N-diver inderdragt
Fra : TH

Dato : 20-10-05 13:00

Hej
Nogen der ved hvem der sælger N-diver flectalon inderdragter ?
Tak

TH

Fra : Torben

Dato : 20-10-05 13:19

"TH" <dsl126360@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Nogen der ved hvem der sælger N-diver flectalon inderdragter ?
> Tak
>
> TH

mener Quatro Force har dem www.gfd.dk Men Weezle rykker

-Torben

Fra : TH

Dato : 20-10-05 13:25

Mener du en weezle er bedre,hvorfor ?

TH

Fra : Torben

Dato : 20-10-05 15:06

> Mener du en weezle er bedre,hvorfor ?
>
> TH
>
> "Torben" <trp@(remove)hajq.dk> skrev i en meddelelse

Ja det er straks sværrere at svare på, da jeg ikke har prøvet en Flectalon,
men jeg dykker med Weezle Extreme+ og er meget glad for comforten under og
over vand, det virker bare, så mener jeg at de andre der var med på en tur
med mig, med Flectalon, frøs mere, men det kan jo være indivduelt Tror
også at Weezle er væsentligt billigere

-Torben

Fra : Morten Saabye

Dato : 20-10-05 15:45

"Torben" <trp@(remove)hajq.dk> wrote in message

> [...]
> over vand, det virker bare, så mener jeg at de andre der var med på en tur
> med mig, med Flectalon, frøs mere, men det kan jo være indivduelt Tror

Jeg har test-dykket i frostvejr med begge og kom frem til at
Flectalon´en var varmere. Weezle er absolut ikke dårlig, er fantastisk
at gå rundt i på land, men fylder meget under dragten og føltes kold på
ryggen, hvor flaskerne trykkede den flad. Den fornemmelse havde jeg ikke
med Flectalon´en (som er knap så behagelig på land, da den kan kradse
lidt, hvis man ikke har nogen inden under.)

Flectalon forhandles bl.a. i Aqua Sport, men vel i alle butikker, som
forhandler N-diver.

/Morten

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 20-10-05 18:44

"Morten Saabye" <morten@saabye.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har test-dykket i frostvejr med begge og kom frem til at
> Flectalon´en var varmere.

Vand temperatur og bundtider er vel ret relevante selv om dette er en
subjektiv test?

mvh
Jonas

Fra : Morten Saabye

Dato : 21-10-05 15:35

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> wrote in message

> "Morten Saabye" <morten@saabye.net> skrev i en meddelelse
>
> Vand temperatur og bundtider er vel ret relevante selv om dette er en
> [...]

Meget subjektiv, JA, men det er vel alle kommentarer og personlige
erfaringer her vel altid..?? Jeg kan ikke huske bundtiderne, men de var
stort ses ens i både Weezle Extreme + og Flectalon 300. Temperaturen var
også den samme, da alle dykkene blev udført i samme weekend (ca. 0
grader). MIN erfaring var, at jeg frøs mindre i Flectalonen. Og den
holder dig også "varm", selvom den er våd.

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-05 09:19

Morten Saabye wrote:
> [...]
> weekend (ca. 0 grader). MIN erfaring var, at jeg frøs mindre i
> Flectalonen. Og den holder dig også "varm", selvom den er våd.

er der nogle forskæld med pådrift ?
jeg tænker på at weezle fylder meget, går den også det under vand så man
skal have mere bly på, eller vendt om hvis man skifter fra weezle til
Flectalon kan man så pille et par kg bly af ? (se de ville jeg jo syntes var
interasant) jeg kan jo sagtens få alt den varme jeg vil have, det er bare at
tage noget mere tøj på, men hvordan jeg får den varme jeg vil have med
mindst mulig opdrift syntes jeg er meget interasant

mvh Morten

Fra : Morten Saabye

Dato : 23-10-05 18:44

"Morten Dall Darmer" <"Morten> wrote in message

> [...]
> tage noget mere tøj på, men hvordan jeg får den varme jeg vil have med
> mindst mulig opdrift syntes jeg er meget interasant

Hej Morten,

Beklageligvis kan jeg ikke huske, om jeg justerede blymængden denne
weekend, hvor jeg prøvede en del forskellige inderdragter. Jeg har
checket min logbog og har umiddelbart ikke ændret på det. Dykkene var
til 15m.

/Morten

Fra : AK

Dato : 20-10-05 16:18

Hej,

begge inderdragter kan så vidt jeg ved fås hos Masterdive i
helsingør,
personligt ville jeg vælge en weezle, har aldrig frosset i den og ja
jeg dykker også om vinteren :D
samtidig har weezle den egenskab at den også holder på varmen selvom
den er våd.

mvh

Anders Knudsen

Fra : AK

Dato : 23-10-05 18:21

Hej Morten,
jeg dykker med min Weezle dragt, i samme udstyr som dig ( DIR ) med en
pro3 lygte, og jeg dykker uden bly med mit 2*10l tortec sæt, og har
flere gange dykket uden bly med enkelt 15l også ( men så skal der
være over 100 bar på )

om man tager mere bly på kan jeg ikke fortælle dig, fordi jeg
skiftede til weezle samtidig med at jeg skiftede til DUI.
men det vil undre mig hvis man tager mere bly på med weezle dragten.

mvh

Anders Knudsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 23:32

AK wrote:
> [...]
> pro3 lygte, og jeg dykker uden bly med mit 2*10l tortec sæt, og har
> flere gange dykket uden bly med enkelt 15l også ( men så skal der

hvor maget negativ er en pro 3 i vand ?

mvh Morten

Fra : AK

Dato : 25-10-05 15:23

kan ikke huske om det er 1kg eller 1 1/2 kg

Fra : Henning

Dato : 25-10-05 18:27

On Thu, 20 Oct 2005 13:59:49 +0200, "TH" <dsl126360@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Hej
>Nogen der ved hvem der sælger N-diver flectalon inderdragter ?
>Tak

http://www.kentdiving.com/prod.asp?partno=FLECTALON - ca. 1200,- incl.
porto for 200 gram

Henning