ADSL- CiberCity - Mac?
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 08-06-01 08:17

Hvordan ligger landet for ADSL - CiberCity - Mac? kan det lade sig gøre.
Er det særlig besværligt?

Er det nødvendigt med FireWall? Jeg har forstået på indlæg her, at hos en
anonym alm. macbruger er chancen
for at blive hakket så lille et det næsten ikke er målbart? Og hvad, er
det muligt at hakke en mac? Jeg kan godt huske at der var en lang tråd
sidste år om det emne. Men er der nogen der har et eksempel, hvor en mac
er blevet hakket?

Hilsen Hanne

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-06-01 08:46

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> det muligt at hakke en mac? Jeg kan godt huske at der var en lang tråd
> sidste år om det emne. Men er der nogen der har et eksempel, hvor en mac

Min søster har ADSL fra CyberCity. Hun bestilte i slutningen af december
2000 og var oppe at køre den 15. januar 2001. Det tog ca. 3 minutter at
konfigurere routeren og så behøver du ikke engang genstarte Mac'en.

Hun har en 400 mhz iMac.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-06-01 13:04

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Hvordan ligger landet for ADSL - CiberCity - Mac? kan det lade sig gøre.
> Er det særlig besværligt?

Ja, lettere bliver det ikke

> Er det nødvendigt med FireWall?

Nej, ikke så længe du kun har klasiske mac'er på netværket. Med Windows,
Linux eller Mac OS X _bør_ du have en firewall, hvis du har faste IP
adresser. Under Linux og Mac OS X, er der indbygget firewall som blot
skal konfigureres og startes.

> Jeg har forstået på indlæg her, at hos en anonym alm. macbruger er chancen
> for at blive hakket så lille et det næsten ikke er målbart?

Ja, det skyldes at du ikke har en komandolinie samt et standartiseret
fil layout.

> Og hvad, er det muligt at hakke en mac?

Ja, hvis Filesharing samt Program Linking (og Web Sharing hvis det
kontroleres af Filsharing) er slået til via IP, er det muligt via
Applescript.

> Jeg kan godt huske at der var en lang tråd sidste år om det emne. Men er
> der nogen der har et eksempel, hvor en mac er blevet hakket?

Stort set ikke...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København