24 timers tur til ??
Fra : as

Dato : 13-10-05 20:44

Hej.
Min kone fylder snart 30, og jeg vil give hende (os) en lille minirejse. Vi
har et lille barn som vi ikke kan tage med, så turen må kun vare ca. et
døgns tid. Vi er sikker ude i noget med en europæisk storby - men det er
vigtigt at flyveturen ikke er alt for lang og at den pågældende lufthavnen
ikke ligger alt for langt fra byen. Sidste år var vi i Prag og Paris, så dem
skal det ikke være. Jeg overvejede London -men der har vi bare været flere
gange? Er der andre ideer?
Tak

Fra : Holst

Dato : 13-10-05 20:52

as wrote:

> [...]
> skal det ikke være. Jeg overvejede London -men der har vi bare været flere

Stockholm skulle være en dejlig by. De baltiske hovedstænder skulle også
være interessante. Men for kun et døgn er det jo næsten ikke besværet værd.

Hvorfor ikke bare finde en lille hyggelig kro et eller andet sted.
Stødte for eksempel for nylig i min surfen på Niels Bugges Kro,
http://www.niels-bugges-kro.dk/forside.html, som ser hyggelig ud på
hjemmesiden, men om den er det i virkeligheden ...?!

Fra : as

Dato : 13-10-05 21:05

"Holst" <newsoct05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.niels-bugges-kro.dk/forside.html, som ser hyggelig ud på
> hjemmesiden, men om den er det i virkeligheden ...?!

Tak for svar.
Kroferie tænder vi ikke så meget på, der må gerne være lidt storby, en god
restaurant en par øl mm. Vi bor 15min fra Kastrup lufthavn - så det er
faktisk ikke så besværligt igen. Kroferie er faktisk mere besværligt da vi
ikke har en bil Tror at det vil tage os 5 timer at komme til
Niels-bugges-kro.
Kunne godt være man skulle overveje Stockholm.

Fra : Holst

Dato : 13-10-05 21:43

as wrote:

> [...]
> faktisk ikke så besværligt igen. Kroferie er faktisk mere besværligt da vi
> ikke har en bil Tror at det vil tage os 5 timer at komme til

Nu findes der jo nok også andre kroer tættere på jer :)

> Kunne godt være man skulle overveje Stockholm.

Det skulle være godt, har jeg hørt. Helsingfors skulle vist heller ikke
være allerværst. Oslo derimod skulle være en kedelig by. Rom er også dejlig.

Men generelt går der jo bare meget tid på rejsen, hvis I kun vil være
bort fra jeres barn i 24 timer.

Fra : Anette

Dato : 13-10-05 21:59

Vi

> Stockholm skulle være en dejlig by. De baltiske hovedstænder skulle også
> være interessante. Men for kun et døgn er det jo næsten ikke besværet
værd.

Enig, Stockholm er et rigtigt godt bud....

Anette

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 14-10-05 08:35

"Holst" <newsoct05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Stødte for eksempel for nylig i min surfen på Niels Bugges Kro,
> http://www.niels-bugges-kro.dk/forside.html,

Hejsa,

Du kan roligt tage Niels Bugges kro - omgivelserne omkring Hald sø og
Dollerup bakker lever fuldt ud op til kroens hygge, det er et meget smukt
område

vh
Michael

Fra : John

Dato : 13-10-05 21:01

as skrev:
> [...]
> skal det ikke være. Jeg overvejede London -men der har vi bare været flere

Berlin, som i mine øjne er en rigtig spændende by.
Det er let og normalt billigt at komme dertil med Easyjet fra Kastrup.

Mvh

John

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-10-05 19:49

> Berlin, som i mine øjne er en rigtig spændende by.

Enig. Berlin var det første jeg tænkte på, da I nævnte at I kun havde 1 døgn
til rådighed. Men så nævner I at I ikke har bil :(
Måske skulle I undersøge, om I kunne låne eller leje en bil. Det tager kun 6
timer med det hele fra København til Berlin. Det tager jo også lidt tid med
fly, da der jo er check-in, og kørsel fra lufthavnen til Berlin. Men
priserne ved fly kontra bil, må I lige selv undersøge...

