Katana choker
Fra : Sace

Dato : 13-10-05 13:19

Hej.

Jeg har købt mig en Katana LC fra 03, med 12000km på samvittigheden.
Den har monteret en polini 47mm (sport).
Da jeg lige fik den kørte den sådan set rigtigt godt, men var dog
svær at starte når den var varm. Når den var kold jokkede man bare
en enkelt gang på kicken og den startede uden gas. Så faldt mine
øjne på et løst stik ved karburatoren, og det viste sig at være
choker stikket. Skriver til sælger, og det viser sig at det er en
forglemmese da han skiftede dyse den dag jeg fik den. Jeg sætter
stikket til.
Nu er den ikke så nem at starte når den er kold, den skal have en del
gas og det tager et stykke tid. Når den kommer i gang tager den mange
rpm i et stykke tid og går så ned i tomgang. De første 2km jeg så
kører hakker den meget og vil ikke rigtig tage gassen. Der efter tager
den ved som den skal. Og når den så er varm er den nu blevet meget
nem at starte.

Altså jeg kan ikke helt finde ud af hvordan den burde opføre sig,
eller om der er noget jeg skal have lavet?

/Anders

Fra : Highserver

Dato : 14-10-05 05:17

Hej Anders

>Nu er den ikke så nem at starte når den er kold, den skal have en del
>gas og det tager et stykke tid. Når den kommer i gang tager den mange
>rpm i et stykke tid og går så ned i tomgang.

Virker dit batteri som det skal? ellers er din choker ik optimalt ved start,
da den er elelektrisk

>De første 2km jeg så kører hakker den meget og vil ikke rigtig tage gassen.

Lad den stå i tomgang 3-4min inden du kører.

Hilsen Jakob.

Fra : Sace

Dato : 14-10-05 06:03

Ja mit batteri virker fint... Selvom jeg lader den stå i tomgang
bliver den ved med at hakke i lang tid når den holder op er de ikke
så kvik som normalt. Nu har jeg pillet den fra igen, og det er helt
væk. Men den er svær at starte.