Aprilia går død
Fra : Supermand

Dato : 21-10-05 07:16

Hej gruppe.
Jeg har en Aprilia Amico der pludselig går død.
Når den er varm og kører med topfart er det ligesom om den ikke længere
reagerer på gassen.Den går ned i fart og det mærkes som om den enten ikke
får bensin eller får for meget.
Det sjove er, at hvis jeg slukker motoren og starter igen med det samme, er
det væk.
Hvad kan det være. Jeg har renset kabu.dyser samt justeret luft, så hvad nu.
Steen

Fra : Henning Lund

Dato : 21-10-05 08:57

Supermand <steen39@hotmail.com> skrev:
> [...]
> samme, er det væk.
> Hvad kan det være. Jeg har renset kabu.dyser samt justeret luft, så

Karburator is prøv med et skvæt sprit i benzinen, et par af vore
scootere havde samme problemer den anden dag da temperaturen var nede
omkring de 5 grader.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Supermand

Dato : 21-10-05 09:26

Det har den fået.Jeg skal lige sige, at den har holdt stille i ca.3 år. Det
er så først efter den er kommet på vejen igen, at problemet er opstået.Mange
gange når jeg kører over en ujævnhed i vejen begynder den at gå kold.
Steen

Fra : Henning Lund

Dato : 21-10-05 17:24

> [...]
> år. Det er så først efter den er kommet på vejen igen, at problemet
> er opstået.Mange gange når jeg kører over en ujævnhed i vejen

Tøm den for benzin, rens karburatoren hvis du ikke allerede har gjort
det.

Fra : Steen Jessen

Dato : 21-10-05 21:06

Det har jeg gjort.Kan det være defekt vakuum ventil eller falsk luft?

Fra : Henning Lund

Dato : 21-10-05 21:19

Steen Jessen <steen-jessen@esenet.dk> skrev:
> Det har jeg gjort.Kan det være defekt vakuum ventil eller falsk luft?

Njae det tror jeg ikke, men man kan aldrig være sikker da symtomerne kan
være helt hen i vejret engang imellem.
Jeg har ikke rigtig nogle bud på en sikker fejlrettelse ud over at
skifte tændrøret og se om den kan lave ravagen.

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 20:53

> Det har jeg gjort.Kan det være defekt vakuum ventil eller falsk luft?
> Steen

Tjaa. Hvis den er def. på dne rigtige måde passer det vel næsten med at der
kun er gennemgang når den står stille. Og når den har tømt bundkaret i
karbo, så går den i stå?

Prøv at pille benzin slangen af til karbo og start scooteren.

Ellers har jeg også oplevet at da der var koldt med den gamle karborator
satte gaskablet sig. Måske er der noget rust i dit gaskabel efter de 3 år
uden brug?

/SWP

Fra : Henning Lund

Dato : 21-10-05 21:24

> Supermand <steen39@hotmail.com> skrev:
>Mange gange når jeg kører over en ujævnhed i vejen

Den havde jeg overset, er det hver gang du bestiger noget ujævnt den
falder i fart, hjælper det at tage gassen af, for påny at gasse op?
Har du tjekket om tændrørsledningen sidder helt fast i tændhætten, og
ikke bare hænger i gummibeskyttelsen?
Når den får et flip efter et bump på vejen, hakker den i motorgangen,
eller ryger trækkraften bare?

Fra : Steen Jessen

Dato : 21-10-05 22:07

Den hakker ikke i motoren, og det eneste der hjælper er helt at
slukke for motoren og så starte igen. Tændrørshætten
sidder rigtigt.Jeg er helt på bar bund.Det er somregel når den har kørt 10
min. og der så kommer en ujævnhed
den begynder.Så tager den ikke gassen.

Fra : dan

Dato : 22-10-05 11:34

Prøv når den laver numret, uden at slukke motoren, at løsne
påfyldningsdækslet til benzinen. Jeg tænker på om der er undertryk i
tanken
?
Dan.

Fra : dan

Dato : 26-10-05 09:28

Hvad så Supermand - er du flyvende eller hvad ????
LØSNING Please.........

Fra : Supermand

Dato : 26-10-05 11:16

Nej. Det er stadig et problem. Jeg skifter alt der har med vacuum at gøre,
så må vi se hvad der sker.
Tak for buddene.
Steen