On Fri, 14 Oct 2005 16:07:08 +0200, "Carsten Lorenzen"
<pfft@adslhome.dk> wrote:
>"
>Har selv haft sådan en i mange år, DEJLIG knallert. Og den accelerer superb
>pga. variomatikken.
Honda har jo altid lavet nogle glimrende knallerter og så vidt jeg kan
vurdere er prisen på reservedele til at komme over.
>Tror ik dit tændrør er for koldt/varmt.
Tror heller ikke selv det er problemet.
>
>Du behøves ikke at adskille hele knallerten. Du kan afmontere
>bagstøddæmperne og så løfte knallerten så langt op at du kan få en unbraco
>ned og pille karburatoren af. Men det er fumlet. Så jeg vil anbefale at du
>afmonterer motorophængsbolten foran, og bagstøddæmperne. Kan ikke huske om
>der er mere (evt. kablerne til strøm og karburator etc.), så har du
>knallerten i 2 dele. Hvor den ene er hele baghjul og "bagtøjet" sammen med
>motoren. Så kan du fint komme til det hele. Rens karburatoren og stik noget
>ståltråd gennem alle dyser og små kanaler, og så tjek om membranen virker
>som den skal og slutter tæt til blokken. Hvis du suger fra karburator siden
>skal den lukke helt tæt. Puster du fra samme side skal den åbne. Prøv også
>uden udstødningen, hvis den nu skulle være helt tæt!
Jeg tror løsningen bliver at jeg tager den over på mit arbejde hvor vi
har et godt værksted så det bliver nemmere at arejde med den.
Der sidder desuden en ventil? i topstykket der går til et lille
håndtag.. Hvad er formålet med den?
>
>PS: Piller du plumben ud i studsen over membranen har du 12mm indsugning
>hele vejen. Med en virkende variomatik har du en meget frisk knallert der
>går over 60 km/t og følger en hel del nyere scootere.
Havde en honda amigo for mange år siden.. Den løb også meget stærkt:)
>Hvordan ser den ellers ud? Er det modellen med lygtehus eller lygten ovenpå
>forgaflens top? Farve etc? Evt. billede ville friske minder frem
Altså.. Den er en smule hærget.. blandt andet er pedalerne pillet af
og erstattet af fodhvilere, så den skal løbes igang.. Eller startes
med en boremaskine med en top på:)
Stellet er blåt mens resten er malet i crom. Desuden er der lavet et
par ganske solide fodplader af alu i stedet for det plastik der
normalt sidder over motoren.. Men det er lavet ganske pænt og jeg
købte den fordi prisen var så rimelig.. Man kan vel rimeligt vis sige
at indtil nu står den mig i 200 kroner så den økonomiske katastrofe er
til at overse hvis ikke jeg får den til at køre.
Jeg har desværre ikke noget digitalkamera men modellen er som denne:
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=54379
Dog langt fra så pæn!
>
>BTW, hvis den kører, tjek om varioen virker. Det gjorde den ikke på min da
>jeg fik den, pga. fuldstændig slidte ruller. (de var helt firkantede og
>smalle)
Jeg regner under alle omstændigheder med at skifte ruller, da det nok
næppe er blevet gjort igennem længere tid idet den har været brugt til
en ung knægt der har kørt i faderens have indtil den nægtede at
starte.
Iøvrigt tak for de gode input både til dig og Thomas.
Venlig hilsen
Arne