London/Europa
Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 14-10-05 19:02

Hej
Jeg ved godt, man ikke skal reklamere, men denne fra RyanAir synes jeg lige
skal publiceres:

http://www.ryanair.com/site/DA/

Nu håber jeg ikke, at du skælder for meget ud

JAF

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-10-05 22:49

"J.A.F. Pedersen" <freshair@mail.dk> skrev....

> Jeg ved godt, man ikke skal reklamere, men denne fra RyanAir
> synes jeg lige skal publiceres:

Det er måske en meget god idé liiiige at tjekke deres
rejsebetingelser inden man kaster sig ud i en bestilling:

http://ryanair1.ryanair.esat.net/conditions.html?language=DA

Max 15 kg bagage pr. voksen, 0 kg pr. barn, max 4 handicappede pr.
afgang, ingen ski, golftasker el.lign, musikinstrumenter medtages kun
på egen billet, ingen transfer hverken til egne eller fremmede
afgange, osv.

Så tjek lige om du rent faktisk får det du forventer, inden du
bestiller.

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 15-10-05 11:13

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]

> afgange, osv.

> Så tjek lige om du rent faktisk får det du forventer, inden du

Ja, det med småt hører med. Der er fx et administrationsgebyr på kreditkort
på 1,75£. Man kan godt have ekstra bagage, ski, golfudstyr, o.lign med, men
det koster ekstra: bagageovervægt (over 15 kg) 4,5£ per kg, ski 17£ plus
(egen) forsikring, osv.

Det er nærmere forklaret på dette link (ski under "Spørgsmål om rejser",
"bagage", "Kan jeg medbringe sportsudstyr eller en cykel" (uden
citationstegn)):

http://www.ryanair.com/site/DA/faqs.php

JAF

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-10-05 11:43

> [...]

> golfudstyr, o.lign med, men det koster ekstra: bagageovervægt
> (over 15 kg) 4,5£ per kg, ski 17£ plus (egen) forsikring, osv.

Kreditkortbetaling, 20 kg bagage inkl. et sæt golfkøller/ski koster
450+ kr. Så er det pludselig billigere at flyve med SAS til f.eks.
London og retur.

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 15-10-05 12:35

> "J.A.F. Pedersen" <freshair@mail.dk> skrev....

> Kreditkortbetaling, 20 kg bagage inkl. et sæt golfkøller/ski koster
> 450+ kr. Så er det pludselig billigere at flyve med SAS til f.eks.
> London og retur.

Jeps, du har helt ret. Man kan tjekke det her: http://shortlink.co.uk/61c
og videre under "Rejseinformation" og så åbne rullegardinvinduerne i højre
side for alle detailoplysninger.

JAF

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 19-10-05 21:10

"J.A.F. Pedersen" <freshair@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> det koster ekstra: bagageovervægt (over 15 kg) 4,5£ per kg, ski 17£ plus

Men det er jo stadig ikke specielt dyrt... Nej, så prøv at se hvor meget det
koster at overskride dine 23 kg hos British Airways eller Quantas

> Det er nærmere forklaret på dette link (ski under "Spørgsmål om rejser",
> "bagage", "Kan jeg medbringe sportsudstyr eller en cykel" (uden
> citationstegn)):

Mvh.
Lars

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-10-05 04:13

"Lars Lauridsen" <Illnever@tell.com> skrev....

> Men det er jo stadig ikke specielt dyrt... Nej, så prøv at se
> hvor meget det koster at overskride dine 23 kg hos British
> Airways eller Quantas

Til gengæld HAR du 23 kg... og ikke kun 15. Skal du have 23 kg med
hos RyanAir, 3-dobler det billetprisen.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 20-10-05 09:48

> "Lars Lauridsen" <Illnever@tell.com> skrev....

> Til gengæld HAR du 23 kg... og ikke kun 15. Skal du have 23 kg med
> hos RyanAir, 3-dobler det billetprisen.

Sandt, men for mit vedkommende i hvert fald, passer det mig egentlig fint at
man laver en billig flyrute - så forventer jeg til gengæld heller ikke det
samme, som hvis jeg fløj med BA.

De er vel bare beregnet til hurtige ture, og der mener jeg 15 kg er ganske
rigeligt?

Mvh.
Lars

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-10-05 12:57

"Lars Lauridsen" <Illnever@tell.com> skrev....

> De er vel bare beregnet til hurtige ture, og der mener jeg 15 kg
> er ganske rigeligt?

Du har tydeligvis ikke læst mit oprindelige indlæg i tråden.

Min pointe var netop at man især med lavprisselskaber altid skal
tjekke deres betingelser så man er sikker på man rent faktisk får det
man forventer.

Rejser man eksempelvis med RyanAir til London og retur med 20 kg
bagage inkl. en golftaske eller ski, og betaler med kreditkort ja så
kan det bedre betale sig at rejse med SAS. De tilbyder samme rejse
billigere.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 20-10-05 13:56

"Kent Oldhøj

> [...]
>
> Min pointe var netop at man især med lavprisselskaber altid skal
> tjekke deres betingelser så man er sikker på man rent faktisk får det

Selvfølgelig.

> [...]
> bagage inkl. en golftaske eller ski, og betaler med kreditkort ja så
> kan det bedre betale sig at rejse med SAS. De tilbyder samme rejse

Ja, jeg er helt enig. Hvad jeg siger er bare, at det er da også rart der
_er_ et selskab, hvor man ikke behøver betale for den slags, hvis man ikke
har brug for det.

Mvh.
Lars