Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp til Fotoshop 7
Fra : Svend Erik Svennings~

Dato : 18-10-05 23:10

Jeg sidder med et billede som skal udtones til en farve som er C100 M35 Y0
K0 - men kun 30%. D.v.s at jeg skal lave en baggrundsfarve som er 30% af
den definerede farve.Jeg kan godt definere farven, men hvordan får jeg den
som 30%???
På forhånd tak!

Fra : Kajo

Dato : 19-10-05 13:04

"Svend Erik Svenningsen" skrev i en meddelelse
> [...]
> den definerede farve.Jeg kan godt definere farven, men hvordan får jeg den
Der findes sikkert en smartere måde end denne:
Men definer din forgrundsfarve, gå i rediger, vælg udfyld 35%. Lærredet skal
være hvidt inden du vælger udfyld.
Så får du en farve der hedder C35 M12 Y0 K0.

Hvis du selv regner det, ville 30% af M35 være 12,5%, så det er jo ikke helt
ved siden af.

--
mvh kajo