Hvad bruger i til at lave jeres klubhjeems~
Fra : Torben

Dato : 14-10-05 09:05

Jeg vil prøve at lave en, til bookning af ture mm. Jeg har en del IT teknisk
viden, men ikke på dette område, så hvis nogle kan kickstarte mig med et par
guldkorn, vil jeg takke mange gange

NB! Har prøvet Post Nuke, men det er vist lidt for ambitiøst til mig

Mvh. Torben

Fra : jakob@r-f.dk

Dato : 14-10-05 13:40

Vi bruger PHPWCMS (http://www.phpwcms.com) til at lave klubbens
hjemmeside i. Det er nemt at installere og bruge, og så er det ikke
mindst gratis!

mvh

Jakob Johansen
Roskilde Frømandsklub
www.r-f.dk

Fra : Søren Reinke

Dato : 14-10-05 20:02

Torben wrote:
> [...]
> guldkorn, vil jeg takke mange gange
>
> NB! Har prøvet Post Nuke, men det er vist lidt for ambitiøst til mig

For ambitiøst ?

Hvad mener du ?

Kig evt. på www.xoops.org som er et af det bedste open source / gratis
CMS'er på markedet.

p.s. Jeg arbejder med prof. websites til dagligt og af de gratis CMS'er
er Xoops, uden tvivl det bedste.

/Søren

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 21-10-05 13:58

Søren Reinke wrote:
> Kig evt. på www.xoops.org som er et af det bedste open source / gratis
> CMS'er på markedet.

Kender du nogen eksempler på dykker klubber der har benyttet det til
deres hjemmeside?

mvh
Nikolaj

Fra : Jørgen Elholm

Dato : 25-10-05 16:03

Du kan se et eksempel her: www.holmegaardsdk.dk
Sitet er lave i runCMs som er en "videre udvikling" af xoops og ganske
gratis at benytte og tilmed med dansk support site www.runcms.dk

Jørgen
www.holmegaardsdk.dk

Fra : Søren Reinke

Dato : 25-10-05 17:01

Jørgen Elholm wrote:
> Du kan se et eksempel her: www.holmegaardsdk.dk
> Sitet er lave i runCMs som er en "videre udvikling" af xoops og ganske
> gratis at benytte og tilmed med dansk support site www.runcms.dk

Hvad er forskellene imellem Xoops og runcms ?
Hvad er der evt. af fordele ?

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Jørgen Elholm

Dato : 25-10-05 21:43

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i en meddelelse
Jørgen Elholm wrote:
> [...]
> gratis at benytte og tilmed med dansk support site www.runcms.dk

Hvad er forskellene imellem Xoops og runcms ?

Hmmmmm godt spørgsmål, det kommer vel an på øjnene der ser......
Jeg kan se at du kender xoops udemærket da Xray-Mag.com er lavet i xoops
eller dele af xoops så det skulle ikke kræve den store forklaring. Hvad
angår RunCMS syntes jeg, efter at have arbejdet med begge systemer at RunCMS
vinder ved at det er en hel del lettere at ændre på systemet således at det
passer til netop det behov man har uden at man skal være programmør eller
PHP guru hvilket de færeste er. RunCMS kører samtidig hurtigere og er mere
stabilt.

Men for at gøre det kort bør man vælge RunCMS fremfor xoops hvis man vil
prøve at give sig i kast med hjemmeside opbygning uden at man har den store
forstand på dette og igen ikke at glemme findes der jo en dansk supportside
som man kan drage stor nytte af.

For en lidt mere teknisk forklaring kan du klikke her:
http://www.runcms.org/public/modules/contact/
Jeg kan desværre ikke linke dig til xoops hjemmeside da denne pt. er nede
men ellers www.xoops.org
Jørgen
www.holmegaardsdk.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 14-10-05 23:47

Søren Reinke skrev i Message-ID:
<435000b6$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>:

> p.s. Jeg arbejder med prof. websites til dagligt og af de gratis
> CMS'er er Xoops, uden tvivl det bedste.

Det er da vist afhængigt af, hvad man skal bruge det til? Alle CMSer er
vel kompromiser og derved skal man finde ud af hvilke egenskaber, der er
vigtige for en, før man kan træffe et kvalificeret valg?

Nå, men denne diskussion hører ikke hjemme her, så dette bliver mit
sidste indlæg om den sag.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>