Hjælp mig med at vælge grafikkort!!!
Fra : Svend Christoffersen

Dato : 08-06-01 09:34

Jeg har ikke den store forstand på computere, så jeg behøver hjælp til at
købe et nyt grafikkort.
Jeg har en AMD-K6 2, 450 Mhz, 64 mb RAM. Jeg vil ikke give alt for meget for
et nyt kort, da jeg sagtens kan nøjes med et af de lidt ældre.
Er der ikke nogen som kan hjælpe mig???

P.S: Jeg glemte lige at sige at grafikkortet skal være PCI... Og mit
nuværende grafikkort er forresten et meget ringe 4 mb et, så det skulle
gerne være noget bedre end det.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig.
Hilsen Pede

Fra : DaWizeGuy

Dato : 08-06-01 10:15

"Svend Christoffersen" <fam.christoffersen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> P.S: Jeg glemte lige at sige at grafikkortet skal være PCI... Og mit
> nuværende grafikkort er forresten et meget ringe 4 mb et, så det skulle

Jeg vil anbefale dig at gå efter et Voodoo 4 4500 32 MB PCI til 989 kr. hos
http://www.compumail.dk/.

---
Mvh. Anders

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 08-06-01 10:20

Hvad skal du bruge det til?

Spil:
Køb et TNT pci kort eller et/to Vodoo 3D kort.

Billedbehandling:
Matrox et eller andet (Mystique?)

Du bør overveje om ikke det skal være et brugt kort, da et nyt PCI kort nok må
siges at være forholdsmæssigt for dyrt.

Mvh

Bruno

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 08-06-01 10:25

Hov! Jeg så lige at man kan få PCI basserede GeForce MX400 kort.

Se fx. http://210.66.3.2/web/product_inside.asp?prd_id=CMX6PPCIMX400 og så følger
Unreal Tournament endda med

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 08-06-01 19:33

Svend Christoffersen skriver:

> Jeg har ikke den store forstand på computere, så jeg behøver hjælp til at
> købe et nyt grafikkort.
> Jeg har en AMD-K6 2, 450 Mhz, 64 mb RAM.

Hvis du hælder til et TNT-kort, så tjek lige om der kan være problemer
mellem dit bundkort og TNT. Mit eget bundkort skulle efter sigende ikke
have det så godt med TNT.

AMD K6-2 300 Mhz 160 MB RAM,
Bundkort: MSI 5169 med Aladdin 5 chipset
Grafikkort: ATI Radeon 32 MB SDR

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen

Fra : Lasse

Dato : 09-06-01 08:05

Jeg er enig med "DaWizeGuy" køb et Voodoo 4 PCI ... Det er en K6-2 ... Så et
Voodoo kort vil være det bedste valg!!

MvH
Lasse !