Billigt hotel i Paris. Tæt på stade de
Fra : casper

Dato : 13-10-05 18:26

Hey
Jeg skal til paris med nogle venner i de første par dage af november.
Nogen der kender et ret så billigt hotel i byen, gerne nær Stade de
france...

hvor langt ude ligger stade de france i forhold til centrum?

mvh
casper

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 13-10-05 20:06

casper wrote:

> [...]
> france...

> hvor langt ude ligger stade de france i forhold til centrum?

Ja, hvis du klikker på hoteller i højre side af Stade de Frances forside, er
der et hotel i nærheden, der er annoceret til 34 Euro, og som kan
reserveres. Det ligger omkring 16 km fra centrum af Paris:

http://www.stadefrance.fr/events/events.php

JAF

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 13-10-05 20:10

> [...]
> der et hotel i nærheden, der er annoceret til 34 Euro, og som kan
> reserveres. Det ligger omkring 16 km fra centrum af Paris:

Var opmærksom på at St. Denis (den bydel hvor Stade de France ligger) ikke
hører til blandt de mest charmerende dele af Paris. Der er rimelig let
transport til centrum med både RER og metro, men personligt ville jeg aldrig
vælge at bo der.

Henrik

Fra : casper

Dato : 15-10-05 14:05

Henrik Bøggild wrote:

> [...]
> transport til centrum med både RER og metro, men personligt ville jeg aldrig

Mange tak begge to.
Hvilke kvarterer tror i at der vil være mest gang i den for nogle
fodboldfans?

Kender i nogen danske hjemmesider om Paris, hvor man kan læse lidt om
transport, kvarterene osv. dernede?
Lidt ala http://www.italy.dk/ som jeg brugte meget, da jeg var i Milano
sidste år.

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 15-10-05 17:07

> Mange tak begge to.
> Hvilke kvarterer tror i at der vil være mest gang i den for nogle
> fodboldfans?

Hmm, godt spørgsmål. Jeg går ud fra du ved, at Stade de France kun bruges
til landskampe. Der er ikke noget klubhold, der har hjemmebane der. PSG
spille på Parc de Princes, som ligger i 16. arrondissement (syd for
Boulogneskoven).

Da jeg boede i Paris følte jeg ikke, at der var nogle kvarterer der var mere
"fodboldinteresserede" end andre. Når Frankrig spiller følger alle med. PSG
har en langt mindre fanskare end man kunne forvente.

Jeg kender ikke nogle danske, men www.virtualtourist.com giver svar på det
meste.

Henrik

Fra : casper

Dato : 15-10-05 23:58

Henrik Bøggild wrote:

> [...]
> "fodboldinteresserede" end andre. Når Frankrig spiller følger alle med. PSG
> har en langt mindre fanskare end man kunne forvente.

<klip>

> Henrik

Hej Henrik

Ja, jeg ved det godt, men det er fordi at den "lille" franske klub Lille
spiller deres kampe i Champions League på Stade de france, da deres
eget ikke er godkendt til Champions League.
Så jeg tager ned og ser Lille-Manchester United i starten af november...

vi har forøvrigt i dag fundet værelser på et hotel der hedder Modern
hotel på 3 Rue Forest... tror nok det ligger i det 11. arrondissement..

mange tak for hjælpen!

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 15-10-05 17:40

"casper" <casperDELETE@THISman-utdNOW.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fodboldfans?

> Kender i nogen danske hjemmesider om Paris, hvor man kan læse lidt > om

Jeg kunne ikke lige finde noget for fodboldfans på dansk. Men spørg i DBU
eller på www.roligansholstebro.dk/ Her kommer et engelsksproget link til
Paris: http://shortlink.co.uk/61f

JAF

Fra : Kristian

Dato : 15-10-05 17:49

casper <casperDELETE@THISman-utdNOW.dk> wrote:

> [...]
>fodboldfans?
>

>Kender i nogen danske hjemmesider om Paris, hvor man kan læse lidt om

Kort over metro og RER tog ,som i skal bruge til Stade de France.
http://www.ratp.info/informer/anglais/index.php

Kristian