Skærme
Fijala 3554
Hjælp til valg af 17" TFT-skærm
Fra : Søren Nielsen

Dato : 18-10-05 15:52

Hej

Jeg skal finde en ny 17" TFT-skærm til under 2000,-, der skal bruges primært
til Office-programmer, internet og alm. skolebrug. Spil er ikke aktuelt.
Men hvilken af følgende skærme vil være det bedste valg:

Acer AL1716S

LG L1715SS

Sony STYLEPRO SDM-S74/B

Selv hælder jeg en smule til Sony'en pga. DVI, men hvor meget vinder man
reelt ved DVI?

Eller kom med et forslag, hvis der er en helt fjerde, jeg har overset.

Søren

Fra : Lyrik

Dato : 18-10-05 19:55

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43550c0d$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> reelt ved DVI?
>
> Eller kom med et forslag, hvis der er en helt fjerde, jeg har overset.

++++++++++++++++++++++++++++++++
Hvis jeg stod i din situation, så tog jeg Sony.
Jeg ved hvor mange år og anstrengelser de har lagt i udviklingen af de
skærme.
Jeg var for mange år siden på en Computerudstilling, jeg tror det var
bellacentret-hvor jeg iøvrigt "mødte" Angelica Jolie-som var der for at
reklamere for Toomb Raider.
Hun vadede lige forbi mig og konen med sine pistoler og hele kostumet.
Der snakkede jeg længe med Manden fra Sonys stand som næsten var ene om at
brænde for fladskærme.
Han havde mange med og de var så hurtige at man næsten kunne spille på dem
uden problemer.

Når jeg sammenligner de tre skærme du nævner, så har Sony ud over den
digitale tilslutning også mulighed for at indstille 7 forskellige parametre
på skærmbilledet.
Deriblandt farvetemperatur og gammakorrektion.
Disse muligheder er noget man finder på dyre skærme.
Alt hvad jeg har og har haft af Sony har været første klasses.
Den ville jeg købe. Uden iøvrigt at have nogen af dem.

Hilsen
Jens

Hilsen
Jens

Fra : John

Dato : 19-10-05 11:34

Lyrik skrev:

*SNIP*

> Alt hvad jeg har og har haft af Sony har været første klasses.
> Den ville jeg købe. Uden iøvrigt at have nogen af dem.

Jeg har normalt også været tilhænger af SONY og stort set alt udstyr
jeg har er fra dem.

Det samme var tilfældet med min gamle CRT-monitor. En glimrende skærm.

Men deres fladskærme skuffer mig. SONY's skærme har altid været dyre,
men jeg mener også man førhen fik en bedre kvalitet for de penge. I dag
synes jeg bare deres skærme er dyre, men kvaliteten skuffer - specielt
når jeg ser hvad man får for pengene hos fx. Samsung, Fujitsu-Siemens og LG.

Nu har jeg ikke kigget så meget på deres 17" modeller, da jeg gik efter
en 19". Ingen af dem jeg kiggede på berettigede i mine øjne til en
merpris (typsik på omkring 500 kr.) i forhold til nogle af de andre mærker.

Mvh

John

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-11-05 03:01

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på skærmbilledet.
> Deriblandt farvetemperatur og gammakorrektion.
> Disse muligheder er noget man finder på dyre skærme.

Æh nå..
LG er ellers rimeligt billige og har samme muligheder og efter mit syn og
afprøvelser af både Sony og LG, så vinder LG altså i mine øjne.
Godt nok har min LG ikke DVI tilslutning, men den kan jeg sagtens leve uden
da forskellen ikke er så gevaldig stor alligevel.

Mvh
Benjamin

Fra : Lasse

Dato : 20-10-05 21:07

Sony's CRT-skærme var meget gode, men deres fladskærme er langt fra denne
standard. De er gennemsnitlige i kvalitet, men ofte langt dyrere end
konkurrenterne. Før du køber så husk at prøve skærmen. Er farverne gode? og
ikke mindst hvordan fremstår sort tekst på hvid baggrund?

mvh. Lasse