikreste måder at betale på
nettet.

Hvis de trækker penge for noget de ikke har leveret så skal du blot
henvende dig til din bank. Så tilbagefører de pengene med det samme og
firmaet skal bevise at de har leveret det de tager penge for.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-10-05 16:26

"sls(2770)" wrote
> [...]
> Hvis jeg nu betaler en gang, har de så mine kontooplysninger, så de f.eks
> kan hæve nogle flere penge hvis knægten svarer ja, til et eller andet?

Der er ingen hokuspokus med AdventureQuest
De $15 er en engangsbetaling (bortset fra at man bliver tilbudt endnu flere
muligheder mod flere penge)

Begge mine knægte spiller også AdventureQuest en gang i mellem (tilmeldt
siden April)

- Peter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-10-05 16:36

"sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk> crashed Echelon writing

> Men hvor sikkert er det at betale med Visakort sådan et sted, kan se
> de bruger noget der hedder Paypal?

VISA er takket være PBS sikkert for os danskere. Vi kan fraskrive os
betalinger vi kan erkende/tilstå vi ikke har begået.

PayPal er hvad jeg ville kalde en buffer for internetbetaling. Bag PayPal
står eBay. Du har en Paypal konto hvorpå du sætter penge ind, via dit VISA
eller lign, og via Paypal kan du så betale online eller sågar modtage
betalinger på din Paypal konto.

> Hvis jeg nu betaler en gang, har de så mine kontooplysninger, så de
> f.eks kan hæve nogle flere penge hvis knægten svarer ja, til et eller
> andet?

Ja og nej. Det afhænger af servicen. Der findes sikkert sites hvor de
gemmer oplysninger så man kan købe add-ons eller andre services uden at
skulle indtaste alle oplysningerne igen.

Der er sikkert nogle regler for dette.

Men hvis du nu kigger på Adventure Quest. Hvis du betaler dem via en PayPal
konto, og Adventure Quest ikke kræver kontooplysninger for hver betaling, i
tilfælde af for megen klikkeri, så betyder det intet for dig, medmindre du
har en bunke penge i din PayPal konto.

Der kan på PayPal ikke hæves mere end der står på kontoen. Ergo, lav en
konto, overfør de $15 og betal for spillet.

Adventure Quest, vil aldrig få dine VISA oplysninger, da de kun kender din
PayPal konto, og da/hvis kontoen er i nul så kan der ikke hæves penge.

> Nu skiriver de at det er et engangsbeløb, men kan man så regne med at
> spillet kan spilles om et ½ år?

Spørg firmaet bag Adventure Quest eller andre spillere derfra.

--
Bjarke Andersen

Fra : Janus

Dato : 23-10-05 14:49

sls(2770) wrote:

> Nu skiriver de at det er et engangsbeløb, men kan man så regne med at
> spillet kan spilles om et ½ år?
>
> Mvh Sid

Spillet er under konstant udviklig, har tusindevis af brugere og der
kommer hele tiden nye til. Du skal ikke regne med, sin søn slipper
spillet inden for de næste halve år :)

/janus

--

Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799