TDateTimePicker
Fra : Henning Madsen

Dato : 21-10-05 21:57

Det kniber meget med forståelsen af DateTimePicker komponenten, men kan
i hjælpe mig med disse to spørsmål vel det være velkommen.
Bruger Delphi 4 og XP

Er det mugligt at taste en tilfældig dato i en DateTimePicker og i f.eks en
Edit
få udskrevet dagens nummer, forstået således, første dag i året er jo nr.1
o.s.v.

Er det også (måske) mugligt på samme måde at få udskrevet ugenummeret ?

På forhånd tak
mvh. Henning

Fra : hmm.kontakt@zstofane~

Dato : 22-10-05 15:00

Henning Madsen skrev:

> [...]
>Edit
>få udskrevet dagens nummer, forstået således, første dag i året er jo nr.1

Dagens nummer fås med DayOfTheYear(TDateTime) (Husk uses 'Dateutils')

>Er det også (måske) mugligt på samme måde at få udskrevet ugenummeret ?

Ugenummeret fås med Weekof(TDateTime)

Husk korrekt syntax for TDateTime

dato := Strtodate(Edit1.text); //dato er en TDateTime

Venlig hilsen

Henning M
(uden z)

Fra : Hans

Dato : 23-10-05 00:20

<hmm.kontakt@zstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Dagens nummer fås med DayOfTheYear(TDateTime) (Husk uses 'Dateutils')

> Ugenummeret fås med Weekof(TDateTime)
>
> Husk korrekt syntax for TDateTime
>
> dato := Strtodate(Edit1.text); //dato er en TDateTime

Dateutils findes vist ikke i Delphi 4.

/HK

Fra : Henning Mogensen

Dato : 23-10-05 07:56

Hej

Har du købt Delphi 4? Hvis du, som jeg, bruger den gratis version, kan jeg
kun anbefale at opdatere til version 6. Har du prøvet at indtaste f.eks.
WeekOf - vælge ordet og trykke F1? Bare for at se om den er noget med.
Jeg er lige igang med at lave en kalender, sammen med en af mine venner, så
jeg har brugt 'dateutils' meget. Vi var begge utilfredse med udvalget af
kalendere (de gratis af slagsen), så vi er igang (startede i maj måned).
Jeg bruger slet ikke datetimepicker.

MVH
Henning M

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 23-10-05 08:37

"Henning Mogensen" <hemmo@zstofanet.dk> wrote in message

> Har du købt Delphi 4? Hvis du, som jeg, bruger den gratis version, kan jeg
> kun anbefale at opdatere til version 6.

Delphi 6 er ikke til at bestille mere, men Delphi 2006 kan forudbestilles
meget snart.

Ellers søg på google efter ESBDates, som indeholder stort set alt det fra
dateutils m.m.

hilsen
Uffe