Mvh

Emil

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-10-05 12:23

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev....

> [...]
> tager kun 6 timer med det hele fra København til Berlin. Det
> tager jo også lidt tid med fly, da der jo er check-in, og kørsel

Under de opstillede betingelser er bil da ikke et alternativ. De har
24 timer til rådighed... skulle de så bruge de 12 timer i en bil?

Flyturen alene varer 50 min hver vej. Med check-in og transport løber
det næppe op i mere end højst 5 timer. Og så er der chauffør på hele
vejen...

Endelig kan det snildt gøres for under 2.000,- kr. med f.eks.
Sterling. Det kan det næppe i bil.

Fra : John

Dato : 15-10-05 12:55

Kent Oldhøj skrev:

> [...]
> vejen...
>
> Endelig kan det snildt gøres for under 2.000,- kr. med f.eks.

Desuden er Berlin håbløs at komme rundt i i bil. Til gengæld er den
offentlige trafik i Berlin fremragende.

Mvh

John

Fra : Trent Stensnes

Dato : 13-10-05 22:09

"as" <nospam@spam.dk> wrote in message
> [...]
> ikke ligger alt for langt fra byen. Sidste år var vi i Prag og Paris, så
> dem skal det ikke være. Jeg overvejede London -men der har vi bare været

Barcelona er en flott by og flyplassen (El Prat) ligger bare en kort taxitur
fra sentrum.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-10-05 13:15

On Thu, 13 Oct 2005 21:43:58 +0200, "as" <nospam@spam.dk> wrote:

>Hej.
>Min kone fylder snart 30, og jeg vil give hende (os) en lille minirejse.

Berlin kunne også være et godt bud.

Fra : bj

Dato : 14-10-05 23:17

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:m98vk1h928s6bghbrb1acoj01t5j0rmphm@4ax.com...

> Berlin kunne også være et godt bud.

Jeg tænkte også straks på Berlin. En interessant by med mulighed for at nå
at se noget. Vælg noget konkret ud inden afrejse og det skulle være til at
klare. Byen er strikket fornuftig sammen til at finde rundt om med
indergrundsbanen kopmmer man hurtigt frem og tilbage.

Der er også Hamborg eller for den sags skyld Flensborg. Det er begge to byer
med det godt leben og er et rart sted at være. Hvad angår seværdigheder kan
jeg ikke lige hælde nogen ud af ærmet, men når I ikke har så meget tid så
brug tiden på noget i mener I vil mene gør turen værd at opleve i et
hæsblæsende tempo.

Hvad med Wien? Tag er stort europakort frem og se efter lidt større byer.
Mange gange er det ikke nødvendigtvist den største by der rummer de bedste
oplevelser

god tur

bj

Fra : T.

Dato : 16-10-05 10:23

"as" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke ligger alt for langt fra byen. Sidste år var vi i Prag og Paris, så
> dem skal det ikke være. Jeg overvejede London -men der har vi bare været

Hvis i kan være væk fra jeres barn i 24 timer, hvorfor kan i så ikke være
væk i 36 timer, det vil da give mange flere muligheder.

Det kan da godt være i kun bor 15min fra lufthavnen, men hvad så når i
kommer frem til steddet, så kan der være 1time der.
I skal også regne med tiden i bruger på ind checkning, generalt ventetid,
hvad vil i gøre hvis lufthavnen er lukket grundet tåge i 2-3 timer.
Så find du en der kan passe jeres barn fra om morgen og til sent næste aften
ca.36 timer.

Hilsen

Fra : kim

Dato : 17-10-05 13:21

Hej
Hvad med Tallin, jeg ved godt det ikke kan nås på 24 timen, da f.eks
www.flynordic.com kun flyver hveranden dag, mandag, ons og fredag, men turen
kan flyves for 1.000 SVkr. pr person, og Tallin er en perfekt by, billig og
med mange dejlige værtshuse, og sjove stedder. mange gode og billige
hoteller, findes der også.
Venligst
Kim