Andet multimedie
bentjuul 3670
Find farvekode på tilfældig farve.
Fra : Søren Blom

Dato : 16-10-05 21:27

findes der et program som kan fortælle hvilken farvekode et tilfældet punkt
på skærmen hvilken farvekode det har, jeg tænker på en kode man kan bruge i
Photoshop?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Peter Holm

Dato : 16-10-05 21:42

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> findes der et program som kan fortælle hvilken farvekode et tilfældet
> punkt på skærmen hvilken farvekode det har, jeg tænker på en kode man kan
> bruge i Photoshop?
>
> --

jeg plejer at tage en print screen og så paste det ind i photoshop - så kan
du med eyedropper 'stjæle' farven og se hvordan den er sammensat.

Peter

Fra : kjaer

Dato : 17-10-05 01:41

> findes der et program som kan fortælle hvilken farvekode et tilfældet
> punkt på skærmen hvilken farvekode det har, jeg tænker på en kode man kan
> bruge i Photoshop?

Der findes et fint lille program der hedder "eyedropper" den viser
farvekoder overalt hvor musemarkøren er.
den kan hentes her.
http://eyedropper.inetia.com/

Fra : Søren Blom

Dato : 18-10-05 17:54

"kjaer" <nej@takt.dk> skrev
> Der findes et fint lille program der hedder "eyedropper" den viser
> farvekoder overalt hvor musemarkøren er.
> den kan hentes her.
> http://eyedropper.inetia.com/

Tak, det var lige det jeg søgte.

Fra : Denn!s H

Dato : 17-10-05 06:53

> findes der et program som kan fortælle hvilken farvekode et tilfældet
> punkt på skærmen hvilken farvekode det har, jeg tænker på en kode man kan
> bruge i Photoshop?

Der findes mange programmer der kan det - og gratis :)

http://www.snapfiles.com/freeware/webpublish/fwcolor.html

--

vh
Denn!s H

Fra : Allan Spliid Hansen

Dato : 17-10-05 17:50

> findes der et program som kan fortælle hvilken farvekode et tilfældet
> punkt på skærmen hvilken farvekode det har, jeg tænker på en kode man kan
> [...]

du kan bruge eyedropper tool direkte fra photoshop ved at holde knappen i
bund når du har valgt eyedropper og trække musen hen over den eksterne side.

Mvh allan hansen