Andet multimedie
bentjuul 3670
photoshop 7.0
Fra : :-\) Carsten

Dato : 19-10-05 22:37

Hvordan sætter man baggrunden til at være gennemsigtig (ternet på skærmen)
for et nyt dokument ?

Mange hilsner fra
Carsten
cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk

Fra : Lasse

Dato : 19-10-05 22:49

Ehh...
I den dialog-boks der kommer frem, når du trykker "Nyt dokument", er der et
felt der hedder "Transparent". Det skal såmænd bare klikkes af...
Lasse

" Carsten" <junker(fjern_det_hele_i_parantesen)@info.dk> skrev i en
meddelelse news:4356bc8d$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : :-\) Carsten

Dato : 20-10-05 05:30

simpelt
tak for hjælpen!

Her har jeg siddet i en hel time og ledt og ledt i menuer... og så er det
så simpelt!
kender I det?

Hilsen
Carsten

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 20-10-05 14:14

Hej Carsten,

> Her har jeg siddet i en hel time og ledt og ledt i menuer... og så
> er det så simpelt!
> kender I det?

Ja, det kender jeg godt, men håber dog at det forholder sig på samme måde
med mit problem.

Når jeg laver en selection vil jeg gerne med piltasterne kunne flytte på de
enkle sider af det som er selected - pixel for pixel - ikke hele boksen, men
siderne og top og bund - hver for sig.

Kan det på nogen måde lade sig gøre?

Ønsker man at udføre et "Crop" har man mulighed (dog med musen) for at
flytte på de enkle sider, men den funktion har jeg ikke kunne få frem ved en
almindelig selection.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Kajo

Dato : 21-10-05 15:29

"Glenn Rasmussen" skrev i en meddelelse
> [...]
> de enkle sider af det som er selected - pixel for pixel - ikke hele
> boksen, men siderne og top og bund - hver for sig.

Man kan evt. lave en selection, lidt større end man skal bruge den.
Derefter gå i ekspresafmaskning og trække fra der, her kan kan jo lave en
selection og flytte med musen.
Måske ikke den optimale løsning, men dog en løsning.

--
mvh kajo

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-10-05 18:55

Glenn Rasmussen skrev:

> [...]
> flytte på de enkle sider af det som er selected - pixel for
> pixel - ikke hele boksen, men siderne og top og bund - hver for

Det kan man mig bekendt ikke. Man kan kun flytte på hele rammen med
piletasterne.

> Ønsker man at udføre et "Crop" har man mulighed (dog med musen)
> for at flytte på de enkle sider, men den funktion har jeg ikke
> kunne få frem ved en almindelig selection.

'Select' > 'Transform selection' / 'Vælg' > 'Transformer det valgte',
når du har din markering. Alternativet er at højreklikke indenfor det
markerede, hvor man også vil få adgang til 'Transformer det valgte'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 20-10-05 19:31

Hej Thomas,

> 'Select' > 'Transform selection' / 'Vælg' > 'Transformer det valgte',
> når du har din markering. Alternativet er at højreklikke indenfor det
> markerede, hvor man også vil få adgang til 'Transformer det valgte'.

Mange tak! Det er ikke den perfekte løsning, men det er et godt og brugbart
fremskridt.

Rart!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-10-05 20:44

Glenn Rasmussen skrev:

> Mange tak! Det er ikke den perfekte løsning, men det er et godt
> og brugbart fremskridt.

Hvis du finder en metode til at transformere og ikke kun flytte
markeringen med piletasterne, så sig lige til, for det kunne jeg
også godt bruge.

--
Hilsen
Madsen