Bøje på Robert
Fra : Allan Jensen

Dato : 18-10-05 09:47

Vi var et par stykker på Robert i Øresund i går, i det fine vejr (og sigt).
Her stod allerede en bøje, hvor ankeret var filtret ind i noget net. Vi
troede vi vidste hvis det var, så vi tog den med hjem - men vi tog fejl.

Hvis bøje er det?

Bøjen kan afhentes i Rungsted, mod en passende bjærgeløn

mvh. Allan Jensen

Fra : Henrik Manley

Dato : 18-10-05 10:51

Den stod der også i lørdags, vi regnede med det var dykker taxiens, synes
jeg kunne kende kæden....

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Allan Jensen

Dato : 18-10-05 11:28

....ja det troede vi også, men det var det altså ikke.

mvh. Allan J.

Fra : Lasse

Dato : 18-10-05 12:25

Det tror jeg ikke paa... Altsaa det der med sigten.... ;)
Jeg har aldrig proevet at have god sigt paa Robert. :( (snoeft)
Naeste gang i skal der ud og dykke i god sigt saa sig lige til. ;)

Er der et hemmeligt trick til hvornaar man skal (eller ikke skal) dykke
Robert ?
f.eks. nordlig vind i langtid.. Eller f.eks. staerk sydlig stroem i
"lang" tid.

Jeg har for nyeligt proevet at naa hele raelingen rundt.. (i normal
Robert lorte sigt)
Men jeg har langt fra faaet et overblik over vraget af den aarsag..

Der er en skitse af vraget paa VSK's hjemmeside.. Den kan jeg dog ikke
helt faa til at passe. Den viser paa-sejlings skaden i styrbords side.
Paa Allan's hjemmeside staar der at den blev ramt i bagbordside.. Og
naar man saa dykker den saa finder man ud af at begge sider er smadret
lige foran overbygningen... (Eller har jeg taget fejl ?)

Hygge,
Kasse

Fra : Allan Jensen

Dato : 19-10-05 07:23

Jo Lasse den er god nok, sigten var 3-4 meter og det synes jeg er ok.

Det der står på min hjemmeside om at Robert er påsejlet i bagbord side, er
efter vidneforklaringerne ved søforhøret. Selv føler jeg mig også overbevist
om, at Robert i virkeligheden blev påsejlet i styrbord side.

Jeg har set Robert i 10-15 meter sigt flere gange og 5-8 meter mange gange,
altid i perioden: marts-april og på dage hvor der ingen strøm er.

mvh. Allan J.

Fra : Allan Hansen

Dato : 27-10-05 15:40

> [...]
> Robert ?
> f.eks. nordlig vind i langtid.. Eller f.eks. staerk sydlig stroem i

Jeg kan berette at i dag med svag NØ gående strøm på bunden var sigten
absolut ringe. På vraget kunne jeg på intet tidspunkt se/lyse længere end
0,5 m. Længere nordpå på Leoparden/Morgonstierne var sigten 2 m på 20 m
dybde med en nordgående strøm på bunden.

Allan Hansen, skulle måske have gået på arbejde i stedet

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 18-10-05 14:45

Lasse wrote:
> Det tror jeg ikke paa... Altsaa det der med sigten.... ;)
> Jeg har aldrig proevet at have god sigt paa Robert. :( (snoeft)
> Naeste gang i skal der ud og dykke i god sigt saa sig lige til. ;)

Du må jo komme ned i klubben i aften, så skal jeg se om vi kan finde
en tudekiks til dig

Du ved da ellers godt at der kan være god sigt på Robert. Jeg har da
vist flere gange fortalt dig om den gang vi havde 8 m sigt to weekender
i træk.

Jens

Fra : AK

Dato : 18-10-05 21:13

jeg ville også gerne prøve at have god sigt på Robert, har kun
prøvet det en gang ( max 5m ), ellers har jeg haft flere dyk der, hvor
det lige så godt kunne være en stor container ( snøft ).

ville en bøje være meget Generende for skibstrafikken ? ellers ville
det da være rart med fast bøje på nogle af vores vrag .

med venlig hilsen

Anders Knudsen