Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
grafikkort til store skærme
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 17-10-05 13:11

Et par spørgsmål:

1) Hvad er det mindste grafikkort man kan bruge til en 21,3'' Samsung 213T ?
kan man f.eks. køre det på en maskine med graffikkort indlejret på
bundkortet? evt. med delt ram?

2) Kan jeg bruge et 9600xt til en Dell 24 FPW og er det nogen problemer i
dette?

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 18-10-05 09:04

> 1) Hvad er det mindste grafikkort man kan bruge til en 21,3'' Samsung 213T
?
> kan man f.eks. køre det på en maskine med graffikkort indlejret på
> bundkortet? evt. med delt ram?

Hvis du f.eks vil køre 1600x1200 pixel, så giver det knap 2 Mpixels og med
max 4 byte per pixel, skal du have 8 MB RAM på grafikkortet.
Med 4 MB på grafikkortet kan du køre op til 1024x768 i opløsning.
Programmer som bruger textures og 3D-effekter (diverse spil, Google earth
etc) har brug for mere RAM.

Niels Dybdahl

Fra : Esben

Dato : 18-10-05 10:36

"Jesper Fjølner" <jesperfjoelner@NO SPAM hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Et par spørgsmål:
>
> 1) Hvad er det mindste grafikkort man kan bruge til en 21,3'' Samsung 213T
> ? kan man f.eks. køre det på en maskine med graffikkort indlejret på
> bundkortet? evt. med delt ram?

Det kan du godt, men sandsynligvis kun over VGA. En sådan skærm bør køre
over DVI. Enkelte PC'er/bundkort med onboard grafik findes der dog
DVI-breakout stik til.

> 2) Kan jeg bruge et 9600xt til en Dell 24 FPW og er det nogen problemer i
> dette?

Et Sapphire 9600XT kan godt køre med den skærm, også på DVI-porten, hvilket
er at foretrække.

--
Esben

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 18-10-05 10:47

On Tue, 18 Oct 2005 11:35:43 +0200, Esben wrote:

> Enkelte PC'er/bundkort med onboard grafik findes der dog
> DVI-breakout stik til.

Hvilke modeller er det? Jeg har kun kunnet finde disse 2:
Asus A8N-VM CSM (s939)
AOpen I915GMm-HFS (s479)

/Jesper

Fra : Esben

Dato : 18-10-05 17:22

"Jesper Rasmussen" <jesperrasmussens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilke modeller er det? Jeg har kun kunnet finde disse 2:
> Asus A8N-VM CSM (s939)
> AOpen I915GMm-HFS (s479)

Jeg kender ikke umiddelbart andre bundkort der har muligheden, men til fx HP
dc7100/7600 sff/cmt findes det som tilbehør.

--
Esben