Andet multimedie
bentjuul 3670
Resize i Image Magic
Fra : Arne Feldborg

Dato : 13-10-05 23:31

Hejsa....

Er der nogen af de gravede Image Magic brugere der kan forklare, hvorfor
disse to liner giver præcist samme resultat, nemlig et billede der er 50
pixels bredt.?

convert billede_1.tif -resize 50 billede_a.png
convert billede_1.tif -resize 50% billede_b.png

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-10-05 18:21

Arne Feldborg wrote:

> [...]
> billede der er 50 pixels bredt.?
>
> convert billede_1.tif -resize 50 billede_a.png
> convert billede_1.tif -resize 50% billede_b.png

Fordi billed_1.tif er 100 pixels bredt?
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 14-10-05 22:46

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> skrev 14 Oct 2005 17:21:04 GMT

>Fordi billed_1.tif er 100 pixels bredt?

He, he. Nej, desværre er det ikke så simpelt.

Jeg har prøvet med flere forskellige billeder i flere forskellige
størrelser (typisk ca. 1400x1600 pix) og formater (png, tiff, jpg etc.),
samt 2 forskellige versioner af ImageMagic.

Hver eneste gang bliver der resized til absolut værdi istedet for til en
procentværdi. Hvad pokker gør jeg galt.?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-10-05 12:05

Arne Feldborg wrote:

> Jeg har prøvet med flere forskellige billeder i flere forskellige
> størrelser (typisk ca. 1400x1600 pix) og formater (png, tiff, jpg
> etc.), samt 2 forskellige versioner af ImageMagic.

Jeg prøvede lige (5.4.9 under Windows XP). Den opførte sig som man
skulle forvente. Kan du ikke lægge et af de problematiske billeder
online og angive ImageMagick-version, samt styresyste?
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 15-10-05 17:01

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> skrev 15 Oct 2005 11:05:27 GMT

>Jeg prøvede lige (5.4.9 under Windows XP). Den opførte sig som man
>skulle forvente. Kan du ikke lægge et af de problematiske billeder

Allerførst undskyld ulejligheden og tak fordi du gad prøve at hjælpe.

Det viser sig nu at være et gammelkendt problem (som jeg i mellemtiden
havde glemt alt om). Nemlig at den pågældende maskine kører Win98SE med
gode gamle 4Dos som kommandofortolker

Der skal bare indsættes et ekstra '%' så kører det: